Kenteken camera aansluiten vw up

Mikkie30

Bekend lid
479
276
83
Hallo iedereen,

Even een vraag betreft het aansluiten van een camera in de kentekenplaat.

Het betreft een Volkswagen Up.

Los tft schermpje( + - en videokabel) en een camera in kentekenplaathouder(+ - en videokabel).

Scherm is goed aangesloten en werkt naar behoren.
Camera krijg ik niet werkend. Hiervoor hebben we geprobeerd om de spanning van het achteruitrijlicht af te tappen.
Helaas reageert de camera niet zodra we de versnelling in achteruit zetten.

Als ik hem rechtstreeks op 12v zet werkt alles naar behoren.
Heeft iemand een tip waar ik de + voor de camera weg kan halen, zodat deze alleen spanning krijgt zodra hij in z'n achteruit zit?

Alvast bedankt!

*Wist niet helemaal goed waar ik deze topic moest starten aangezien het een UP betreft. :)
 
Laatst bewerkt:
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Gaat niet werken met een los scherm.
Je achteruit licht werkt via canbus.
En dat zal geen 12v zijn wat jou camera dus wel nodig heb.
Je zal dus een andere manier moeten verzinnen als je dit setje automatichl aan wil laten gaan zodra je auto in zijn achteruit gezet word.
Dus dat word dan een Rns 510 die heeft een ingang voor een achter uit rij camera.
En dat werkt dan wel als je de auto in zijn achter uit zet.
 
Gaat niet werken met een los scherm.
Je achteruit licht werkt via canbus.
En dat zal geen 12v zijn wat jou camera dus wel nodig heb.
Je zal dus een andere manier moeten verzinnen als je dit setje automatichl aan wil laten gaan zodra je auto in zijn achteruit gezet word.
Dus dat word dan een Rns 510 die heeft een ingang voor een achter uit rij camera.
En dat werkt dan wel als je de auto in zijn achter uit zet.

Denk dat een RNS510 niet gaat passen in een Volkswagen up!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikkie30
Gaat niet werken met een los scherm.
Je achteruit licht werkt via canbus.
En dat zal geen 12v zijn wat jou camera dus wel nodig heb.
Je zal dus een andere manier moeten verzinnen als je dit setje automatichl aan wil laten gaan zodra je auto in zijn achteruit gezet word.
Dus dat word dan een Rns 510 die heeft een ingang voor een achter uit rij camera.
En dat werkt dan wel als je de auto in zijn achter uit zet.
Ja mij vermoeden was inderdaad ook dat dit door de canbus niet werkt.
Kan ik de geschakelde spanning(betreft achteruit) ook ergens anders weghalen?
Een RNS 510 gaat niet passen in een UP helaas Stick Out Tongue
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!