Kijktip radar!

Martien

Premium lid
475
170
70
Aangezien ik altijd opgenomen programma's terug kijk een beetje een late tip, maar aangezien iedereen wel terug kijken kan zou ik zeggen kijk radar terug.

Deze week hebben ze een test gedaan met apk keuringen.

Geloof het of niet maar er zit een garagebedrijf tussen waar ik altijd laat keuren en wat denk je geen aandachtspunten.

https://radar.avrotros.nl/uitzendin...k-onnodige-reparaties-onterechte-afkeuringen/
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Jammer dat ze de namen van de betreffende garages niet genoemd hebben, zal wel weer iets met privacy te maken hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Heb het net even terug zitten kijken.
Het is echt schandalig dat dit gebeurt.
Je denk dat je je garage kunt vertrouwen maar ondertussen wordt je gewoon beflikkerd.
Als je echt een vertrouwde en goede apk wilt laten uitvoeren moet je noodgedwongen naar de rdw.
Ik wist dat trouwens helemaal niet dat je auto ook daar gekeurd kon worden.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Die autojournalist is wel erg naïef. Hij doet net of dit allemaal nieuw is.
Heb dergelijke filmpjes al jaren geleden gezien.

Maar dit is o.a. de reden waarom ik nooit toestemming geef om ook maar iets te doen.
Ze kunnen n.l. van alles verzinnen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Klopt dit is al jaar en dag zo, en de rdw kan het heel makkelijk oplossen maar doet er niets aan.

bv dat jij zelf de auto aanmeld op de dag dat je naar de apk gaat en geef bij die aanmelding een tijdsindicatie aan.
Dan kan de rdw al controleren, en al helemaal als ze verplichten om af te melden zoals nu ook het geval is.
Nu word hij niet aangemeld en dan is hij al aangemeld.

Vaak word een auto aangemeld en meteen afgemeld als deze goedgekeurd is en ook daar kunnen ze iets uit opmaken want ook daar staan tijdstippen bij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Wow, daarom dus nooit voor een APK van 20 euro gaan, kan nooit uit. Afmelden alleen kost al 10 euro. Dus er moet wel wat gevonden worden.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Waarom zou je niet gewoon bij de VW garage je auto laten keuren? Of doen mensen echt zo moeilijk over 5-10 euro verschil qua apk keuringskosten?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Om de laatste vraag te beantwoorden; het uurloon bij de VAG dealer is hoger dan die bij een universele garage, en wanneer je geen "vaste klant" bent, oftewel, je staat niet in hun systeem, dan ben je toch eigenlijk een vreemde eend in de bijt. Er moet een soort van vertrouwen zijn tussen de vaste dealer en de klant, dan loopt het allemaal wat soepeler, is dat niet het geval dan is de kans aanwezig dat men " extra aandacht" schenkt aan de auto. En dan is er ook nog een verschil tussen dealers die tot o.a. de Pon groep behoren en de overige dealers die niet zijn aangesloten bij een overkoepelende organisatie.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Achja. Laatst zelf nog meegemaakt. 90 Euro betaalt voor een apk omdat hij een 'probleem' had verholpen. Hij kwam ook niet vertellen wat er aan de hand was. Zogenaamd eerst gemaakt en dan pas vertellen wat er was. Helaas valt er weinig aan te doen.
Natuurlijk valt er heel erg veel aan te doen. Jij bent toch de baas of niet? Als jij duidelijk aangeeft dat ze niets maar dan ook niets mogen repareren, dus alleen de APK mogen uitvoeren, dan kan jij nooit en te nimmer verrast worden door dit soort geintjes.
Ik laat dat elke keer duidelijk merken en ze weten ook dat ze aan mij geen cent kunnen verdienen. Tot nu toe (op een lampje na) zonder extra kosten door de keuring. Nogmaals, JIJ bent de baas over jouw auto en jouw portemonnee.

Wow, daarom dus nooit voor een APK van 20 euro gaan, kan nooit uit. Afmelden alleen kost al 10 euro. Dus er moet wel wat gevonden worden.
Zie bovenstaand bericht. 3 van de 4x laten kleuren bij de officiële VW dealer.

Eén oplossing zou zijn om de garage los te koppelen van de keuring. Als een bedrijf enkel maar keuringen doet (dus totaal geen reparaties) dan hebben ze niets aan om de boel te belazeren want daar verdienen ze toch niets aan. (al is dit ook niet waterdicht)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Belachelijk dit. De enige manier om dit voorkomen is om er dus maar bij te staan. Zo werd mij ook verteld dat alles in orde was, maar de koppel zou heel hoog aanpakken, dus deze zou het binnenkort begeven en dus was het raadzaam om hem te vervangen. Had zelfs een offerte gekregen. Maar niks mis met de koppeling, ook andere er in laten rijden en alles prima in orde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Ik breng mijn auto voor apk altijd naar een garage daar vragen ze 45 euro, ik kan s ochtends opbellen en s middags langs komen.
Ik zet mijn auto er neer en hun rijden hem naar binnen ik ga buiten wachten op een bankje(met mooi weer) met een bakje koffie.
Maar ik ga er ook wellis bij staan en dan geeft de monteur mij meteen tekst en uitleg.
En na een half uur kan ik de auto weer mee nemen ideaal.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dit is natuurlijk algemeen bekend


Een goede garage vinden is natuurlijk goud waard, zomaar een random bedrijf binnen rijden zeker met die stunt tarieven is vragen om problemen.

Ik heb de laatste keer eens goed de bedrijven in de buurt bekeken, de website, reviews, foto's, facebook, verhaal erbij alles. En ben zeker tevreden, heldere uitleg, proberen niks extra's te verzinnen.

Zodra je te maken krijgt met maatwerk, onderhoud, kleine bedrijven, zij het auto's, tuinen, schilders, monteurs, is het gewoon oppassen. En ja dan is de automarkt misschien wel de grootste waarbij het mis gaat vanwege alle technische zaken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!