Lage accuspanning volgens info display

Goedemiddag allen,

Een tijdje geleden heb ik een Polo AW. Echter krijg ik elke keer een melding dat de accuspanning te laag is en dat ik geen gebruik kan maken van het start stop systeem. Mijn interieurlichten gaan ook steeds uit als de motor is uitgeschakeld. Ik dacht dus dat de accu gewoon wat meer opgeladen moest worden aangezien ik het redelijk nieuw heb ontvangen. rond de 130KM. Inmiddels zit er al meer dan 6000KM op maar ik krijg nog steeds de melding. Ik ben al bij de dealer geweest maar die hadden geen probleem gevonden. Ik ben bang dat de accu problemen gaat krijgen met stroom leveren zodra het kouder wordt.

Meerdere mensen hier ook last van?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk - Racechip 119pk 
Auto nieuw gekocht? Dan garantie natuurlijk, en de dealer het werk laten doen. Accu vervangen door een nieuwe en kijken of het opgelost is? Of is de software ooit aangepast, waardoor de auto denkt dat de accuspanning te laag is... iets met drempelwaarde instellen. Is een truc om het start-stop-systeem 'permanent' uit te schakelen. Ik denk even hard op...
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Ik heb nu bij a hetzelfde probleem denk ik..

Auto is sept 2019 en 20.000km

Rijd niet veel en nu helemaal niet door de lockdown en thuiswerken.
Nu had ik vorige week donderdag 60km gereden en deze week 2 korte ritten van ca 20 km per rit.
Gisteren had ik een ritje van ca 25 km maar wel met achteruitverwarming aan, kachel aan en android auto (app connect). Daarnaast heb ik nog 20 min in de auto gezeten alleen contact aan. Dit zal de oorzaak zijn en het koude weer wellicht, normaal heb ik nooit problemen met mijn accu.

Normaal zit die rond de 14..nu kreeg ik gisteravond na mijn laatste rit deze melding van mijn VW App. Helpt het als ik vandaag weer een stuk rijd en dan hoeveel km dat de accu weer bij de 14 zit?.

De auto zelf geeft overigens niks aan, alleen de app.





Screenshot_20210115_083824_com.mindmobility.vag.volkswagen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Mijn R stond twee maanden geleden ook met een lege accu. Al een aantal weken slecht starten met soms ook lage accuspanning waarschuwing. Tot hij op een dag helemaal niet meer startte en er allerlei storingslampjes aan gingen. Ik dacht dat hij kapot was (auto is ~4j oud en regelmatig korte ritten), maar aangezien ik een acculader voor de motor heb liggen toch maar even aangesloten. De lader is niet super sterk dus het duurde ~24u voordat de accu geladen was. Daarna heeft de lader meerdere zelftests gedaan en gaf aan dat de accu in orde was.

Sindsdien doet hij het gelukkig weer perfect, maar i.v.m. hele jaar thuiswerken en lage temperaturen wordt de accu niet genoeg bijgeladen met alleen het wekelijkse ritje naar de supermarkt. Dus af en toe een langer stukje (bij voorkeur provinciaal/snelweg) of elke maand even aan de lader hangen voor de zekerheid nu.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: newdin
Correct, gelukkigt warmt de 2.0 snel op, dus zelfs op en neer naar de supermarkt met deze temperaturen komt de olie ruim op bedrijfstemperatuur. Voor de accu is het helaas niet voldoende.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
Ik heb nu bij a hetzelfde probleem denk ik..

Auto is sept 2019 en 20.000km

Rijd niet veel en nu helemaal niet door de lockdown en thuiswerken.
Nu had ik vorige week donderdag 60km gereden en deze week 2 korte ritten van ca 20 km per rit.
Gisteren had ik een ritje van ca 25 km maar wel met achteruitverwarming aan, kachel aan en android auto (app connect). Daarnaast heb ik nog 20 min in de auto gezeten alleen contact aan. Dit zal de oorzaak zijn en het koude weer wellicht, normaal heb ik nooit problemen met mijn accu.

Normaal zit die rond de 14..nu kreeg ik gisteravond na mijn laatste rit deze melding van mijn VW App. Helpt het als ik vandaag weer een stuk rijd en dan hoeveel km dat de accu weer bij de 14 zit?.

De auto zelf geeft overigens niks aan, alleen de app.

