Koplampen (bi) xenon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Operator

Exclusive lid
412
58
28
Hallo,

Ik heb besloten om over te schakelen naar H7 units.
Daarom, te koop: koplampen met xenon.

We praten hier over
- Linker + rechter unit OEM Valeo
- Motoren zitten erin
- LED stadslicht
- Bi-xenon lampen
- Bekabeling
- Relaiskabel
- Coderingen in een word document (je kunt mijn long code zo krijgen en kopieren/plakken in VCDS, krijg je er 'gratis' anti-hijack en wat andere instellingen bij... haha)

Ik heb hier een half jaar met plezier mee rond gereden. Alles was naar wens (goed licht, geen verblinde tegenliggers).

Prijs: 250,-

$_85.JPG


$_85.JPG
 
Voor de duidelijkheid: dit zijn niet de OEM bi-xenon koplampen met LED dagrij verlichting. En als ik het forum van crosspolo2014 zo lees wil ik daar ook niet aan beginnen Stick Out Tongue haha
 
Voor de duidelijkheid: dit zijn niet de OEM bi-xenon koplampen met LED dagrij verlichting. En als ik het forum van crosspolo2014 zo lees wil ik daar ook niet aan beginnen Stick Out Tongue haha

Ik zou het zelf niet doen inderdaad!
Gewoon laten doen en je hebt er geen omkijken naar.

Ik gaat binnenkort weer een nieuwe setje bi xenon koplampen kopen.
Deze sluit ik dan aan met een adapter setje. Dus niet de kabelversie die je op je bcm moet aansluiten.

Dan maar geen grootlicht bij 0 stand.
Heb toch altijd mijn lichten aan.

Hahahahahah
 
Relaiskabel
Geschakelde plus naar pool 2 van H4 (high beam)
Geschakelde min naar pool 3 van H4 (min)
Schakeldraad naar een high-beam signaal (bv in je connector)
Plus naar accu plus
Min naar accu min
Zo zou ik het denk ik doen, zo zit het iig wel bij mij onder de motorkap en alles werkt storingsvrij en alle zekeringen zitten er nog in.
 
Op Marktplaats staan ook verschillende sets voor zo'n € 600,- Waarschijnlijk van mensen die het niet aan de gang hebben gekregen. Heb je alleen een verloopkabeltje nodig ? Kan je de standaard hoogteverstelling gebruiken of moet je de automatische variant gebruiken ?
De experts bij Kufatec.de geven aan dat het alleen met de automatische hoogteregeling kan en boordcomputer in de set die zij verkopen niet geschikt is voor Bluemotions met Start-Stop .
Kufatec Deutschland
Ook konden ze mij niet vertellen of de automatische hoogteregeling al met de standaard boordcomputer van de Bluemotion kan.

Verder heb ik dit nog gevonden:
http://www.polo6rfreunde.de/index.php?page=Thread&postID=107154#post107154

g49as1h3p7jh-1.jpg


http://www.polo6rfreunde.de/index.php?page=Thread&threadID=159&pageNo=20

is het grootlicht fenomeen niet op te lossen door pin 6 van de (10 polig) te verbinden met pin 11 van (14polig) ?

moet te doen zijn lijkt mij?
als je groot licht seint dan hoor je wel klak zeg maar maar geen licht. dus lijkt mij dat hij de licht niet aanstuurt maar wel grootlicht aan stuurt.
ik ga mij zelf toch even verdiepen hierop.
 
Waarschijnlijk is de klak gewoon de spiegel/kap die omklapt van low naar high beam (het is een lamp met low en high beam op 1 fitting net als H4 maar jij hebt D2S denk ik?)

Dan moet de lamp nog wel branden, dus dan zou ik zeggen dat ook pin 10/12 aangestuurd moten worden.
Je zou hem, denk ik, kunnen kortsluiten met een diode ertussen maar da's ook wel weer ingewikkeld. Gewoon kortsluiten zou iig dimlicht = groot licht opleveren, niet gewenst lijkt me.
Of een relaiskabel ertussen of iets in die richting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is de klak gewoon de spiegel/kap die omklapt van low naar high beam (het is een lamp met low en high beam op 1 fitting net als H4 maar jij hebt D2S denk ik?)

Dan moet de lamp nog wel branden, dus dan zou ik zeggen dat ook pin 10/12 aangestuurd moten worden.
Je zou hem, denk ik, kunnen kortsluiten met een diode ertussen maar da's ook wel weer ingewikkeld. Gewoon kortsluiten zou iig dimlicht = groot licht opleveren, niet gewenst lijkt me.
Of een relaiskabel ertussen of iets in die richting.

Klopt klak hoor ik van de lamp afkomen.
Als hij de spiegeltje beweegt dan moet ik zorgen dat het lamp gaat branden.
Mischien door de dimlicht dan aan te laten sturen op moment dat je aan de hendel trekt. Volgens mij is dit simpel te doen.
Ik gaat morgen de diagram opzoeken.
 
Klak is goed, nu nog spanning op de lamp :) Als het goed is heb je dan groot licht seinen bij stand 0.

Bij dimlicht seinen is kwestie van de spiegel omklappen, maar bij stand 0 staat er geen spanning op de lamp en brandt hij niet.

(beetje vaag uitgelegd, maar hoop dat je het snapt, zou met een relais kabel op te lossen moeten zijn).
 
Klak is goed, nu nog spanning op de lamp :) Als het goed is heb je dan groot licht seinen bij stand 0.

Bij dimlicht seinen is kwestie van de spiegel omklappen, maar bij stand 0 staat er geen spanning op de lamp en brandt hij niet.

(beetje vaag uitgelegd, maar hoop dat je het snapt, zou met een relais kabel op te lossen moeten zijn).

Hier wordt gebruik gemaakt van en Retrofit Xenon en de Autolight module:
UK-POLOS.NET ? View topic - ciclo's Polo. R-line 1.2 TSI 90hp 119gr.
Hiervoor maken ze ook gebruik van een relais, misschien kun je daar wat info vinden.
 
Even zodat ik het snap, bij het gebruiken van de simpele adapter (waar geen losse draden aanzitten), heb je op stand 0 geen grootlicht?

Bij crosspolo2014 zal dit kloppen inderdaad. Geen grootlicht (sein) op stand 0.
Bij mijn set werkt het gewoon.

Hier wordt gebruik gemaakt van en Retrofit Xenon en de Autolight module:
UK-POLOS.NET ? View topic - ciclo's Polo. R-line 1.2 TSI 90hp 119gr.
Hiervoor maken ze ook gebruik van een relais, misschien kun je daar wat info vinden.

Deze man (tegenwoordig ook op ons forum actief trouwens) heeft inderdaad ook een relaiskabel gebruikt. Echter heeft hij geen dagrijlichten in de mistlampen maar in de koplampen, wat het nog weer ingewikkelder maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!