Kleur verlichting wijzigen

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Graag zou ik bij mijn VW Polo 6R uit 2013, de lampen vervangen door wit licht met klein beetje blauwe tint. (Eigenlijk wat de nieuwere auto's hebben).

Is er iemand die weet welke type lampen ik dan nodig heb voor alle lampen in de koplamp, de mistlichten en de bochtverlichting?

Met vriendelijke groet,
Ramon Wolters
 
VW  Polo 6R  1.2i 70pk 
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Graag zou ik bij mijn VW Polo 6R uit 2013, de lampen vervangen door wit licht met klein beetje blauwe tint. (Eigenlijk wat de nieuwere auto's hebben).

Is er iemand die weet welke type lampen ik dan nodig heb voor alle lampen in de koplamp, de mistlichten en de bochtverlichting?

Met vriendelijke groet,
Ramon Wolters
De gouden standaard wat betreft witlicht is xenon. Helaas kost dat ook wat (enkele honderden euro's).

Er zijn opties zoals ledjes in de vorm van een halogeenlamp, maar ik kan uit ervaring spreken dat deze kwalitatief niet zo goed zijn (heb al twee keer een kapotte gehad) en tevens lijkt het alsof de lichtintensiteit minder is t.o.v. de stock halogeenlamp.

Je hebt in feite 3 opties:
1) xenon inbouwen (meestal koplamp units vervangen door een xenon variant)
2) halogeenlampen (h4/h7) vervangen door ledlampen met een h4/h7 formaat. Meestal "made in china" kwaliteit, dus verwacht er geen wonderen van (vooral lichtintensiteit en levensduur valt tegen).
3) halogeenlampen (h4/h7) vervangen door halogeenlampen met een filter (o.a. osram en Phillips verkopen ze). Ze adverteren dat het witter licht is, maar in praktijk blijkt het gewoon ietsjes witter te zijn dan standaard halogeen.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ramon80232
Bedankt voor de uitleg en info.

Dit maakt het voor mij wel duidelijk, dat ik beter kan kijken voor echte xenon units ipv de namaak lampen erin te zetten.

Is wel duurder, maar denk dat ik er dan ook meer aan heb, op het gebied van kwaliteit en het "echte" witte licht.
 
VW  Polo 6R  1.2i 70pk 
De gouden standaard wat betreft witlicht is xenon. Helaas kost dat ook wat (enkele honderden euro's).

Er zijn opties zoals ledjes in de vorm van een halogeenlamp, maar ik kan uit ervaring spreken dat deze kwalitatief niet zo goed zijn (heb al twee keer een kapotte gehad) en tevens lijkt het alsof de lichtintensiteit minder is t.o.v. de stock halogeenlamp.

Je hebt in feite 3 opties:
1) xenon inbouwen (meestal koplamp units vervangen door een xenon variant)
2) halogeenlampen (h4/h7) vervangen door ledlampen met een h4/h7 formaat. Meestal "made in china" kwaliteit, dus verwacht er geen wonderen van (vooral lichtintensiteit en levensduur valt tegen).
3) halogeenlampen (h4/h7) vervangen door halogeenlampen met een filter (o.a. osram en Phillips verkopen ze). Ze adverteren dat het witter licht is, maar in praktijk blijkt het gewoon ietsjes witter te zijn dan standaard halogeen.

Had jij dan die LED's zonder ventilator erop dus vrijwel exact hetzelfde formaat als een halogeenlampje? Zijn vaak mistlicht lampjes, of voor scooters etc. maar niet voor dimlichten geschikt (te weinig licht). Staat er ook bij vaak. Die met een ventilator erop, die meestal paar tientjes kosten, en ook vermeld staat wat de lichtintensiteit is (bijv. 8000LM/lamp) zijn wel sterker dan standaard halogeen lampen. Had deze van AliExpress in mijn oude Polo zitten, 16000LM in totaal (8000 per lamp). Gaven flink meer licht, en zo'n 2 jaar mee gedaan totdat ik de auto verkocht. Heb het dan dus over Lumen (LM, lichtsterkte) en niet over Kelvin (K, kleurtemperatuur).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik hoop niet dat je daar in trap,
16000lm is onmogelijk.
Standaard xenon is 3200lm dat is al 3x zoveel als Halogeen.

Die waardes die op AliExpress staan kloppen voor geen meter, ik heb ze zelfs gehad met 32000lm en dit was nog minder dan halogeen.

Ik heb zelf een xenon set aangeschaft welke stuk meer licht geeft dan led(die 8000lm moesten zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Ik hoop niet dat je daar in trap,
16000lm is onmogelijk.
Standaard xenon is 3200lm dat is al 3x zoveel als Halogeen.

Die waardes die op AliExpress staan kloppen voor geen meter, ik heb ze zelfs gehad met 32000lm en dit was nog minder dan halogeen.

Ik heb zelf een xenon set aangeschaft welke stuk meer licht geeft dan led(die 8000lm moesten zijn)

Ah okee, het was in iedergeval geen miskoop destijds. In iedergeval stukken feller dan halogeen. Wellicht dat het ook te maken had met mijn koplamp units. Dat waren van die oude reflector-niet transparante koplamp units. Dus met halogeen zag je bar weinig, en met de LED's veel meer.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Had jij dan die LED's zonder ventilator erop dus vrijwel exact hetzelfde formaat als een halogeenlampje? Zijn vaak mistlicht lampjes, of voor scooters etc. maar niet voor dimlichten geschikt (te weinig licht). Staat er ook bij vaak. Die met een ventilator erop, die meestal paar tientjes kosten, en ook vermeld staat wat de lichtintensiteit is (bijv. 8000LM/lamp) zijn wel sterker dan standaard halogeen lampen. Had deze van AliExpress in mijn oude Polo zitten, 16000LM in totaal (8000 per lamp). Gaven flink meer licht, en zo'n 2 jaar mee gedaan totdat ik de auto verkocht. Heb het dan dus over Lumen (LM, lichtsterkte) en niet over Kelvin (K, kleurtemperatuur).
Met ventilator, maar ze bleven kapot gaan en waren in principe een downgrade qua lichtopbrengst t.o.v. halogeen.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Met ventilator, maar ze bleven kapot gaan en waren in principe een downgrade qua lichtopbrengst t.o.v. halogeen.
Dit komt veelal door strooilicht. Zorg dat je de juiste ledlampjes koopt (bij voorkeur ZONDER ventilator, deze gaan veel kapot), en monteer ze op de juiste manier (led diodes op 3 en 9 uur).

Resultaat als je het goed doet:

20210108_210828.jpg
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Red-Line
Het maakt in princiepe niet uit of je led h7 in NL koopt of buitenland. Belangrijkste wat er is is de chipset die gebruikt wordt.

een van de bekende chipsets zijn oa;
Cree
Csp
Lumiled

cob en andere kan je beter afstand houden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 86pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ramon80232
Heel eerlijk gezegd... het beste is om de OEM 6R LED lampen aan te schaffen. Deze geven een perfect lichtbeeld en zijn zoals de fabriek ze had bedoeld. Je zicht wordt super (ja, uit ervaring) en je verblindt niemand... Ik heb ze bij @joosspekloos laten inbouwen nadat ik ze via Marktplaats had gekocht. Het totale koste plaatje was ongeveer 600 voor de lampen zelf en een kleinde 125 om ze te laten inbouwen incl. adaptors en programmeren.

Stom... maar iedere keer als ik langs een bushokje of winkel etalage rijdt, dan zie ik die witte weerkaatsing en denk ik... "Lekker..." In mijn opinie is dit de beste upgrade die je kan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ramon80232
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!