Inhouden polo/stotteren

Hallo allemaal!!

Terwijl ik gisteren aan het rijden was met mijn polo merkte ik dat de motor begon te stotteren.
Ik zat in de 3e versnelling en rond de 2000 toeren.
Het probleem is daarna niet weggegaan maar alleen maar erger geworden. Zelfs bij stationair draaien begon de motor helemaal te trillen.

-Nu heb ik gecheckt of er een penbobine stuk was. Maar dat was niet aan de orde.
- gasklep heb ik schoongemaakt.
- bougies vervangen ( heeft iets geholpen)
- auto is uitgelezen maar er waren helaas geen foutcodes te vinden.

Wie o wie heeft ideeën waar het aan zou kunnen liggen ?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
ik gok toch een bobine.. laat de motor even draaien als hij zo beroerd loopt, dan trek je even de stekker van bobine 1 er af, loopt de motor nóg slechter dan is deze nog goed, merk je geen verschil dan is deze mogelijk defect.. dit doe je voor alle cilinders/bobines. Je kan eventueel ook het zelfde doen met je injectoren mocht je dit willen uitsluiten (maar grote kans dat het een bobine is, gaan vaak stuk en zelf had ik altijd 1 reserve in de kofferbak)
 
Hallo allemaal!
Ik heb nu de bobines gecheckt, de bobines zijn allemaal goed!
Nu heb ik ondertussen een injector cleaner bij de brandstof toegevoegd en daardoor is het probleem deels opgelost.
Mijn motor lijkt nu alleen nog maar na het starten op 3 cilinders te lopen. Want als ik dan gas geef rond de 1100/1200 toeren dan loopt de motor weer netjes.
Ook heb ik gemerkt dat als ik mijn gas los laat dat mijn uitlaat een paar zachte klappen maakt.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!