Kapot wiellager links voor

JM89

Bekend lid
Spritmonitor.de
1,735
903
138
Goedemiddag!

Ik dacht laat ik eens wat posten weer over het Circus van een wiellager, er begon als ik een bocht naar rechts maakte links wat onregelmatig te suizen.
Nou waren mijn achterbanden gecupt, dat wist ik.
Na onderzoek bleek er ook nog een plat stuk op die band te zitten links achter, nou winterbanden om de velg heen, geluid nog niet weg.
Bij het wisselen van de banden zagen ze dat mijn linker voor velg iets een slag had(zonder velgschade er aan, ja geen idee hoe maar goed heb het zelf gezien), de slag was minimaal want ik merkte er zelf niks van met 50 niet met 100 niet en met 200 ook niet.
maar goed wiel gericht, geluid nog steeds niet weg, toen de brug op luisteren, luisteren luisteren. alsof je bij de dokter zat waar ze je ademhaling checken, oortjes in enzo.
en morgen ophalen met een nieuw wiellager links voor.
Verder niks te klagen eigenlijk, ze hebben hier op de dijk wel een strook naast de weg gemaakt maar daar ook blokjes in verstopt om te zorgen dat je niet langs elkaar heen vliegt.
Kan me alleen bedenken dat ik daar overheen ben gegaan en met die platte bandjes zou je dan best zonder schade je velg iets uit het lood kunnen rijden zou niet weten hoe anders...

Maar goed dat was het avontuur weer haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ben benieuwd wiellager is snel te ontdekken als je wiel los heb van de grond en dan draaien met het wiel dan hoor je een brom vanaf het hart van de velg. Let us now
Ja die werkplaats chef ging steeds mee rijden... maar probeerde me met van alles af te wimpelen. dus ik zeg heb jij even pech dat ik 7 jaar in de auto's heb gezeten. laat je eerste monteur maar eens mee rijden zei ik, hij luisteren en toen de brug op, hij zegt ja wiel lager stuk... straks ophalen!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ze hebben toch zo'n stethoscoop waarmee ze lagers kunnen onderzoeken? Was dat niet toereikend?
Werkplaatschefs zijn the worst of the worst

Wel fijn dat het opgelost is.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ze hebben toch zo'n stethoscoop waarmee ze lagers kunnen onderzoeken? Was dat niet toereikend?
Werkplaatschefs zijn the worst of the worst

Wel fijn dat het opgelost is.
Ja dat deed die monteur daarna ook op de brug om het zeker te weten, zo even rondje doen als ik hem heb opgehaald
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!