Koelwater problemen

Als je ene slang niet warm wordt en je kachel wel, zou er een verstopping in het koelsysteem zitten? Of een defecte waterpomp, 2 dingen waardoor je koelwater niet meer naar de radiator kan en dus niet gekoeld kan worden?
Ik dacht een niet werkende thermostaat hij pomt dan enkelt in de motor rond en niet door de radiateur?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Tsi 105 pk 
Nou, dit zelfde heb ik met een klant auto ook gehad:
- radiateur bleef koud
- motor raakte aan de kook
- kachel werd half warm
- radiateurfan sloeg aan

ik heb hiervan de thermostaat gecontroleerd op werking, deze functioneerde.
Ik heb hiervan de radiateur gecontroleerd op doorstroming (tuinslang erop en doorspoelen) Deze had voldoende doorstroming.

Echter werd de auto alleen te warm op de snelweg. in de stad duurde t soms wel een half uur tot 45 min voordat ie aan de kook raakte.
Aangezien de thermostaat en radiateur goed genoeg functioneerden, bleef er 1 ding over: de waterpomp. Die was defect.

Daarnaast had ik een soort gelijk iets met de Mini Cooper S van mn vrouw, even een stukje flink los rammen, daarna de koppeling in en hard afremmen: POEF! koelwater weg.
- Thermostaat niet helemaal jovel meer
- koelvin functioneerde niet
- dop van het reservoir is niet fris meer

Koelvin en thermostaat vervangen: auto is niet meer te heet geweest.

Hierbij weet je nu wat je moet controleren! Thermostaat controleren door deze in een pannetje water te koken. hij zal open moeten gaan rond de 90 graden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!