Impact coronavirus op productie/levertijd

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Voor mij is eind februari een nieuwe Polo AW besteld (private lease). Deze moet nog geproduceerd worden.

Nu las ik veel berichten in het nieuws over dat de productie in heel Europa tijdelijk stopt. Verder las ik ook dat de productie in Zuid Afrika voorlopig gewoon blijft doorgaan, al word de situatie daar nog gemonitoord.

Klopt het dat de Polo AW (NL uitvoering) in Zuid-Afrika word geproduceerd? Of ook nog in andere landen welke nu in lockdown zitten?

Ik heb direct mijn dealer nagevraagd wat de impact zou zijn van het corona-virus en dat ik ervan uitging dat ik de auto nu veel later zou kunnen verwachten.

Tot mijn verbazing gaf de dealer aan dat de actuele productieweek, week 18 was.. En dat hij zelf nog niets vernomen heeft dat er iets gewijzigd zou zijn in de productie. toen de auto in februari werd besteld was de productieweek nog week 28/29. Zou kunnen dat dit met de verminderde vraag naar auto's te maken heeft?

Verder, wat is voor jullie de impact of hebben jullie al hier iets over gehoord van de dealer?
 
Volkswagen  6N  1.4 
Ik hoop dat je dealer je heeft geïnformeerd over de BPM stijgingen en dat je dat merkt in je private lease bedrag als het na een bepaalde datum wordt geleverd. Mijn vader wilde ook een nieuwe lease bestellen een tweetal weken terug. De dag erna was er minimaal 80 euro bovenop de leasebedragen (maandelijks!) omdat de auto's duurder geworden zijn en de BPM steeg ten tijde van de levering. Dealer gaf aan dat die prijswijziging ook doorgevoerd werd als het leasecontract al ondertekend was.

Kans bestaat best dat als corona ook om zich heen begint te woekeren in Zuid-Afrika dat daar de productie ook stopt. Helaas is dat lastig te voorspellen en kun je niet meer dan afwachten. Hoe vervelend dat ook is.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik hoop dat je dealer je heeft geïnformeerd over de BPM stijgingen en dat je dat merkt in je private lease bedrag als het na een bepaalde datum wordt geleverd. Mijn vader wilde ook een nieuwe lease bestellen een tweetal weken terug. De dag erna was er minimaal 80 euro bovenop de leasebedragen (maandelijks!) omdat de auto's duurder geworden zijn en de BPM steeg ten tijde van de levering. Dealer gaf aan dat die prijswijziging ook doorgevoerd werd als het leasecontract al ondertekend was.
Enigzins offtopic wel;

Hmm.. ik hoop dan toch echt dat dit mij niet overkomt. Ik heb ook niets van de dealer/leasemaatschappij vernomen over BPM stijging, ik hoor dit ook nu pas. Wat ik me nog wel kan herinneren, toen ik bij Van Mossel aan het kijken was voor een lease auto december 2019, dat de prijzen toen met ruim €20,- per maand gestegen waren dan de maand ervoor. Dit kwam door een BPM verhoging welke per 2020 zou ingaan. Ik kon toen beter wachten op de 1e kwartaal acties, waarbij de leaseprijzen weer voordeliger waren.

Uiteindelijk heb ik midden februari mijn Polo laten bestellen via een andere dealer. Ik wist dat prijsverhoging d.m.v. verhoogde wegenbelasting of btw verhoogd zouden kunnen worden. Ik weet niet hoe het bestellen van een nieuwe auto werkt, maar ging er vanuit dat de dealer gewoon bij VW zelf het aankoopbedrag incl. BPM betaald heeft bij de bestelling. Ging er niet van uit dat deze BPM pas berekend zou worden bij importeren.. als mijn leasebedrag al enkele tientallen euro's hierdoor zou stijgen past dit niet meer binnen mijn budget.

Update: wellicht dat de leaseprijs bij jouw vader hoger was omdat hij een hoger kilometrage had of kortere looptijd? Ikzelf heb een kilometrage van 15.000 km / jaar en 5 jaar looptijd. Misschien dat het in mijn geval dan lager uitpakt omdat het verspreid word.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6N  1.4 
De kilometerprijs is een add-on op je leaseproduct. Dat mag er eigenlijk niks mee te maken hebben. Maar voor de goede orde: 20.000km/j en 60 maanden zijn zijn parameters.

Pap heeft voor die reden een voorraadauto geleased in plaats van een nieuwe. Dat scheelde hem ruim €60 per maand in zijn configuratie en de voorraadauto was nog beter uitgerust ook.

