Kenteken verbergen op foto’s

Je kan via AutotelexPRO een chassisnummer en eigenaars historie zien van een auto. Maar, dat laatste kan tegenwoordig ook via de Finnik app. AutotelexPRO is een vrij duur membership op jaarbasis, €800,- ex. BTW dacht ik, plus een kleine fee per opvraag.

Dan nog, wat hebben ze aan een kenteken en een VIN? Rukt iedereen ook de platen eraf als ze hem in een parkeervak zet? Nee toch?
De persoonlijke gegevens zijn alleen op te vragen via overheidsinstanties, en zelfs zonder geldige reden zijn die dan in overtreding.
 
Laatst bewerkt:
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Als je een foto maakt en hem probeert te versturen kun je hem bluren via Whatsapp je kenteken, en dan sla je de foto opnieuw op en gebruik je hem ergens.

Waarom zo moeilijk doen als dit via je fotoalbum app ook kan.
iPhone:
Druk op de foto die je wil bewerken, -> Druk op "Wijzig" -> Druk op het rondje met de drie puntjes erin -> Druk op de stift en kies de dikte van de stift, kleur, etc.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Ik begrijp dat ook nooit, die aandoenlijke angst. Behalve wanneer je een slecht geweten hebt uiteraard. Ik zou wel eens willen weten wat voor dingen men aan de hand van je kenteken over je te weten kan komen, waarmee je enige schade kan worden berokkend. Heb deze vraag al diverse malen op verschillende autofora gesteld zonder een bevredigend antwoord. Dus be my guest
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Enige wat ik kan bedenken als je een uitgebreid verslag hebt gedaan van iets duurs /exclusiefs wat gewild is bij het dievengilde...men kan dan tegen betaling bij de RDW opvragen op wiens naam het kenteken staat zodat je dus als boefje precies weet waar je moet zijn voor die dikke navi zonder component protection, virtual cockpit of dure velgen. Of de hele auto natuurlijk....weet niet zeker of dat nog steeds mogelijk is bij de RDW maar is wel geweest iig
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Enige wat ik kan bedenken als je een uitgebreid verslag hebt gedaan van iets duurs /exclusiefs wat gewild is bij het dievengilde...men kan dan tegen betaling bij de RDW opvragen op wiens naam het kenteken staat zodat je dus als boefje precies weet waar je moet zijn voor die dikke navi zonder component protection, virtual cockpit of dure velgen. Of de hele auto natuurlijk....weet niet zeker of dat nog steeds mogelijk is bij de RDW maar is wel geweest iig

Dat kan niet.. kan je mij linken waar je tegen betaling bij de RDW informatie kan opvragen.. dat gaat niet...

@NickD heeft hier wel iets nuttigs over gezegd een tijdje terug, kan het niet zo 1 2 3 vinden

Verder niet zo veel nut eigenlijk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Met een kenteken kan je echt wel aan de NAW gegevens van de eigenaar komen. Denk bijv. aan medewerkers die bij verzekerings maatschappijen werken. Als je een exclusieve auto hebt, dan wil je niet hebben dat het dieven gilde weet waar hij regelmatig geparkeerd staat. Gaat er niet om of je iets te verbergen hebt, je zal maar flink geïnvesteerd hebben om je Polo naar je zin te maken en dan wordt hij gestolen. Als je er achteraf achterkomt hoe het dieven gilde aan je adres is gekomen, verander je misschien wel van mening. Op dit forum is het een ongeschreven regel, dat als je een meeting van dit forum bezoekt en foto's daarvan publiceert alle kentekens onleesbaar gemaakt moeten zijn.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De eigenaar is niet voor iedereen te achterhalen. Alleen overheidsinstanties kunnen op basis van een kenteken de eigenaar achterhalen. Op de website van de RDW zijn alleen de autogegevens te achterhalen.

Verzekeringsmaatschappijen vallen niet onder overheidsinstanties
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Dat kan niet.. kan je mij linken waar je tegen betaling bij de RDW informatie kan opvragen.. dat gaat niet...

@NickD heeft hier wel iets nuttigs over gezegd een tijdje terug, kan het niet zo 1 2 3 vinden

Verder niet zo veel nut eigenlijk
 
Volkswagen  X  X 
Kijk mij boeit het vrij weinig. Als ik jullie tegenkom bij een meeting, zien jullie mn kenteken ook dus... ‍:grimacing:

Had een paar shots van mn auto gemaakt die ik wilde delen, dacht misschien ziet t er mooier uit zonder kenteken.

CA17D128-75B7-4725-AE59-3DB15E200B61.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!