Koelvloeistof lampje knippert continue en piept 3x

Beste forumleden,
Ik heb een Polo 9n 1.4 uit 2002, nu 204dkm op de teller.

Een week geleden is mijn accu leeggelopen door een brandend lampje in de cabine, ook stond mijn auto een tijdje stil. Mijn accu heb ik vervolgens opgeladen en weer geïnstalleerd. Eigenlijk van dat moment krijg ik bijna iedere rit 3 piepjes en een knipperend (rood) koelvloeistoflampje op het dashboard.

Ik heb gelezen dat dit kan liggen aan het expansievat van de koelvloeistof, de sensor daarvan, of de koelvloeistof temperatuursensor. Het vat heb ik vandaag vervangen met een nieuwe. De temperatuursensor heb ik een nieuwe aangesloten maar niet geïnstalleerd, even buiten de motor gehangen om te kijken of dit het probleem was. Nogsteeds krijg ik het lampje op mijn dashboard na een stukje rijden, soms bijna direct na het starten en soms na een km of 10.

Het koelvloeistof pijl is in orde en de temperatuur ervan komt niet boven de 90 graden.

Heeft iemand hier misschien enig idee wat dit probleem veroorzaakt?

Ik ben ten einde raad dus hoop dat een van jullie mij kan helpen hiermee.

Met vriendelijke groet,
Bob
 
Vw  Polo 9n  1.4 16V 
Heb je de auto al eens uitgelezen? zo ja, welke storing krijg je dan?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Die sensor die checkt het niveau van je koelvloeistof als je die buiten je expansie vat laat hangen dan meet die geen vloeistof dus gaat uiteraard dat alarm af. die moet wel in de vloeistof hangen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Heb hem uitgelezen maar niks te zien. De niveaus zijn goed en de motor wordt niet te heet. Vandaag tot nu toe nog geen lampje gelukkig hoop dat hij nu niet meer terug komt. Nou ja bedankt voor de reacties in ieder geval. Duimen maar dat het lampje uit blijft!
 
Vw  Polo 9n  1.4 16V 
Nee heb ik inderdaad geprobeerd maar dat hielp niet. Bij de garage werd er gezegd dat het iets in het dashboard zou kunnen zijn als het niet de sensoren waren. Tot nu toe eigenlijk het lampje niet meer gezien. Vlak na het vervangen van de tank met sensor was het lampje er nog wel. Misschien moest de auto even wennen aan de nieuwe tank
 
Vw  Polo 9n  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!