Inbraak voor Discover media Polo AW

Goedemorgen,

Hier in Utrecht worden geregeld ruitjes ingetikt om de RNS510 te jatten uit met name de Golf. Ik vroeg me af hoe dat zit met de Discover media in de Polo AW. Ik heb al wat gegoogeld maar ik kan niet echt ontdekken of de Discover media ook makkelijk te stelen is of dat het meevalt.

Heeft Volkswagen geleerd en is het nu moeilijker te verwijderen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Bedankt voor je antwoord. Dat had ik inderdaad ook al begrepen. Ben vooral benieuwd of ze fysiek makkelijk te verwijderen zijn?
Binnen een minuut hebben ze de unit in het dashboardkastje en je display eruit. Volgens mij hebben ze aan een schroevendraaier al voldoende om het voor elkaar te krijgen... :eek: Ik weet wel dat je anti-diefstal schroeven zou kunnen plaatsen maar m.i. is de ravage dan alleen maar erger mochten ze een poging tot diefstal doen in je Polo AW.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ok, duidelijk! Het is dus eigenlijk net zo makkelijk als met de Golf 7?!

Zonde dat VW hier maar niets van lijkt te leren. Volgende keer dan maar een wat minder gewild merk....
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Bij aanschaf van onze Polo uit 2016 gevraagd om een diefstal beugel te plaatsen.
Deze voorkomt dat de radio uit het dashboard gehaald kan worden.
Volgens de Pon dealer in Barneveld was dit niet nodig omdat de radio uit meerdere delen bestaat die met elkaar verbonden zijn.
De hoofd unit met display is gemakkelijk te verwijderen maar de overige delen waarvan er (volgens de dealer) 1 ergens in de auto verstopt zit maakt diefstal nagenoeg zinloos.
Bij de meeste zit er een deel in het dashboardkastje en ook onder de motorkap.
Zonder de resterende onderdelen werkt het systeem volgens hen niet, hij is ook ingelezen op de boordcomputer van de auto en blijkbaar niet werkend te krijgen op een andere auto zonder de bijbehorende codes.
De RNS510 en de andere RNS modellen bestaan uit 1 complete unit die wel aan de gang te krijgen zijn na diefstal.
Eigenlijk vergelijkbaar met de radio's van vroeger.
Meestal levert zo'n diefstal meer schade op voor de eigenaar dan dat het opbrengt voor de dief.
De meeste Discovery's zijn dus na diefstal onbruikbaar volgens de dealer.
Ik hoor in deze regio (Breda) ook alleen maar over diefstal ven de RNS modellen.
 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Volkswagen verdiend ook lekker aan al die nieuwe schermpjes. De verzekering betaald wel. En ze zullen er weinig auto’s minder om verkopen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Bij aanschaf van onze Polo uit 2016 gevraagd om een diefstal beugel te plaatsen.
Deze voorkomt dat de radio uit het dashboard gehaald kan worden.
Volgens de Pon dealer in Barneveld was dit niet nodig omdat de radio uit meerdere delen bestaat die met elkaar verbonden zijn.
De hoofd unit met display is gemakkelijk te verwijderen maar de overige delen waarvan er (volgens de dealer) 1 ergens in de auto verstopt zit maakt diefstal nagenoeg zinloos.
Bij de meeste zit er een deel in het dashboardkastje en ook onder de motorkap.
Zonder de resterende onderdelen werkt het systeem volgens hen niet, hij is ook ingelezen op de boordcomputer van de auto en blijkbaar niet werkend te krijgen op een andere auto zonder de bijbehorende codes.
De RNS510 en de andere RNS modellen bestaan uit 1 complete unit die wel aan de gang te krijgen zijn na diefstal.
Eigenlijk vergelijkbaar met de radio's van vroeger.
Meestal levert zo'n diefstal meer schade op voor de eigenaar dan dat het opbrengt voor de dief.
De meeste Discovery's zijn dus na diefstal onbruikbaar volgens de dealer.
Ik hoor in deze regio (Breda) ook alleen maar over diefstal ven de RNS modellen.
je dealer weet niet waar ze het over hebben, is gewoon een verkoop praatje zodat je alleen gerust gesteld wordt...
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!