Kan deze bandemaat

Goedendag allemaal,

Vraagje, ik weet dat de bandenmaat 185/60 R15 de standaard en goeie maat is voor een polo 6r. Maar is de bandenmaat 185/50 R15 ook goed voor een polo 6r? En zitten hier nadelen aan?

groeten, en alvast bedankt voor het reageren!
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Ik weet dat de Audi A1 velgen (5x100) ook op de polo 6r kunnen. Ik had een leuk setje gezien met de banden maat 185/50 R15 erop. Vandaar dus.

Maar blijkbaar is dit geen aanrader, dan doe ik het ook niet. Bedankt voor jullie reacties!
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Om banden hoef je velgen niet te laten liggen!
Het is makkelijk om nieuwe banden op een setje velgen te leggen hoor! Zelfs mogelijk (als jou banden maat is zoals aangegeven in OP) om jou huidige banden op de A1 velgen te leggen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!