Krijgt mijn Polo side assist?

Jafo

Bekend lid
131
54
46
Het is weer typisch de VW die ik al zo'n kleine 40 jaar ken. Een brochure en prijslijst uitbrengen, op de website dingen vertellen die dan net niet waar zijn, of weer de spelregels wijzigen. Heel vervelend! Mijn vader vertelde me altijd dat ik een casco kocht en zelf moest opbouwen. De vertegenwoordiger is al een week stil na mijn vraag dus ik hoop dat hier wel een antwoord gaat komen.

Ik hecht waarde aan side assist. Ik vind dit echt een toevoeging voor de auto. Echter kan de dealer geen antwoord produceren. Dus aan jullie allemaal de vraag of het erop komt de zitten in mijn configuratie die te zien is op voorstellen. Ik heb op internet wel achteraf inbouw gezien maar is 500 euro en ik weet niet of dat mag bij een lease auto.

Coderen doet de dealer sowiezo niet en verschuilt zich achter garantie. Maar dat is niet zo'n probleem. Dat kan overal in Nederland. En ik denk persoonlijk niet dat een paar extra opties coderen gezien zal gaan worden. Of heb ik het mis? Gaat bij een eventuele update alles verloren dan?

Ik heb de handleiding die hier gepost is van een AW erop nageslagen en daar wordt helaas ook niet gesproken over side assist.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
VAG is zo aan het kloten met z'n optielijst.. Pano dak is ook tijdje geen optie meer geweest voor de Polo. Net als dat het Style pakket ook iets van vroeger is..

Zelfde geldt voor het elektrische aanbod. Je kan een Q4 e-tron bijvoorbeeld ook niet meer met trekhaak krijgen, maar wel trekhaakvoorbereiding. Ook geen dakraam meer. En nog het meest beroerde: geen warmtepomp.. Zo is je elektrisch bereik al helemaal waardeloos bij lage/hoge temperaturen.

VAG heeft ontzettende leveringsproblemen met dus als gevolg dat de ene na de andere optie van de optielijst geschrapt wordt.. Zijn zelfs mensen die bepaalde opties wel besteld hebben, en kort voor levering te horen krijgen: Helaas, het zit er niet op. Je moet het er maar mee doen.
Eigenlijk gewoon asociaal..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Maarten, park assist is geen optie meer. Ik krijg wel de sensoren maar geen echte park assist. Ook dat kan wel later ergens anders worden gedaan maar is ook aan de prijs.
Dan zal 't er niet opzitten.
Het is achteraf in te bouwen, mijne krijgt eind komende maand side assist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jafo
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Prijs op aanvraag is overal natuurlijk.
Electronica prijzen variëren met de dag.
Ik ga zelf naar iemand van 't forum, alles met factuur.
Prijs zal je zelf met hem moeten afspreken.
Bij een update wordt de software van de diverse opties die je hebt geüpdatet.
Er wordt niets weggeschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jafo
Side assist zit in het Assistance pakket, deze is niet meer leverbaar voor de Polo.
Mij is verteld dat deze eruit is gehaald door het chip te kort!

Vorig jaar februari heb ik een nieuwe Polo GTI geconfigureerd bij de dealer en stond die optie er wel nog in, door die optie heeft mijn auto ook veel vertraging op gelopen in productie omdat het gewoon weg te veel chips kost. Nu 1 jaar later wordt de auto volgende week afgeleverd! Ik zie ook dat de pakketten veel duurder zijn geworden in 1 jaar tijd.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Prijs op aanvraag is overal natuurlijk.
Electronica prijzen variëren met de dag.
Ik ga zelf naar iemand van 't forum, alles met factuur.
Prijs zal je zelf met hem moeten afspreken.
Bij een update wordt de software van de diverse opties die je hebt geüpdatet.
Er wordt niets weggeschreven.
Dank voor de info.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ik heb de handleiding die hier gepost is van een AW erop nageslagen en daar wordt helaas ook niet gesproken over side assist.

Op pagina 195, van die handleiding die op het forum staat, wordt de side assist (dodehoeksensor) besproken ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jafo
iichel is een ster in retrofitten. Check het topic over zn Polo maar eens!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ja dat begrijp ik. Ik heb nog even om erover na te denken. Het is best een prijzige aanpassing op een lease auto. Ik zag op internet een losse set van Kufatec en weet niet of dat kwaliteit is maar die was al 650 euro. Dan nog inbouwen en coderen wat ook niet zomaar gedaan is. En ik weet nog niet wat ik over 5 jaar ga doen met deze auto. Houden of nieuw uit doos.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!