Jean Paul's Polo 6R Style Edition 1.2 TSI 110PK

Beste Mede Polo'ers !

In Maart 2016 deze style edition polo 6R aangeschaft.
Had me voorheen al voorgesteld , dit is mijn eerste auto nu jaartje verder veel gelezen hier op het forum .
Een hoop geleerd en heel wat wijzer geworden over de polo zelf.


Toch zoals vele het hier beschrijven zit bij mij ook het polo virus te kriebelen en heb ik al hier en daar wat updates toe gepast . Dus bij deze een soort van blog / upgrades die ik door voer die ik graag bij hou .

Lijstje van upgrades wat ik graag zou willen toepassen op mijn Polo 6R style edition .

- 17 inch velgen
-Andrioded radio unit
-Op maat gemaakte leren stoelhoezen of deze wellicht laten vast zetten
-MFSW GTI / R line of wellicht kaal Golf 7 stuurtje
-R line Bumper achter
-Bumper lip voor bumper
-Dual tip exhaust
-Piano lak interieur
-Chrome raam schakelaars
-Polo 6C schakel pook
-Auto Light
-Regen kapje op spiegles
-GTI grill + TSI logo ipv GTI
-Led strip voet licht
-Xenon / Led koplampen
-Led achter lampen
-Dak zwart laten wrappen
-Nieuwe interieur matten
-OBD eleven
-JD engineering chip beurtje
- Wellicht een downpipe ?


Nou tot de volgende update dan maar !
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Update # 1

Met Pasen lekker vrij ! mooi moment om de ontvangen spulletjes in te bouwen .
Als eerste de led strip .
Bestelt op aliexpress , met een afstand bediening zodat we wat meer kleuren mocht ik het ooit willen kunnen instellen .

Zelf kabeltje gemaakt :



Controller kastje netjes weg gemonteerd :



Moest ergens massa vandaan halen , mooi plekje daar voor gevonden :




Led strip bestuurders kant gemonteerd :




Nou vooruit de andere kant dan ook maar :



Je zag hem natuurlijk al aan komen er voor gekozen hem op de zekering kast aan te sluiten :



Eens kijken of het ook allemaal werkt ... :



Voila ja dus :




Vandaag gezien ik heb besloten eerst het interieur maar eens te doen , ik vind deze toch vrij karig in de polo qua looks .
Dus deze willen we wat luxer laten gaan uit zien . Besloten de deur handvatten ook in ''Piano lak '' uit te voeren naar 5 dagen is de zooi eindelijk droog. Heb tevens ook al van forum member piano lak setje mogen ontvangen daar zal ik morgen eens mee beginnen met monteren .




Glimt goed !:mrgreen:

Nou tot de volgende dan maar !
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Moet je de led strip dan elke keer aanzetten na het starten? Of gaat dit automatisch? En blijft de verlichting aan tijdens het rijden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik heb deze aan gesloten op de koplamp zekering. Hij gaat dus aan bij het starten van de auto aangezien ik DRL aan heb .
En dan moet je hem handmatig uitschakelen .
Strip blijft altijd aan onder het rijden , tenzij je het uitschakelt .
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Geen idee zou denk ik wel mogelijk moeten kunnen zijn maar dan denk ik dat je met kabels moet gaan knutselen die naar de zekeringskast lopen.
Voor mij geen probleem hoe het nu is gezien het mooi afgewerkt is en er een kapje over gaat.
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Labonator, ik nog een OBD Eleven PRO. Deze gebruik ik niet meer omdat ik inmiddels VCDS heb. Ik heb geen idee hoe het werkt maar deze is wel over te nemen.
 
Vw  Polo 6r  1.2 TSI 105pk DSG 
Daar zijn we weer met een kleine update .

Als eerste maar eens beginnen met dat mijn achterklep ongelofelijk lastig open ging .
Dus maar eens de cover van de kofferbak klep afgetrokken en daar zagen we al direct het probleem...
1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Best wel roestig toch ?:mrgreen:
Vervangen voor een keihard nieuw slot ...

5.jpg


Toen mijn auto light setje mogen ontvangen

6.jpg


De draad van de senor is te kort om hem echt netjes weg te werken dus ..

7.jpg


10.jpg



Kastje gemonteerd met wat goeie dubbelzijdige tape .

8.jpg


9.jpg


En de sensor netjes weg gewerkt .

20170428_182551.jpg


Tot de volgende dan maar weer !:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
We zijn zondag weer bezig geweest ! was lekker weer dus ik dacht we gaan de upgrades wat we hier hebben liggen monteren want voor dat je het weet regent het weer ..

Als eerste een GTI gril gemonteerd aangezien ik het ''honing rooster '' beter vind passen gezien het rooster van de bumper ook honing graat achtig is. Toen zelf het embleempje aangepast en TSI er van gemaakt .







Toen aan de binnen kant begonnen met het hoog glans paino lak setje .





Ook direct maar de Climatiq knoppen vervangen , ik vind ze per veel mooier dan de standaard knoppen .



Direct de 6C schakelpook ook maar gemonteerd !


Toen het lastiger klusje begonnen , of lastig gewoon irritant karweitje . Had namelijk gestoffeerde deur panelen aangeschaft , wat trim op Aliexpress . En wat RVS plaatjes voor het wat strakker te maken , in mijn ogen ziet het er heel wat luxer uit .





Ook een strakker knopje gemonteerd


Overige deuren




En een minder leuke foto , vandaag naar werk wil auto pakken heeft er weer een klootviool tegen op gezeten.
Uiteraard niks van een briefje of wat dan ook ..




Volgende update word iets met koplampen !:)
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Misschien een domme vraag maar als je led lichten wil installeren in een normale halogeen koplamp gaat dit dan gewoon of moet er iets verandert worden.
Mooie auto trouwens! De gti gril maakt het helemaal af!

Mvg Rolf
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80PK 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator
Misschien een domme vraag maar als je led lichten wil installeren in een normale halogeen koplamp gaat dit dan gewoon of moet er iets verandert worden.
Mooie auto trouwens! De gti gril maakt het helemaal af!

Mvg Rolf

Dank Rolf ! , Uhmm met led lichten bedoel je gewoon een ander lampje in de kop lamp ? Of bedoel je echt een xenon lamp ( met glazen lens ) want dat is retro fitting . Daar moet je het plastic van de lamp loshalen . een ander lampje er in draaien is kwestie van lamp demonteren nieuw lampje via achterkant er in en klaar is kees .
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Yup geen probleem . Mits ze denk ik wel canbus storing vrij moeten zijn maar daar kan iichel je bij helpen die weet 100x meer over verlichting dan mij :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!