Klonk geluid drempels.. en trillen

Beste,

VW Polo 6R DSG AUT. 2012.

Ik weet niet of beide met elkaar te maken hebben dus vandaar een omschrijving van beide problemen..

Sinds kort als ik over een drempel rijdt, hoor ik linksvoor (en héél soms rechts).. een soort van "Klonk" geluid. Heel lastig om een geluid te omschrijven Stick Out Tongue... Ik rijdt dan erg rustig, met een lage snelheid over de drempel. Wat mij opvalt is dat het niet constant is.. de ene keer wel en dan weer niet..Wat zou dit kunnen zijn?

Als mogelijke oorzaken lees ik op internet een gebroken autoveer, homokineet, of misschien wel een loszittende stuurstang..Kunnen één van deze mankementen (gebroken autoveer, homokineet, of misschien wel een loszittende stuurstang) ook een trilling veroorzaken tijden het rijden? Dit omdat ik ook last heb van trilling..

Deze komt voornamelijk bij schakelen van versnelling.. Voornamelijk bij schakelen van 6 naar de 7de versnelling bij een snelheid van 60/65 km/uur (DSG automaat).

Herkent iemand iemand bovenstaand verhaal?

Mvg,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Hoi,

Ik herken jouw probleem niet maar gezien de mogelijke oorzaken die jij zelf aandraagt

gebroken autoveer, homokineet, of misschien wel een loszittende stuurstang

lijkt het mij verstandig om de auto z.s.m. door een garage te laten nakijken of zelf (indien je die mogelijkheid en kennis hebt) de auto op een brug te inspecteren naar mankementen. Vooral omdat misschien de veiligheid van de inzittenden in het geding is.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik haak even aan, sinds kort heb ik volgens mij last van hetzelfde als wat jij hier beschrijft. Het lijkt bij het op of af rijden van een drempel wel of er iets verschuift linksvoor.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Ik heb het zelfde probleem, laatst heb ik de auto laten keuren en me probleem aan gegeven. Hij gaf aan dat het 90% me remblokken zijn die moeten over korte periode rondom vervangen worden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Update, dealer heeft niets kunnen vinden wat het geluid veroorzaakt, het is ook niet altijd aanwezig. Het belangrijkste is in ieder geval dat er geen losse onderdelen of iets in die richting zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Bij mij klonkt en kraakt ook alles de eerste 5 km 's ochtends. Dit is in de koude maanden ook meer aanwezig en bovendien maakte de auto na 8 maanden al deze geluiden. Neem het maar voor lief, denk een typisch polo 6r kwaaltje.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Ik heb vermoedelijk exact het zelfde over de drempels. Heb vandaag alles gecontrolleerd en heb geconstateerd als de auto in de 2 kolloms brug hangt, en het voorwiel vast pak kan ik hem minimaal op en neer bewegen verticaal. En dat is dan aan de bovenzijde van de veerpoot.
De moer aan de bovenzijde kan ik niet meer aandraaien.
Ik denk net als wat iichiel al zegt een versleten toplager van de veerpoot is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ondertussen een jaar + later.........

Het "klonk" "kraak" geluid is niet constant.. Soms bij elke (kleine) drempels en soms ook tijden niet.o_O..

@Tommy @bartjuu Hadden jullie al een oorzaak / oplossing gevonden? of namen jullie de geluiden voor lief?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!