Koelvloeistof lekkage polo 6R

Beste Polo rijders,

Gisteren onderweg ging ineens mijn temperatuur lampje knipperen. Ik moest nog iets van 2 km dus rustig doorgereden.
Eenmaal thuis zag ik dat de koelvloeistof tank leeg was.

y0A_6-4uYf81CRl-mnBmEQu8yySd3Aef6pV1IEQfKPHdgt4r4q5K6gXHxsVbHNoj-6Oy5VyYtgOQ6bG3EfAW=w1920-h864-rw


Vandaag nieuwe koelvloeistof opgehaald (G12) en dat er op gedaan tot de min, en vrijwel meteen begon de auto te lekken aan de onderkant.


En als ik de pijlstok er uit trekt rookt het, is dat normaal?


Vorige week is de olie vervangen, filters en koelvloeistof bijgevuld.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik ga ondertussen proberen de oorzaak te vinden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Yoo kerel. 99% kans dat het de oliefilterhuis is.
Was kort te krijgen bij auto onderdelen zaken maar is in heel europa niet meer te krijgen zover ik weet. Dus op naar de autostealer. Kosten? 380,00 in de btw.
I know because if been there and done that.
Succes ;)
 

Bijlagen

  • 20180108_114304.jpg
    20180108_114304.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 202
  • 20180108_114311.jpg
    20180108_114311.jpg
    999.7 KB · Weergaven: 183
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
Yoo kerel. 99% kans dat het de oliefilterhuis is.
Was kort te krijgen bij auto onderdelen zaken maar is in heel europa niet meer te krijgen zover ik weet. Dus op naar de autostealer. Kosten? 380,00 in de btw.
I know because if been there and done that.
Succes ;)

Het lijkt inderdaar hier weg te komen. Autostealer = autodealer? o_O
Ik ben zeer benieuwd wat het gaat kosten en op welk termijn het gerepareerd kan worden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Vandaag bij de garage geweest, voor vertrek koelvloeistof gevuld, bij aankomst was de tank helemaal leeg. Bij de garage er wat koelvloeistof op gedaan en het ging er net zo snel weer uit. Toen er druk op gezet en het bleek dat een koelvloeistofslang lek is achter het oliefilter.

IMG_20180916_145231.jpg

Kosten koelvloeistof, slang en arbeidsloon is 167,50. Is dat een beetje reëel?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Vandaag bij de garage geweest, voor vertrek koelvloeistof gevuld, bij aankomst was de tank helemaal leeg. Bij de garage er wat koelvloeistof op gedaan en het ging er net zo snel weer uit. Toen er druk op gezet en het bleek dat een koelvloeistofslang lek is achter het oliefilter.

IMG_20180916_145231.jpg

Kosten koelvloeistof, slang en arbeidsloon is 167,50. Is dat een beetje reëel?

ligt er aan wat de slang kost en hoeveel werk het is
laats had ik een slang lek van de elektriche waterpomp onderzijde koste slang 21 euro bij de dealer koelvloeistof 14 euro montage zelf (20 min)
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Het oliefilterhuis zelf kost 380 in de btw tel daar minimaal 3 man uur (ik neem aan vw dealer a 110 in de btw) zit je op 380 + 330 = 710,00 misschien hebben ze er een uurtje langer over gedaan. Ik heb het in iedergeval laten doen voor 120 euro en onderdeel zelf gekocht. Maar goed ik heb zo mijn connecties. Ik doe het meeste onderhoud aan men auto zelf. Maar dit rotklusje besteed ik maar al te graag uit. Het oliefilter huis die de vw dealer nu heeft is een verbeterde versie die beter tegen warmte kan. Maaar ik hou autodoc in de gaten. Want daar zijn ze veel goed koper als ze hem weer hebben. 150,00. Wel goed opletten dat je de gene koopt waar het huis van de filter schuin staat. De gene doe rechtstaat is namelijk van de 1.6 tdi. De schuine 1.2 tdi.

Mooi dat het gevonden is. Nu kan je weer door ;)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
  • Leuk
Waarderingen: Davey
Het oliefilterhuis zelf kost 380 in de btw tel daar minimaal 3 man uur (ik neem aan vw dealer a 110 in de btw) zit je op 380 + 330 = 710,00 misschien hebben ze er een uurtje langer over gedaan. Ik heb het in iedergeval laten doen voor 120 euro en onderdeel zelf gekocht. Maar goed ik heb zo mijn connecties. Ik doe het meeste onderhoud aan men auto zelf. Maar dit rotklusje besteed ik maar al te graag uit. Het oliefilter huis die de vw dealer nu heeft is een verbeterde versie die beter tegen warmte kan. Maaar ik hou autodoc in de gaten. Want daar zijn ze veel goed koper als ze hem weer hebben. 150,00. Wel goed opletten dat je de gene koopt waar het huis van de filter schuin staat. De gene doe rechtstaat is namelijk van de 1.6 tdi. De schuine 1.2 tdi.

Mooi dat het gevonden is. Nu kan je weer door ;)
Thanks voor je reactie, dan weet ik dat het wel redelijk is.

Goede tip! Ik zag hier een oliefilterhuis: https://link.marktplaats.nl/m1307190039, is dit de juiste? Dan weet ik dat, mocht het probleem nog eens bij iemand voorkomen.

Hier mijn factuur:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Illiass
Thanks voor je reactie, dan weet ik dat het wel redelijk is.

Goede tip! Ik zag hier een oliefilterhuis: https://link.marktplaats.nl/m1307190039, is dit de juiste? Dan weet ik dat, mocht het probleem nog eens bij iemand voorkomen.

Hier mijn factuur:

Het is indd wel de juiste. Deze website is van een autosloop ik betwijfel in hoevere dit onderdeel nieuw is. Wat zij met nieuw bedoelen is niet ongebruikt. En mijn ervaring is dat als je er een 2e hands oliefilterhuis op doet dat het even snel weer gaat lekken. Dus of de juiste nieuw van het internet bestellen(de enige naast vw dealer die deze maakt is zover ik weet nissens) of langs de vw dealer waarvan mahle de fabrikant is.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
  • Leuk
Waarderingen: Davey
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!