Polo 1.2 tsi Peppergrey , DSG
Polo 1.2 tsi Peppergrey , DSG

Import auto uit Spanje.

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
6c
Kleur
Peppergrey
Bouwjaar
2014
image.jpeg Hallo Mensen,

Vorige week een polo 6c tsi DSG uit 2014 met 24.000 km op de teller gekocht.

Auto gekocht bij een Volkswagen dealer met 1 jaar daswelt garantie.

Nu is mijn vraag hoe veilig is een polo geïmporteerd uit Spanje? Komen deze auto's met een lage km stand uit de lease/rental? En hoe groot is de kans dat er met de km stand is geknoeid?

Auto ziet er gewoon goed uit zowel van binnen als van buiten.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Groeten Rick
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 90 pk 
Onderhouds boekje is aanwezig , stempel van mei 2014, verder staat er niks in het boekje, alleen de longlife beurt van de Nederlands dealer. Misschien ook wel logisch bij een km stand van 24800?

Groeten Rick

Heb ook een auto uit Spanje, totaal geen problemen. Opties zijn wel iets anders dan in NL.
Hoi Simon, dat is fijn om te horen, hoe bedoel je opties zijn anders?

Groeten Rick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 90 pk 
Betrouwbare auto uit het buitenland?
En dan die regio? Ik heb twijfels.
Die neem jij weg door aan de verkoper het chassisnummer te vragen. Geeft hij die, ga je ermee naar een VW dealer (NL) en vraag de historie uit ELSA op**.
Geeft de verkoper het chassisnummer niet= Ben je snel klaar, sjoemelbak (en bedoel ik niet de dieselsjoemel mee).
**VW dealer kan er wat voor vragen, maar bij zo'n grote aankoop wel verantwoord.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Als je deze auto echt bij een Volkswagendealer gekocht hebt, dan is het geen probleem en zoekt hij de historie zo voor je op in Elsapro. Sterker nog, ik denk dat een echte VW dealer geen auto met risico's uit het buitenland haalt. Elke keer als de auto bij de VW dealer is geweest, is dan te traceren.
Verder is de kilometerstand via VCDS uit de ECU uit te lezen en bij een TSI, dus geen diesel, uit 2014, die nog geen twee jaar oud is, is deze kilometerstand ook heel aannemelijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Betrouwbare auto uit het buitenland?
En dan die regio? Ik heb twijfels.
Die neem jij weg door aan de verkoper het chassisnummer te vragen. Geeft hij die, ga je ermee naar een VW dealer (NL) en vraag de historie uit ELSA op**.
Geeft de verkoper het chassisnummer niet= Ben je snel klaar, sjoemelbak (en bedoel ik niet de dieselsjoemel mee).
**VW dealer kan er wat voor vragen, maar bij zo'n grote aankoop wel verantwoord.
Ik heb juist de auto bij een VW dealer gekocht, chassisnummer staat groot op de vooruit. Dat kan dus geen probleem zijn.

Als je deze auto echt bij een Volkswagendealer gekocht hebt, dan is het geen probleem en zoekt hij de historie zo voor je op in Elsapro. Sterker nog, ik denk dat een echte VW dealer geen auto met risico's uit het buitenland haalt. Elke keer als de auto bij de VW dealer is geweest, is dan te traceren.
Verder is de kilometerstand via VCDS uit de ECU uit te lezen en bij een TSI, dus geen diesel, uit 2014, die nog geen twee jaar oud is, is deze kilometerstand ook heel aannemelijk.
Bedankt voor je reactie, ik ga gewoon genieten van mijn nieuwe auto. Thanks!

Welkom! Ziet er netjes uit je polo. Heb je de LED units er in?
Thanks! Nee geen led helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 90 pk 
image.jpeg image.jpeg image.jpeg Graag wil ik mij op deze manier even voorstellen althans mijn auto dan :)

2 weken geleden mijn Volkswagen polo 6c gekocht, het betreft de comfortline met DSG. Ik moet zeggen dat ik de auto super fijn vind rijden. Een hele verademing na jaren in mijn BMW 316 uit 2000 te hebben gereden.

In de toekomst wil ik graag nog nieuwe velgen en led verlichting aanschaffen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 90 pk 
Gisteren bij de VW dealer geweest. In elsapro was geen historie te zien verder. Ook wel logisch bij een VW auto met 24.000 op de teller. Ik ga er dus vanuit dat het goed zit allemaal.

Groeten Rick
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 90 pk 
Dat is ook wel een goeie. Kun je er voorzichtig wel van uitgaan dat het toch klopt.
Waarom ik in het begin voorzichtig was, is omdat ik veel ervaring heb met import uit Duitsland en daarvan was bijna alles terug geklokt.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!