krakend geluid bij veren

blommie

Actief lid
271
37
44
Mijn Polo 6r 1,2 TDI bluemotion maakt de laatste tijd een raar krakend geluid .
Dit is vooral rechts voor.
Het komt het meest voor als het koud weer is , en is een stuk minder als het wat warmer is.
Wie weet hoe ik dit kan (laten) verhelpen.
Zijn het de schokbrekers , zijn het de veren , zijn het de draagarmen (rubbers)
mijn polo is van 2012 en heeft ca 136.000 km gereden.
graag jullie reactie.
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Mijn polo heeft het ook... Vreselijk irritant.
Heb afgelopen maandag geïnformeerd
Profile tyre.... Rekent maximaal €93 voor het vervangen van de rubbers (links en rechts). Prijs afhankelijk van de hoeveelheid werk.
 
Volkswagen polo  6R  1.2 TSI 
Het zijn denk ik voor 99% je stabilisator rubbers.
Ik heb ze een maand geleden ook zelf vervangen kosten voor 2 stuks iets van €10 bij de dealer.
Vervangen duurt iets van 20 min als je het zelf doet.

Hoe weet je dit zo zeker? Mijn polo kraakt ook, vreselijk vervelend, en ik wil het graag verhelpen..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Mogelijk dat iemand van het forum hier meer verstand van heeft?

Ik rij zo even langs de dealer om nieuwe stabilisatorstangrubbers te halen. Even kijken of dit werkt, voor dat tientje wil ik het best uitproberen. En qua monteren stelt het ook niet heel veel voor
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Heb er helaas nog geen tijd voor gehad, was wel op weg om ze te halen alleen kwam er iets tussen.
Opvallend was wel, dat het zaterdag wat warmer was en nu ineens het gekraak weg is??

Heel bijzonder allemaal
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Chris 6r
Heb er helaas nog geen tijd voor gehad, was wel op weg om ze te halen alleen kwam er iets tussen.
Opvallend was wel, dat het zaterdag wat warmer was en nu ineens het gekraak weg is??

Heel bijzonder allemaal
Bij mij kraakt hij alleen als het echt vriest buiten, alles daarboven heb ik geen gekraak. Als hij kraakt dan 1 of 2x kraken bij een drempeltje en daarna is het dan ook over.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Kraken bij koud weer zijn het de draagarmrubbers.

Dat was bij mij het geval. Rubbers vervangen en geen gekraak meer.
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!