Krijg geen radio aan de praat in mijn VW polo 9n

Beste,

Sinds april ben ik in het bezit van mijn tweede VW polo. Ben ook in bezit van een VW Polo cross uit 2006.
In mijn tweede VW polo zat een Pioneer navigatiesysteem die ik wilde vervangen met een orginele vw autoradio. Heb dezelfde VW autoradio gekocht als degene in mijn VW Polo cross, echter kreeg ik deze dit keer niet aan de praat. Heb vervolgens een andere autoradio geprobeerd maar deze werkte ook niet, vervolgens een nieuwe autoradio bij de MediaMarkt gekocht maar zelfs deze kreeg ik niet aan de praat.
Het probleem is dat geen enkele autoradio aan wilt gaan.

Heb vervolgens de zekeringen doorgelopen, kabels en stekkers nagekeken. Stroom uitgemeten. Alles lijkt te werken. Aantal mensen naar laten kijken maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ben na ruim 3 maanden zonder radio ten einde raad:)

Gr Stephan
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
ik vermoed ergens een stekkertje omgewisseld. Heb een vermoeden dat de geschakelde plus niet is aangesloten.

In de tussenstekker naar de radio toe zitten een vaak een gele en een rode kabel met een stekkertje ertussen. Wissel de gele en de rode eens met elkaar om? vermoedelijk zal de radio nu wel aan gaan met de knoppen, echter niet uit met het contact.

Mocht dit werken, ben je al een stapje dichterbij!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik vermoed ergens een stekkertje omgewisseld. Heb een vermoeden dat de geschakelde plus niet is aangesloten.

In de tussenstekker naar de radio toe zitten een vaak een gele en een rode kabel met een stekkertje ertussen. Wissel de gele en de rode eens met elkaar om? vermoedelijk zal de radio nu wel aan gaan met de knoppen, echter niet uit met het contact.

Mocht dit werken, ben je al een stapje dichterbij!
Heb dit ook geprobeerd met 2 verschillende radio's helaas ook zonder resultaat.
Als ik de aansteker test werkt deze wel, las dit ook ergens.

Tevens heb ik een VW polo 9n2 dubbel DIN radio aangesloten op mijn polo 9n. Misschien niet mogelijk en dat de boordcomputer nu alle radio's blokkeerd?
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Ik meende ooit eens te lezen dat wanneer je een originele radio in een Polo 9n wil laten werken, je de canbus achter het instrumentenpaneel af moet tappen?
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik meende ooit eens te lezen dat wanneer je een originele radio in een Polo 9n wil laten werken, je de canbus achter het instrumentenpaneel af moet tappen?
Klopt, dacht vooraf dat het net zo makkelijk te vervangen was als bij mijn cross Polo maar helaas. Wil nu een goedkope radio kunnen installeren. Doe de VW radio weg of houd deze als reserve voor mijn vw cross.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Een aftermarket radio hoeft alleen 2 Plussen en 1 massa te hebben.
De ene + moet er een zijn die er altijd op staat, dus een constante.
Die andere moet een geschakelde zijn, dus een plus die uit gaat als de sleutel uit het contact gaat.

Je kan dit ook gewoon aansluiten op de accu om te testen, wel moet je dan weten waar de plus en waar de massa( - ) op moet.
Meestal is het rood, geel voor de plussen, en een zwarte of bruine voor de min.
Als dit er op zit moet die aan gaan.

P.s
Bij een aftermarket radio moet 9/10x een geschakelde plus vanuit de zekeringkast getrokken worden.
 
Een aftermarket radio hoeft alleen 2 Plussen en 1 massa te hebben.
De ene + moet er een zijn die er altijd op staat, dus een constante.
Die andere moet een geschakelde zijn, dus een plus die uit gaat als de sleutel uit het contact gaat.

Je kan dit ook gewoon aansluiten op de accu om te testen, wel moet je dan weten waar de plus en waar de massa( - ) op moet.
Meestal is het rood, geel voor de plussen, en een zwarte of bruine voor de min.
Als dit er op zit moet die aan gaan.

P.s
Bij een aftermarket radio moet 9/10x een geschakelde plus vanuit de zekeringkast getrokken worden.
Bedankt, ga dit proberen. Moet wel toegeven dat ik niet al teveel weet over de electronica in een auto maar hopelijk kom ik er uit.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Ja het gekke is dus dat hij ook een originele radio niet aan de praat krijgt en ik gok dat 5 man op rij niet zo dom zijn om niet even de multimeter erop te zetten...
Er zijn twee multimeters bij twee verschillende mensen gebruikt en nog geen resultaat. 1 van die mensen heeft erg veel verstand van elektronica maar zelfs hij kon het probleem niet vinden, wel toegeven dat deze persoon erg druk is en misschien iets over het hoofd gezien heeft. Wil liever niet naar de VW garage hiervoor gaan. Heb ook al wat geld uitgegeven aan ISO stekkers etc. Is een goedkope VW polo voor vriendin en het houd een keer op met geld investeren als het niet lukt met de radio:)
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Dan ga ik er vanuit dat het wel goed zit met de stroomvoorziening. Dan zou ik het zelf denk ik eerder gaan zoeken in de CAN draden en alles even load-testen. Wel eens eerder iets gezien dat erop leek met een cruise control. Kabelbreuk die wel spanning gaf maar geen stroom kon dragen.
Kan ik dit makkelijk zelf doen en zijn deze kabels makkelijk te vervangen? Vrienden die mij hiermee zouden kunnen helpen zijn helaas erg druk op het moment.
De cruisecontrol werkt trouwens ook niet, maar dit was bij aanschaf af en zou bij werking niet worden gebruikt.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Dan ga ik er vanuit dat het wel goed zit met de stroomvoorziening. Dan zou ik het zelf denk ik eerder gaan zoeken in de CAN draden en alles even load-testen. Wel eens eerder iets gezien dat erop leek met een cruise control. Kabelbreuk die wel spanning gaf maar geen stroom kon dragen.

Als de stroomvoorziening goed is zou de aftermarket radio het wel moeten doen, want die gaan niet via het canbus netwerk
 
Ik maak vandaag ook wel een paar foto's van de stekkers en de zekeringen. Misschien wat makkelijker. Volgens vriend zijn alle kabels uitgelezen.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
Als ze zeggen dat er spanning op staat en dat de zekeringen goed zijn dan geloof ik dat wel. Daar voegen foto's niet veel aan toe.
Ik ben het met Robin eens dat canbus niet nodig is voor aftermarket.
Ik denk dat het goed is om bij iemand langs te gaan die het wil doormeten onder belasting en schema's heeft.
 
Als ze zeggen dat er spanning op staat en dat de zekeringen goed zijn dan geloof ik dat wel. Daar voegen foto's niet veel aan toe.
Ik ben het met Robin eens dat canbus niet nodig is voor aftermarket.
Ik denk dat het goed is om bij iemand langs te gaan die het wil doormeten onder belasting en schema's heeft.
Oke ga ik dit doen.
Jammer dat Eindhoven een stuk rijden is anders was ik wel langs gekomen.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 benzine 75 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!