interieur 6C Highline in een 6R bluemotion

Hoi,
Vandaag een schitterend, nieuw 6C Highline interieur (met stoelverwarming, zonder airbags en met deurpanelen) gescoord. Volgens de sloper in Kessel past alles 1 op 1 in mijn 6C bluemotion. Het ziet er ook echt zo uit.
Toch heb ik twee vragen.
In het 6C interieur zitten twee schuiflades, dus ook in de bestuurdersstoel. In mijn bluemotion 6R interieur zit er alleen 1 rechts. Komt dat door de batterijmodule die onder de bestuurdersstoel zit? Of omdatr een bluemotion nu eenmaal een spaarvariant is? m.a.w. moet ik die schuiflade achterwege laten?
De airbagstekkers en andere stekkers lijken ook identiek. Zijn ze dat ook echt?
Alvast dank voor jullie antwoorden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Hoi,
Vandaag een schitterend, nieuw 6C Highline interieur (met stoelverwarming, zonder airbags en met deurpanelen) gescoord. Volgens de sloper in Kessel past alles 1 op 1 in mijn 6C bluemotion. Het ziet er ook echt zo uit.
Toch heb ik twee vragen.
In het 6C interieur zitten twee schuiflades, dus ook in de bestuurdersstoel. In mijn bluemotion 6R interieur zit er alleen 1 rechts. Komt dat door de batterijmodule die onder de bestuurdersstoel zit? Of omdatr een bluemotion nu eenmaal een spaarvariant is? m.a.w. moet ik die schuiflade achterwege laten?
De airbagstekkers en andere stekkers lijken ook identiek. Zijn ze dat ook echt?
Alvast dank voor jullie antwoorden.

2 schuiflades kan prima volgens mij.

Je vraag omtrent de stekkers kan ik je 100% zeker bevestigen dat deze identiek en 100% passend zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
thanx, dus geen airbag die gaat ontploffen. :mrgreen::mrgreen: In de Elsa staat als ik de accumin weer aansluit, dat er dan niemand in de wagen mag zitten, voor het geval dat....
Vraagt trouwens de RNS310 om de code of herkent de radio de canbus en wordt er geen code gevraagd?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
thanx, dus geen airbag die gaat ontploffen. :mrgreen::mrgreen: In de Elsa staat als ik de accumin weer aansluit, dat er dan niemand in de wagen mag zitten, voor het geval dat....
Vraagt trouwens de RNS310 om de code of herkent de radio de canbus en wordt er geen code gevraagd?

Dat is inderdaad het voorschrift.

Officieel is het:
1. Minpool losnemen
2. 10 a 15 minuten alvorens werkzaamheden te verrichten (stekkers los te nemen), dit zodat de condensators leeglopen.
3. Alles weer aansluiten
4. min pool terugmonteren

De RNS 310 blijft het doen in deze auto, je auto kent de code.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Schuiflade onder de bestuurders stoel gaat niet passen door de module die onder je stoel zit. Proberen kan maar je la gaat vast lopen.
Daarna kan je de hele stoel weer demonteren om de lade te verweideren. Ik spreek uit ervaring.
 
Ben nu bezig met de montage van de trekhaak, heb de kofferbak al leeg, de zijbekledingen achter eraf, de bank eruit, de bumper eraf en werk me zo langzaam naar voren toe. Als de trekhaak erop zit, ga ik de voorstoelen uitbouwen en dan zie ik het vanzelf. Eventueel zou ik ook de bekleding onder dat kastje kunnen insnijden zodat het kastje wat dieper komt te zitten, ik zie wel. Bedankt in ieder geval voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Even terugmelden:
In de Bluemotion hoeft het kastje van de batterijregeling helemaal geen beletsel te zijn voor een schuiflade onder de bestuurdersstoel.

Ik heb de bekleding rondom het kastje met een stanleymes ingesneden, dat stukje bekleding verwijderd en ook nog iets van de ondermat verwijderd en het kastje dus half in de bekleding laten afzinken. Daarmee is het nu even hoog als de bluetoothmodule onder de bijrijdersstoel en zit het de schuiflade onder de bestuurdersstoel niet meer in de weg.
Ik heb me afgevraagd waarom dat kastje daar zo zat. Het zat met klittenband op de bekleding vast. Nu zit het in de bekleding, goed beschermd, er zit nog steeds genoeg isolatiemateriaal onder en kan ook genoeg ventileren. Dat er geen schuiflade onder de bestuurdersstoel zit, lijkt me dus eerder een bezuiniging dan een technische reden te hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Even een laatste UPDATE:
De stoelen van een 6C Highline passen in een 6R Bluemotion, op 1 ding na. Ik had de gordelwaarschuwing gedeactiveerd en kwam er laatst achter dat de zetelbezettingsmat van de 6C in de bijrijdersstoel niet identiek is aan die van de 6R.
Toen ik het waarschuwingssignaal gordelherkenning met VCDS weer activeerde, bleek dat de bijrijdersstoel ook zonder dat er iemand op zat, het lampje en de gong activeerde. Pas als ik de gordel in de bijrijdersstoel stak, ging het lampje uit. Kennelijk is dat matje dus gewijzigd van 6R naar 6C. De nummers zijn ook niet hetzelfde.
Gelukkig had ik uit de oude stoel de zetelherkenningsmat gehaald voordat ik de stoelen naar de sloop bracht.
Vandaag de matjes geruild en nu doet het het gewoon. Ik had natuurlijk ook gewoon de waarschuwing weer kunnen deactiveren, maar ik weet niet wat de gevolgen zouden zijn bij een crash. Ik weet niet of de airbag van de bijrijder bij een botsing ook zou ontsteken, als die stoel niet bezet is of als die stoel een verkeerd signaal krijgt van dat matje. En of hij daarmee überhaupt de airbag zou activeren. Een foutmelding zat er iig niet in.

Dus maar voor het zekere gegaan en de matjes geruild.


6R:
20160210_125034.jpg


6C:
20160210_123753.jpg


Het hele matje:
20160210_124724.jpg


Zo zit het in het schuimrubber van de stoel:
20160210_123742.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Mooi, goed bezig, ik denk dat je wel verschil met je vorige stoelen gaat merken: ik heb het trendline interieur eruit gehaald en nu een GTI interieur: veel beter zitcomfort !!
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 90 pk blue motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!