Kosten 60.000KM longlife beurt

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Vroeger woonde ik in Veenendaal en heb mijn auto aangeschaft en in onderhoud gehad bij de Vallei Auto Groep in Veenendaal. Erg veel positiefs kan ik daar helaas niet over melden maar dat wisten de meesten hier al wel.

Nu ik verhuisd ben naar het Brabantse Helmond is het praktisch wat handiger om een dealer hier te hebben en zo kwam ik bij van den Udenhout hier in Helmond terecht.

Nu moet de Polo z'n 2e longlire beurt hebben maar ergens bekruipt mij het gevoel dat deze dealer er ook een slaatje uit probeert te slaan ...

Totaalprijs voor deze beurt € 405,- incl. BTW.

Vond dit nog al vreemd want VW hanteert, voor zover ik weet, vaste prijzen dus ik heb ik gevraagd om nadere specificatie van dit bedrag:

€ 295,- voor de longlife beurt
€ 45,- voor het interieur filter
€ 65,- voor aanvullende inspectie's (niet nader gespecificeerd)

Is mijn gevoel nu juist dat die laatste € 65,- gewoon als extraatje wordt toegevoegd om de marges wat op te krikken?

Graag hoor ik wat en waar jullie betaald hebben voor de 60K longlire beurt (uitsluitend bij de VW dealer om wel een reëel vergelijk te kunnen maken).
 
Oei.... da's aan de maat. Maar wat zit er in een longlife beurt? Wordt daar het interieurfilter niet in meegenomen?

Laat het me zo zeggen, ik was bij een universeel garage voor een Gr. beurt (longlife olie), interieur, olie, brandstof en luchtfilter, bougies, APK, airco geurbehandeling + bijvullen en distributieriem (incl. waterpomp) € 960,= kwijt. Tevens remmen uit elkaar geweest, schoongemaakt en weer voorzien van kopervet. Totaal VW € 1342,85 en dan vraag ik me af of ze de remmen wel zo doen als mijn garage.
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Zou zeggen vraag eens wat die 65 euro dan mag zijn ?

En ik 45 euro achterlijk veel voor een interieur filter. Laats eentje van bosch gekocht en dat is geen goedkoop merk . 23 euro inclusief.
Nu weet ik wel dat het een VW dealer is maar als nog..
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Zou zeggen vraag eens wat die 65 euro dan mag zijn ?

En ik 45 euro achterlijk veel voor een interieur filter. Laats eentje van bosch gekocht en dat is geen goedkoop merk . 23 euro inclusief.
Nu weet ik wel dat het een VW dealer is maar als nog..

En arbeidsintensief is het vervangen ervan ook niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
De aanvullende controle betreft diverse punten die om de beurt extra gecontroleerd worden. Dit zie je ook terug op de onderhoudslijst (meer controle punten).

Mist in de prijsopgave die jij gehad hebt niet het vervangen van de bougies? 60.000 km / 4 jaar is volgens mij de interval.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
ik had het ook nagevraagd aangezien mijn auto ook bijna toe is aan een longlife beurt.
toen ik de prijzen hoorde vond ik het ook niet bepaald goedkoop, 295 euro en dan ex interieurfilter van 45 euro :confused: ik heb besloten zelf maar vw longlife olie + filters bougies etc te bestellen, dan ben je voor nog geen 150.- echt wel klaar het zal mischien hooguit 1.5u werk zijn.

dan maar geen stempel, bewaar wel gewoon de facturen van het materiaal.
 
-  Sirt  Kowed 
  • Leuk
Waarderingen: BVS
ik had het ook nagevraagd aangezien mijn auto ook bijna toe is aan een longlife beurt.
toen ik de prijzen hoorde vond ik het ook niet bepaald goedkoop, 295 euro en dan ex interieurfilter van 45 euro :confused: ik heb besloten zelf maar vw longlife olie + filters bougies etc te bestellen, dan ben je voor nog geen 150.- echt wel klaar het zal mischien hooguit 1.5u werk zijn.

dan maar geen stempel, bewaar wel gewoon de facturen van het materiaal.
En geen VW mobiliteitsgarantie, maar wel goedkoper uit ja
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: slowmotiontdi
En geen VW mobiliteitsgarantie, maar wel goedkoper uit ja

die heb ik toch liever niet eerlijk gezegd ik zou er niet aan moeten denken om met een kapotte turbo of kapotte versnellingsbak naar de vw dealer gesleept te moeten worden dan staat het huilen je nader dan het lachen o_O

bovendien kom je er met de anwb ook wel of aanvullende verzekeringsmodule voor pechhulp van ongeveer 3 euro per maand
 
-  Sirt  Kowed 
die heb ik toch liever niet eerlijk gezegd ik zou er niet aan moeten denken om met een kapotte turbo of kapotte versnellingsbak naar de vw dealer gesleept te moeten worden dan staat het huilen je nader dan het lachen o_O

bovendien kom je er met de anwb ook wel of aanvullende verzekeringsmodule voor pechhulp van ongeveer 3 euro per maand
Hm, geen ervaring mee voor de rest, maar voor mij is het een prettig gevoel dat ik ze gewoon in kan schakelen als er wat is.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!