Klokveer Polo 6N2 vervangen

Dag,

Ik heb een paar weken terug mijn eerste auto gekocht, een Polo 6n2 1.4 uit 2001. Ben er tot zover hartstikke blij mee. De auto heeft al aardig wat gelopen en heeft zo ook z'n gebreken, maar aangezien ik wel redelijk handig ben probeer ik zoveel mogelijk zelf weer te repareren (leuke leerervaring). Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat de klokveer kapot is. De vorige eigenaar vertelde dat hij zelf had geprobeerd om de ruitenwisserschakelaar te vervangen en dat hij de klokveer toen waarschijnlijk verdraaid heeft. Ook staat het stuur (doordat deze niet goed teruggeplaatst is) iets naar rechts gedraaid.

Ik heb nu een klokveer van de sloop kunnen halen, maar hoe weet ik nu of de klokveer in de juiste positie gedraaid staat, voordat ik hem in de auto stop? Ik lees elders vaak dat je hem moet draaien tot hij niet meer kan, en dan 2 slagen terug moet draaien. Maar is dat niet juist hoe ze vaak kapot gaan als je ze ook maar iets te ver draait?

Mvg, Yari
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 MPI 
Stroef hoort niet, horen vrij soepel te gaan. Kan oorzaak hebben dat die ook defect is, maar is lastig te zeggen.

Je moet ook voorzichtig draaien naar beide kanten. Normaal gezien moet deze verwijderd worden door het stuur eraf te halen met de wielen recht en dan vast te plakken. Daarnaast kan je hem alleen een hele slag verkeerd om zetten nooit ene deel van een slag omdat er paspennen zitten in de klokring/stuur
 
Stroef hoort niet, horen vrij soepel te gaan. Kan oorzaak hebben dat die ook defect is, maar is lastig te zeggen.

Je moet ook voorzichtig draaien naar beide kanten. Normaal gezien moet deze verwijderd worden door het stuur eraf te halen met de wielen recht en dan vast te plakken. Daarnaast kan je hem alleen een hele slag verkeerd om zetten nooit ene deel van een slag omdat er paspennen zitten in de klokring/stuur
Volgens mij is de klokveer van de sloop ook naar z'n grootje. Heb een nieuwe gekocht maar dat duurt ff voordat ie binnen is.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 MPI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!