Koplampmogelijkheden 6C

Beste Polo rijders,

Ik ben trots bezitter van een polo 6C, met de welbekende H1/H7 koplampen, zonder de automatische lichtschakelaar.
Gezien mijn Philips halogeenlamp (130%) het onlangs begeven hebben ben ik me opnieuw eens gaan verdiepen in de verschillende mogelijkheden om meer licht op de Polo te krijgen dan met de huidige halogeens.

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer met alle verschillende configuraties in koplampunits, schakelaars, e.d.

Wie kan mij vertellen wat de verschillende mogelijkheden zijn die voor mijn auto beschikbaar zijn, en welke financiële schade deze ongeveer met zich meebrengen?

Het gaat hier om een 6C uit September 2015, voorzien van de 'ronde' koplampen, met een 'manuele' lichtschakelaar. Tevens voorzien van dimmende binnenspiegel (indien relevant?), en combinatie van halogeen DRL met halogeen bochtverlichting en mistverlichting.


Ik ben zeer benieuwd naar de mogelijkheden, alvast heel erg bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180916-145816.jpg
    Screenshot_20180916-145816.jpg
    252.9 KB · Weergaven: 48
  • Screenshot_20180916-145807.jpg
    Screenshot_20180916-145807.jpg
    171.2 KB · Weergaven: 51
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Bedankt voor je reactie!
Aftermarket Xenon, bedoel je daar puur de ''peertjes" mee, of een andere koplampunit ook (met een lens o.i.d.) ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Jij hebt 2x H7 in elke unit zitten, die nu brandt is je stadsverlichting.

Opties zijn;

Led of xenon in de bestaande unit inbouwen (niet optimaal, voor beter lichtbeeld moet je een projector inbouwen)
Aftermarket koplampen (U-Led, Dectane, Aliexpress Audi look etc)
OEM Xenon van de 6R of 6C Bluemotion/Cross/BlueGT
OEM LED van de 6C

Bij OEM LED adviseer ik toch echt wel om een automatische hoogteverstelling te retrofitten, bij OEM Xenon is dit tegenwoordig niet per sé nodig aangezien nieuwe VW’s (o.a. Caddy) met bi-xenon worden geleverd zonder automatische hoogteverstelling.

Kosten? OEM Xenon vanaf 300 ongeveer voor 2 koplampen. OEM LED vanaf 500/600 euro voor 2 koplampen. Aftermarket geen idee
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
A.d.h.v. bovenstaande reacties twijfel ik tussen een OEM xenon set (al krijg ik deze nog niet echt gevonden, hoe mogen deze eruit zien?), en de imitatie U-Led units.

Verder, ik vind de U-Led lampen een erg mooie uitstraling hebben. Heeft iemand ervaring met de imitatie U-Led koplampunits, eventueel in combinatie met een Xenon kit?

Iemand wellicht specifiek ervaring met onderstaande producten?

A: http://link.marktplaats.nl/a1088098765
B: http://link.marktplaats.nl/a1208300299

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Die U-Leds van Carfantasy zijn volgens mij de goedkoopste die je in Nederland kan vinden. Prima koop lijkt me mocht je die willen.

OEM Xenon units staan wel te koop op Marktplaats. Let wel dat de modules ook worden meegeleverd of dat je die later nog apart er bij koopt. Wat nog wel eens wil gebeuren is dat men ze meeneemt zonder te vragen, dan breken vaak de houders bovenop af. Dit hoeft natuurlijk niet door diefstal te zijn gebeurd.

pict8362r-2116490080596342937.JPG


Zo zien de OEM units er uit.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het plaatsen van H7 LED en/of Xenon in de U-koplampen, voor het dimlicht en grootlicht?
Wat is aan te raden?
Iemand een link naar de juiste producten hiervoor, welke veel licht geven en goed in te bouwen zijn (liefst zonder boren etc.) ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!