Kachelweerstand brandt door

Dag allemaal...

Sinds vorige maand een polo 9n3. zie voorsteltopic hier :)

Nu had ik heb net in bezig en na een week of 2 deed mijn kachel het alleen nog maar op standje 4.
Google... zeer snel op dit forum terecht gekomen... kachelweerstand stuk! Top! Nieuwe kachelweerstand gekocht... ingebouwd... werkt weer... maar na een week. weer stuk :(

Gelukkig niet het einde van de wereld, maar wel te snel om toch iets verder te kijken...
Mijn ventilatormotor maakt soms wel een aanlopend / piepend geluid, nu is mijn vraag...

kan het zijn dat die weerstand door een slecht lopende kachelmotor weer stuk gaat. Ik twijfel namelijk of ie op stand 1 draait. Nu wil ik hem wel uit gaan bouwen en kijken of er mogelijk iets tussen zit en of die stroef loopt ofzo, maar dacht ook hier even consulteren.

Of is er mogelijk iets door te meten / uit te lezen om een oorzaak te achterhalen?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
.  .  . 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Thnx all... Inmiddels alles besteld en vrijdag alles overbouwen. Overigens is de ventilator die @Ronny doorgaf voor een auto met climatronic (automatische airco) ipv standaard airco. Het verschil zit hem in het nominaal vermogen. 275w vs 325w. Had de 275w variant nodig.

Wat ik mij nog wel afvroeg... ik was het interieurfilter aan het checken of ik die ook gelijk mee moest bestellen... ik was toch bezig :)
Nu zag ik dat het filter gewoon los in de behuizing zit en niet in het raamwerk wat in de handleiding staat op deze site. Ook staat het raamwerk hier op de site Onderdeel nummer 38

Is zon raamwerk iets wat zorgt voor een betere afsluiting en iets wat wenselijk is in te hebben of kan ie ook gewoon los in de behuizing? Kon ook niet goed voelen / zien of ie er nog inzat. Maar eigenlijk ga ik er vanuit dat ie er niet inzit aangezien ik zo bij het filter kon.

enige ervaring? Even langs de sloop om te kijken of er zo'n raamwerkje ligt ergens?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
Ik had hetzelfde probleem. Vorige week zaterdag de kachelmotor en weerstand vervangen, ik ben niet heel handig en heb het binnen een uurtje gedaan. Uiteindelijk heb ik tweedehands onderdelen gehaald bij de lokale autosloop, omdat ik het direct die dag ook wilde aanpakken. Was trouwens voor 60 euro klaar, erg blij met het resultaat tot nu toe. Succes met vervangen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk 
Ik had hetzelfde probleem. Vorige week zaterdag de kachelmotor en weerstand vervangen, ik ben niet heel handig en heb het binnen een uurtje gedaan. Uiteindelijk heb ik tweedehands onderdelen gehaald bij de lokale autosloop, omdat ik het direct die dag ook wilde aanpakken. Was trouwens voor 60 euro klaar, erg blij met het resultaat tot nu toe. Succes met vervangen!

Dacht ik eerst ook te doen, maar bedacht mij later... Het is een euvel wat dus veel voor blijkt komen, dus met een sloop ventilator heb je de kans dat het ook zo weer stuk is. Met de nadruk op kans natuurlijk. Daarom heb ik voor een nieuwe gekozen. ;)

Goed om te horen trouwens dat het het probleem verhelpt.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
Dacht ik eerst ook te doen, maar bedacht mij later... Het is een euvel wat dus veel voor blijkt komen, dus met een sloop ventilator heb je de kans dat het ook zo weer stuk is. Met de nadruk op kans natuurlijk. Daarom heb ik voor een nieuwe gekozen. ;)

Goed om te horen trouwens dat het het probleem verhelpt.

Ja klopt zeker. Mocht deze het ook snel begeven ga ik ook zeker een nieuwe halen. Ik weet gelukkig hoe het nu moet!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Demandela
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!