Jaspers Polo 6R - OZ Superleggera, AP schroefset,...
Jaspers Polo 6R - OZ Superleggera, AP schroefset,...

Jaspers Polo 6R - OZ Superleggera, AP schroefset,...

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
1.4 16v Highline
Kleur
Flashrood
Bouwjaar
2010
ET waarde, Einpress Tiefe

Stel je een velg voor die je vanaf de bovenkant bekijkt. Of voorkant, maakt niet uit. Het ding is immers rond.

Het ziet er eigenlijk uit als een rechthoek, met aan de boven- en onderkant een beetje rubber met wat lucht.

De rechthoek kun je in de lengte doorsnijden, dus van band naar band, precies in het midden.

De afstand tussen deze lijn, en het oppervlak dat op je naaf komt, dat is de ET waarde. Een positieve ET waarde betekent dat de naaf aan de buitenkant van de middellijn zit.
 
Weet iemand of er ook velgen velgen met een ET waarde van 35 op mijn polo passen? Van ET waarde snap ik totaal niets...

ET-waarde - Wikipedia

Mijn OZ velgskes zijn ook et35 en 8j breed, hebt ge ongeveer een idee hoe het staat. Zou zeker ni breder gaan, want dan komen ze uit de wielkassen. Heb die lagere ET waarde moeten pakken om de taroxxen erachter te krijgen.
 
Rood met zwart is altijd mooi. Ook met de zwarte belijsting van de Polo, past er goed bij.
Weet niet of ik t zelf zou hebben gedaan, vind het in lichtmetaal denk ik toch wat mooier. Maarja, bij rood staat het wel veel beter als bij blauw Stick Out Tongue
Ben je verder nog wat van plan? Smokey achterlichten en zwarte emblemen bijvoorbeeld?
Ben nog van plan mijn remklauwen rood te maken en misschien ook verlagen. Dat laatste is sowieso wel voor in het voorjaar :)
 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!