Jarno1979 wil zich voorstellen

Hoi ik ben Jarno 38 en chemicus van beroep.
Ik heb sinds de aanschaf van mijn polo een aantal keren rondgekeken op het forum en ziet er erg goed uit en ook redelijk actief.
Ik heb een echt Volkswagen hart en dit is ook 1 uit een redelijk lange reeks wagens.
Ik was een tijdje geleden klaar voor de stap om mijn geliefde golf 3 TDI te verkopen aangezien ik er een goed bod op kreeg.
5 jaar gereden van 275k tot 475k zonder gekke dingen buiten normaal onderhoud .
De meest betrouwbare wagen die ik ooit gehad heb en daarom ook zo lang waarschijnlijk. De opvolger moest ook een diesel zijn niet duurder in de mrb en 4 cilinders hebben dus kom je al snel bij de polo uit.
Deze stond al een tijdje te koop omdat men de kleur niks vond maar dat vond ik juist niet.een highline uit 2010 met 265k met sluitende histori dus maar aangeschaft.
Direct een afspraak gemaakt in marum voor een vast vliegwiel met versterkte drukgroep en chip op maat.
De dag voor de afspraak ging hij op 3 cilinders lopen dus ook direct 4 nieuwe verstuivers wel met als resultaat dat ik nu een super fijn lopende wagen heb met 142 pk en 312 nm koppel.
Ik hoop dat ik na deze dure start er nog veel plezier mee ga hebben de eerste grote reis is volgende maand naar de worthersee.
Ik zal foto's plaatsen zodra ik weet hoe dat moet.
Als er eens iets word georganiseerd vanuit dit forum zal ik mn best doen erbij te zijn en als er mensen uit de regio emmen zijn kunnen we altijd ergens een bakkie doen.

Groet Jarno
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
hallo dank jullie voor de reacties!

vwb het vaste vliegwiel,daar merk je niks van rijd super en 100% nooit meer rammelen.
Ik heb de aanpassingen idd bij johan laten doen.
Ondertussen een reisje worthersee achter de rug naar de grootste vw meeting ter wereld.
Best fijn op 1 tank naar oostenrijk.en veel mooie wagens gespot.
Aangezien ik zelf detailer ben zal ik me er binnenkort eens op storten en daarna een paar foto,s maken.
Ik blijf het gebrek van een temperatuurmeter heel erg missen overigens ook de stomste bezuiniging ooit mijns inziens.
Ik vind het belangrijke info,hoe kun je nu immers een defect thermostaat herkennen.
Mischien toch maar eens verdiepen in de tellerbak materie.
Deze week eerst maar eens nieuwe castrol edge 5w30 plus filter erin,deze olie zit er bijna 10k in en ik hou van schone olie.
als jullie tips hebben over een temperatuurmeter hoor ik het graag.

greetz
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
Dat is zeker leuk zo lekker zuinig rijden, waar andere bij de pomp staan kun jij nog een paar honderd kilometer door.
Ik denk wel dat je dan een melding krijgt als de thermostaat kapot is. En anders is het wel te zien met de vagcom eraan.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!