Koplampen bi/xenon gestolen

Vrijdag wilde ik naar mijn werk en trof mijn auto aan met een ingeslagen ruit en de motorkap open.
Toen ik naar de voorkant liep trof ik 2 grote gaten aan waar eerst mijn koplampen zaten.

Het nare is, dat ik deze koplampen net een paar weken geleden had vervangen (eerst H7).
Het hoort niet bij de standaard uitrusting van mijn wagen, dus de verzekering doet niks.

Ik had anti-diefstalschroeven, maar dat hield ze niet tegen, het plaatje is weg.
Ze hebben de kabels en hoogteregelaar laten zitten, dat gaat op Marktplaats.

Tip van mij: Ga je bi-xenon modden, bel even de verzekering.
 

Bijlagen

  • 1DSC_0607.jpg
    1DSC_0607.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 212
  • 1DSC_0608.jpg
    1DSC_0608.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 220
  • 1DSC_0609.jpg
    1DSC_0609.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 226
  • 1DSC_0610.jpg
    1DSC_0610.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 188
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk BMT 
Vrijdag wilde ik naar mijn werk en trof mijn auto aan met een ingeslagen ruit en de motorkap open.
Toen ik naar de voorkant liep trof ik 2 grote gaten aan waar eerst mijn koplampen zaten.

Het nare is, dat ik deze koplampen net een paar weken geleden had vervangen (eerst H7).
Het hoort niet bij de standaard uitrusting van mijn wagen, dus de verzekering doet niks.

Ik had anti-diefstalschroeven, maar dat hield ze niet tegen, het plaatje is weg.
Ze hebben de kabels en hoogteregelaar laten zitten, dat gaat op Marktplaats.

Tip van mij: Ga je bi-xenon modden, bel even de verzekering.
Triest hoor dit
 
Volkswagen  Polo Highline  1.2 Tsi 
Nah, een alarm is mijn auto niet waard, ik heb nu gewoon weer H7 koplampen, voorkom ik dat ik weer een ingeslagen ruitje heb.

Zit nu alleen te kijken naar welke leds erin passen (voor de H7's zit ik te kijken naar Whitevision Ultra, schijnt nieuw te zijn..)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk BMT 
Pfff heel zonde zeg, jammer dat je vandaag de dag geen mooie spullen meer mag bezitten. Wel vreemd zeg, waar ben je verzekerd dan? Bij mijn vorige Polo hadden ze een aftermarket Pioneer navigaat eruit geplukt, die had ik zelf ingebouwd, ik had geen bon meer ofzo en hebben ze me er 500,- voor overgemaakt (gelukkig!! Want ik had eigenlijk verwacht er niks voor te krijgen omdat deze er niet in zat) al met al, goed en zeer snel geholpen bij Allsecur.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik ben verzekerd bij de Vakgarage waar ik mijn polootje heb gekocht, dan kom je bij Anac Verzekeringen uit.

Ik ben wel meer dan tevreden met de service die ze me bij de Vakgarage zelf hebben gegeven, toffe lui.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk BMT 
Mijn highline heeft dus ook die Bi Xenon koplampen, daarbij woon ik ook in een buurt waar geregeld auto's of onderdelen gestolen worden. (Dure wagens in de wijk)
Daarom dus ook dat er een alarm klasse 3 alarm opzit omdat de Polo vaak gestolen word, en al helemaal als er van dat soort onderdelen op zitten.
Ik zou er alsnog een alarm op laten zetten als ik jou was, klasse 2 is al voldoende.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Mijn highline heeft dus ook die Bi Xenon koplampen, daarbij woon ik ook in een buurt waar geregeld auto's of onderdelen gestolen worden. (Dure wagens in de wijk)
Daarom dus ook dat er een alarm klasse 3 alarm opzit omdat de Polo vaak gestolen word, en al helemaal als er van dat soort onderdelen op zitten.
Ik zou er alsnog een alarm op laten zetten als ik jou was, klasse 2 is al voldoende.
Als je een alarm hebt ook laten certificeren. Kan ook zijn dat de verzekering alleen uitkeert als je zo'n certificering hebt als ik me niet vergis.
 
Volkswagen  X  X 
alarm klasse 3 is niet nodig wbt verzekering om uitgekeerd te worden dacht ik enkel als de auto waarde heeft boven XXXXX wat dus de meeste polo's niet hebben.

bovendien stelt alarm klasse 3 helaas niks voor..
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik ken het... helaas woon je in een regio waar dit gewoon aan de orde van de dag is. Je kan er helemaal niets tegen doen.
Toen ik nog in Utrecht woonde, heb ik 4 inbraken binnen een jaar gehad.
Sterker nog, ze pollen gewoon je auto, kijken wanneer je werkt en jatten op bestelling alles uit je auto.
Aangifte doen is leuk, maar zal uiteindelijk gewoon worden gesloten wegens gebrek aan bewijs. (advies wat ik destijds kreeg was letterlijk; koop een andere auto...)

12000868_875591099156183_3985188404024442946_o.jpg

12027330_875591102489516_4161160388032757839_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Ik heb een cheapo alibaba schermpje die ze (logischerwijs) niet de moeite waard vonden :) Gelukkig had ik geen RNS510..

Iemand zei me ook, zolang ze niet via de motorkap gaan, gaat het alarm niet af (wel meer schade dan)?
Ik kan misschien wel even zoeken naar een alarm klasse 2, das wat goedkoper.

Mijn auto kostte een paar duizend euro, daar zet ik geen klasse 3 op..
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk BMT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!