Impulz stelt zich voor

Hallo,

Ik ben Impulz, kom uit Heerenveen en ben sinds 12 augustus eigenaar van deze Polo 6R 1.6 TDi.

Ik reed eerst in een Peugeot 306 S16, maar wegens nieuw werk ben ik overgestapt op een diesel.
Dit werd eerst een Golf 5 uit 2003, deze beviel na een paar maanden totaal niet.
Een greep uit de problemen;
- aanjager stuk
- meer dan een ton teruggedraait
- voorraam lek
- achter kwam er ergens water binnen
- cruise control deed het soms
- klepstoter vast
- nokkenas + lagers af
- comfort module stuk (achterlichten deden het niet zoals het hoorde)
- er was mee ge"sjonnied" (honkie tonkie alarm, pdc niet origineel, geen gps antenne terwijl er een rns310 in zat)

Afijn, als je elke dag 65km heen en weer moet voor je werk, ben je er gauw klaar mee.

Toen op zoek gegaan naar een Polo 6R.
Ik had enkele eisen;
- moet dakraam hebben (sinds mijn eerste auto al, maar tot aan de Polo nooit van gekomen)
- moet climate control hebben
- 1.6 tdi
- liefst R-Line uitgevoerd
- wit of zwart van kleur
- en het liefst wat luxe opties

Na vaak op marktplaats te hebben gekeken kwam ik er 1 tegen in de kop van Limburg. In het weekend gekeken en de Golf ter inruil aangeboden.

De Polo was geïmporteerd uit Luxemburg, en had nog geen nederlandse platen. Na een zonnige week in Turkije het goede bericht ontvangen dat ik de Polo op kon halen!

Dus weer in de auto en 2.5 uur verder stond ie dan weer, en nu ging hij mee.

De hele rit het dakje op standje kantel en maar genieten van het uitzicht boven je.

Onwijs wijs met de Polo, en hoop hier mijn ervaringen te kunnen delen en kennis te kunnen vergaren.

Hierbij even snel een paar foto's van de auto.

fdd94c1f014e04495145c76f7b88a8a9.jpg

eea329b720894a360f1d5fec3fbd560e.jpg

4964aa7caa39a6f2059ea7372a13cd6e.jpg

5ac15cee9ce8d86fffffe7412e25619b.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Harms en Robin66079
hele mooie polo heb je! veel rijplezier ermee :)
het panorama dak is het enige wat ik mis in mijn auto..maar helaas achteraf inbouwen vraagt om ellende denk ik haha..
Ik zou inderdaad niet achteraf een panorama dak erin laten zetten, dat wou ik bij de Peugeot ook, maar werd me overal afgeraden.
kuch xenon kuch
uiteraard, maar hier wil ik de OEM koplampen met xenon in hebben.
met DRL in de koplamp :rolleyes::grin:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!