Kenteken verbergen op foto’s

Ik begrijp dat ook nooit, die aandoenlijke angst. Behalve wanneer je een slecht geweten hebt uiteraard. Ik zou wel eens willen weten wat voor dingen men aan de hand van je kenteken over je te weten kan komen, waarmee je enige schade kan worden berokkend. Heb deze vraag al diverse malen op verschillende autofora gesteld zonder een bevredigend antwoord. Dus be my guest

Veel garagebedrijven adverteren hun auto’s ook met eigen kentekenplaten, de garagehouder vraagt wel al jouw’n gegevens op via AutoTelex maar een evt koper kan kenteken auto dat hij evt wil kopen niet echt natrekken om enig vooronderzoek te verrichten..
Beetje sneaky handelswijze naar mijn mening
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Grote irritatie voor kopers inderdaad. Vooral omdat veel verkopers hun auto te koop zetten als zijnde "niet geïmporteerd" terwijl dit in de praktijk toch vaak anders blijkt
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Verder was of is er nog, dat weet ik niet exact, de buitenlandse sites die sleutels konden namaken met bepaalde gegevens.

En nee, ik ga daar geen info over geven.

Zelf ben ik ook iemand die graag zonder kenteken op de foto sta, zelf mijn persoonlijke info is algemeen over mijn woonplaats. Waarom? Is mijn auto zo bijzonder? Nee, maar het moment dat je naar je werk wil en je staart naar een lege plek waar hij eerst stond, dan ben je wel klaar. Ik maak het gewoon uit voorzorg moeilijk. Zelfde waarom ik niet in de groepsapp zit van het forum. Iedereen heeft dan gelijk je nummer en daar hou ik niet zo van.

Ieder zijn eigen ding en dit is mijn ding, smaken verschillen, leven en laten leven, respect voor anderen, etc etc etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Verder was of is er nog, dat weet ik niet exact, de buitenlandse sites die sleutels konden namaken met bepaalde gegevens.

En nee, ik ga daar geen info over geven.

Zelf ben ik ook iemand die graag zonder kenteken op de foto sta, zelf mijn persoonlijke info is algemeen over mijn woonplaats. Waarom? Is mijn auto zo bijzonder? Nee, maar het moment dat je naar je werk wil en je staart naar een lege plek waar hij eerst stond, dan ben je wel klaar. Ik maak het gewoon uit voorzorg moeilijk. Zelfde waarom ik niet in de groepsapp zit van het forum. Iedereen heeft dan gelijk je nummer en daar hou ik niet zo van.

Ieder zijn eigen ding en dit is mijn ding, smaken verschillen, leven en laten leven, respect voor anderen, etc etc etc.

Stomme grap:
Zet je ook elke keer een hoedje van aluminium op zodra je de computer opstart?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Met leven en laten leven, respect, enz. heeft het niets te maken. Niemand hier heeft anderen er om veroordeeld, aangevallen, belachelijk gemaakt, enz.
Bij leven en laten leven hoort ook respect voor anderen die menen dat ze hun kenteken niet hoeven te blurren omdat ze de kans dat dit op één of andere manier kwalijke gevolgen kan hebben, als gering genoeg beschouwen. Zo zijn er ook mensen die de camera van hun computer afplakken en anderen (onder wie ik) die daartoe niet de noodzaak zien. Moet allemaal kunnen, maar ook dat we hieromtrent fatsoenlijk ons standpunt uiten, zonder voor de voeten geworpen te krijgen geen respect te tonen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: PoloGTI23
Dat kan niet.. kan je mij linken waar je tegen betaling bij de RDW informatie kan opvragen.. dat gaat niet...

@NickD heeft hier wel iets nuttigs over gezegd een tijdje terug, kan het niet zo 1 2 3 vinden

Verder niet zo veel nut eigenlijk

Ik weet eigenlijk niet of ik ooit iets nuttigs had gezegd hier over maar weet wel dat het mij in ieder geval vrij weinig boeit. Mijn filosofie is altijd dat als ze 'm willen dat ze 'm ook echt wel meenemen en dat is vervelend maar daar ben ik dan ook (goed) voor verzekerd. Veders verberg ik het op Instagram wel altijd omdat mensen (collega's, opdrachtgevers etc.) niet hoeven te weten dat de auto nieuw een ton kost wat ik er niet voor betaald heb maar wat ze dan misschien wel denken.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: VM407 en Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!