Instellingen wijzigen

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Een goede vriend van mijn buurvrouw heeft een Polo AW DSG 115PK(?) gekocht, Highline alles er op en er aan behalve panoramadak. (hij wilde niet zo lang wachten)
Nu heeft hij een hekel aan een aantal dingen.

1. Het start/stof systeem moet permanent uit. (kan hij wel uitzetten maar dan moet hij elke keer op de knop drukken. Hij wil het permanent uit en VW doet dit niet volgens hem)
2. Hij wil dat zijn adaptieve cruise control gaat werken zoals een normale cruise control. Dit omdat de wagen veel eerder afremt dan hij wil. (setting staat op de kleinste afstand)

Kan dit en zo ja, Is dit alleen via VCDS te wijzigen?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
1. Alleen uit te zetten via motor management aanpassing. De meeste VAG tuners kunnen dit voor je doen, bijvoorbeeld JDEngineering. (Misschien VCP maar zeker niet met VCDS)
2. Lees het boekje even, volgende mij staat dit gewoon onder het hoofdstuk cruise control. In ieder geval weet ik dat bii BMW/Mini dit daar te vinden is.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Bij een golf 7 kan je met vcds wel wat foefelen dat de start stop gewoon niet meer werkt maar wel nog aan staat.

Via module 19 (can gate way) dan 10 (adaption) en dan in de lijst zoek je Start Stop voltage limit. Dit staat standaard op, als ik lij goed herinner, 7,6v. Daar maak je 12v van en dan valt de wagen niet meer stil. Zoals ik al zei zo heb ik het op een Golf 7 'uit' gekregen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!