Ik lees dit, weet niet of het een betrouwbaar tabel is, maar dan zit je heel laag.

Schermafbeelding 2021-01-15 om 12.11.26.png

Ik zit nu op: (ook erg weinig gereden)

IMG_1565.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
mmm... die tabel dat is niet goed nee.. ja dan ga ik vanavond maar een stuk rijden A16 mag je 130km/u richting Breda en weer terug. Is 60km afstand heen en terug.
Wellicht helpt dit, morgen moet ik even naar Rotterdam is ca 40 heen en terug.

Dan volgende week zal ik mijn Polo uitlenen aan mijn vriendin 1x pw kan ze mee naar haar werk (zorg) is ook ca 60km heen en terug.

Maar voor zo'n jonge auto/accu had ik dit niet verwacht dat deze dan zo snel leeg druppelt. Maar nogmaals de auto geeft zelf niks aan, het is de app.
En gisteren zat ik ook met contact aan 20 min in de auto te bellen via android auto. Dat zal ook wel de oorzaak kunnen zijn.

Hopelijk start mijn auto nog wel ;) Laat het vanavond wel weten wat dan de stand van mijn accu is.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Dit staat bij mijn garantievoorwaarden als uitsluiting van de fabrieksgarantie.

Accu’s, behalve bij uitval van de accu en de auto niet ouder is dan 36 maanden.

Dealer gaf aan om vanavond ff op en neer naar Breda te rijden dan zal die weer goed staan. Anders maandag ff bellen voor controle.

Mijn accu staat nu nog steeds op 11.48.
Laat het vanavond wel ff weten na mijn uitje naar Breda..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
14,8-15,1 is de laadspanning als de motor draait. Ik weet niet hoe die app werkt maar ik kan mij voorstellen dat het de laatst verstuurde waarde is voordat de auto van contact af ging.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
14,8-15,1 is de laadspanning als de motor draait. Ik weet niet hoe die app werkt maar ik kan mij voorstellen dat het de laatst verstuurde waarde is voordat de auto van contact af ging.
Zou real time moeten zijn... als bv de deuren worden geopend krijg je ook een melding of dat de auto wordt verplaatst. Zit een 4g module in. Maar van de accuspanning zou het idd kunnen wat je zegt, de laatste verstuurde waarde. Vanochtend had ik 11.48 en nu in de middag ook 11.48. auto is nog niet van de parking af geweest.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Wilde naar Breda rijden maar was in België beland net over de grens.
Melding is weg maar nog steeds laag volgens mij van 11.48 nu inmiddels boven de 12,31 normaal stond dit hoger. Wellicht komt dit nog wel.

Screenshot_20210115_201749_com.mindmobility.vag.volkswagen.jpgScreenshot_20210115_203000_com.mindmobility.vag.volkswagen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Beter!! Cijfers in de app lijken ook realtime.

Ik heb twee tijdens het rijden:

361A34A5-B568-47AC-B338-B11FE48FF2E6.jpeg
9ECEFA80-5F62-47A4-9A9C-6E249E242D3B.jpeg

twee na het rijden, van contact en op slot:
758930D3-20A5-4FA9-8164-C90D8CB695AA.jpegFCE82EBF-A29A-40BC-BFEF-19ED3DE90CFC.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
afgelopen zondag stond mijn accu op 12.48, na 4 dagen stil op de parkeerplaats gaf de app nog steeds 12.48u. Zojuist de deuren geopend na 4 dagen stilstand en de app gaf gelijk aan 11.90 (kennelijk is het de data niet real time). Geen idee of dit normaal is, na 4 dagen stil staan van 12.48u naar 11.90. En is 12.48 het maximum?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Heb ik ook last van, ik heb zelfs een maatje moeten laten komen met een accupack omdat t interieur alarm af ging en ik deze door een lege accu niet van de stroom kreeg!

Gelukkig is het een AGM, na een hele avond draaien auto weer uit gezet.
Daarna niets meer aan de hand.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Heb ik ook last van, ik heb zelfs een maatje moeten laten komen met een accupack omdat t interieur alarm af ging en ik deze door een lege accu niet van de stroom kreeg!

Gelukkig is het een AGM, na een hele avond draaien auto weer uit gezet.
Daarna niets meer aan de hand.
Ja ook door te weinig rijden of door al jouw extra verlichting :) dat je een lage accuspanning hebt.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!