Voorstellen Jeroldd Polo 6R 1.6 TDI

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Jerold Wolters ik ben 24 jaar oud en kom uit de omgeving Overijssel.
Ik beschrik over een Pc met VCDS dus ik zou eventueel kleine aanpassingen kunnen doen.

Na veel auto's te hebben gehad en het vele werken aan Polo's van mijn vrienden heb ik besloten zelf ook te gaan kijken naar een Polo.
mijn Volvo s60 D5 voor export gedaan en dezelfde dag gaan kijken voor 1.6 tdi bluemotion.

Op kerstavond ben ik de gelukkige eigenaar geworden van mijn VW Polo 1.6 TDI.
1A3CD619-8DB7-44F3-8B82-22B8283C836A.JPGDD746FAD-7AFE-48EC-AB8C-174E5A2EB1E5.JPG890F50BC-7C3A-4C05-BE34-D1454C20EECE.JPG
Hier een kleine opsomming van de opties welk aanwezig zijn.
  • 17 inch boavista velgen
  • Stoelen met dikke wangen
  • Climate Control
  • Cruise control
  • Getinte ramen achter
  • Stuurbediening
  • Regensensor
  • Rns 310 + touch adapter
  • Bochtenverlichting
  • Voetverlichting
  • OEM alarm
  • Etc
Ik heb nog niet de tijd gehad om een mooie foto sessie te houden maar ik dacht ik wil mij nu toch alvast voorstellen.

ik heb namelijk al wat dingen veranderd en leek mij het leuk dit te delen.

Wat ik al gedaan heb?
  • Rns 310 vervangen voor een RCD 330
790597B4-A6D9-42C4-8676-DCFD6E04C5A3.JPGC46B597A-786E-4F15-90EC-068413EC934E.JPG

Echt een aanrader. 5 minuten installeren en werkt perfect. stuurbediening werkt ook super.
afgelopen weekend naar texel gereden zonder problemen, geen seconde spijt gehad van deze radio.

Ook heb ik op de sloop 2 kenteken verlichting uit een Golf 7 GTE gehaald en in mijn polo geplaatst.

IMG_0397.jpgResultaat mag er zijn vind ik, ook dit was 2 minuten werk. plug and play OEM en geeft geen storing.

  • VCDS aanpassingen
  • verlichting uit in 0 stand
  • gordel waarschuwingslampje uit
  • alarm bliepje aan met vergrendelen en ontgrendelen.
  • comfort ruiterwisser achter met achteruitrijden uitgezet
  • auto uitgelezen op storingen
Wat wil ik nog doen?

  • Die touch adapter zit mij dwars, dat ding werkte al slecht ennu doet het niks meer omdat ik alles met de RCD kan. ik zit te twijfelen om hem te verwijderen dit i.v.m. een gat wat ik waarschijnlijk overhoud na het verwijderen van dit ding. A85D6557-794A-4D01-9556-7275006F58FE.JPG

  • chippen! ik wil de polo stage 1 chippen, zit te kijken na de aanbediening van VAG Techniek maar zit nog te kijken wat te doen met de EGR dichtzetten etc.
  • automatische lichtschakelaar, deze wil ik het liefst OEM inbouwen. Dit moet mogelijk zijn omdat ik een regensensor plus start stop heb. op deze manier heb ik geen Bliepje wanneer ik mijn deur open doe en kan ik het in VCDS gewoon coderen. Echter moet het niet te duur worden, anders ga ik alsnog voor een alie setje op bluetooth.
  • de velgen hebben erge schade rondom, echter hebben de banden nog goed profiel en ben ik van plan deze eerst op te rijden. hierna zou ik beslissen of ik de vlegen houd of dat ik deze set laat repareren. ook hier ben ik nog niet achter wat voor kosten dit met zich mee brengt. opzich vind ik de velgen erg mooi.
  • tijdens uitlezen kreeg ik de volgende storing: Tire Pressure Warning 002 Lower Limit Exceeded Volgensmij is dit puur het resetten van de bandenspanning? ik ga deze vanmiddag even checken en resetten.
  • misschien een setje 6C achterlichten, Ik heb dit samen met een vriend bij hem gedaan in zijn 1.2 en ziet er erg fraai uit.
  • ik heb het climate schermpje blauw, graag zou ik deze zwart hebben. even uitzoeken hoe ik hier aan kom.
  • setje stoelverwarming inbouwen. matjes zijn te koop via alie express voor 100 euro
Voor zo ver mijn polo en mijn plannen.

Groet Jerold!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Remon446 en Yagmurlu40
Welkom en leuke wagen! Heb mijn 1.6TDI ook laten chippen stage 1 bij VAG techniek, hun advies was egr laten zoals deze is ivm regenereren. ERG geeft zelden een fout bij 1.6tdi, en don't fix if it aint broken ;)
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
Welkom! Voor de houder van de bluetooth touch adapter kun je een plaatje laten 3d printen waarop je een telefoonhouder kunt monteren.

Dit heb ik gemaakt (in de foto nog niet helemaal afgewerkt, hij is zwart gespoten inmiddels):

I6xJX5o.png

uSGrKI8.png


Ik heb het bestand als bijlage toegevoegd mocht je het willen laten printen, je moet een klein beetje schuren en vijlen om hem perfect passend te krijgen maar ik vind het een hele goede oplossing. Je moet de extensie even aanpassen van .txt naar .stl want ik kon hem anders niet als bijlage toevoegen.
 

Bijlagen

  • VW_BT_ADAPTER_v2.txt
    1.7 MB · Weergaven: 12
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Geweldig
Waarderingen: Jeroldd
Welkom! Voor de houder van de bluetooth touch adapter kun je een plaatje laten 3d printen waarop je een telefoonhouder kunt monteren.

Dit heb ik gemaakt (in de foto nog niet helemaal afgewerkt, hij is zwart gespoten inmiddels):

I6xJX5o.png

uSGrKI8.png


Ik heb het bestand als bijlage toegevoegd mocht je het willen laten printen, je moet een klein beetje schuren en vijlen om hem perfect passend te krijgen maar ik vind het een hele goede oplossing. Je moet de extensie even aanpassen van .txt naar .stl want ik kon hem anders niet als bijlage toevoegen.

Dankjewel!!

Dat is inderdaad een super mooie oplossing!
Zo heeft het houdertje nog nut.

Volgensmij ken ik iemand met een 3d printer, als het gelukt is zou ik het resulaat posten op het forum hier.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!