Ik zou even bellen en vragen hoe het precies zit. Kan zijn dat het een andere situatie is, of dat pap juist niet goed is voorgelicht. Maar zou vervelend zijn als je voor verrassingen komt te staan
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik hoop dat je dealer je heeft geïnformeerd over de BPM stijgingen en dat je dat merkt in je private lease bedrag als het na een bepaalde datum wordt geleverd. Mijn vader wilde ook een nieuwe lease bestellen een tweetal weken terug. De dag erna was er minimaal 80 euro bovenop de leasebedragen (maandelijks!) omdat de auto's duurder geworden zijn en de BPM steeg ten tijde van de levering. Dealer gaf aan dat die prijswijziging ook doorgevoerd werd als het leasecontract al ondertekend was.
Lijkt me sterk, 80 euro over 4 jaar is bijna € 4.000 euro extra :openmouth:
 
@#uranograu Ja, dat klopt. Daarom is pap ook voor een voorraadauto gegaan want zelfs dat werd hem wat te gortig. Het was een combinatie prijsverhoging vanuit volkswagen & hogere BPM. Dus niet enkel BPM.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik heb zojuist contact gehad met de dealer (Huiskes Kokkeler Twente).
Daar gaf de medewerker aan dat de productie van mijn bestelde Polo (zakelijk-lease) in week 18 is en levering voor nu op week 35 staat, dit kan echter wel wijzigen i.v.m. de onzekere tijden. De Polo is besteld midden februari 2020.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.6 TDI 95pk 
In zuid-Afrika doen ze naar mijn weten enkel de assemblage. Productie van onderdelen gebeurd in tientallen andere landen. Er hoeft maar 1 schroefje niet leverbaar te kunnen zijn om de leverdatum weken op te laten schuiven.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ik heb zojuist contact gehad met de dealer (Huiskes Kokkeler Twente).
Daar gaf de medewerker aan dat de productie van mijn bestelde Polo (zakelijk-lease) in week 18 is en levering voor nu op week 35 staat, dit kan echter wel wijzigen i.v.m. de onzekere tijden. De Polo is besteld midden februari 2020.

Wat toevallig, ik heb dus private lease via Huiskes Kokkeler. Inderdaad ook prod. week 18 (dinsdag geinformeerd) en midden februari besteld bij mij. Echter op moment van bestellen was prod. week nog 28/29 en leverweek zo rond 30/31.

De kilometerprijs is een add-on op je leaseproduct. Dat mag er eigenlijk niks mee te maken hebben. Maar voor de goede orde: 20.000km/j en 60 maanden zijn zijn parameters.

Pap heeft voor die reden een voorraadauto geleased in plaats van een nieuwe. Dat scheelde hem ruim €60 per maand in zijn configuratie en de voorraadauto was nog beter uitgerust ook.

Ik zou even bellen en vragen hoe het precies zit. Kan zijn dat het een andere situatie is, of dat pap juist niet goed is voorgelicht. Maar zou vervelend zijn als je voor verrassingen komt te staan

Heb dit nagevraagd. Helaas werd mij verteld dat niemand mij duidelijkheid kon geven en dat het maar de vraag is of VW uberhaupt nog wel een prijswijziging zou gaan doorvoeren per 1 juli, waarschijnlijk n.a.v. alle corona toestanden en economische gevolgen.
 
Volkswagen  6N  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Even een update m.b.t. levertijd/productieweek. Zojuist van dealer te horen gekregen dat door het corona-virus er voor niet definitief ingeplande bestellingen een vertraging van ca. 6 weken is.
 
Volkswagen  6N  1.4 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Voor mij is eind februari een nieuwe Polo AW besteld (private lease). Deze moet nog geproduceerd worden.

Nu las ik veel berichten in het nieuws over dat de productie in heel Europa tijdelijk stopt. Verder las ik ook dat de productie in Zuid Afrika voorlopig gewoon blijft doorgaan, al word de situatie daar nog gemonitoord.

Klopt het dat de Polo AW (NL uitvoering) in Zuid-Afrika word geproduceerd? Of ook nog in andere landen welke nu in lockdown zitten?

Ik heb direct mijn dealer nagevraagd wat de impact zou zijn van het corona-virus en dat ik ervan uitging dat ik de auto nu veel later zou kunnen verwachten.

Tot mijn verbazing gaf de dealer aan dat de actuele productieweek, week 18 was.. En dat hij zelf nog niets vernomen heeft dat er iets gewijzigd zou zijn in de productie. toen de auto in februari werd besteld was de productieweek nog week 28/29. Zou kunnen dat dit met de verminderde vraag naar auto's te maken heeft?

Verder, wat is voor jullie de impact of hebben jullie al hier iets over gehoord van de dealer?

Hi! Grappig we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn polo wordt ook in Zuid Afrika gemaakt en dealer gaf ook aan dat er tot nu toe geen impact was op de levertijd door het corona virus. Deze week zou het productieproces zijn, ik geloof er alleen nog vrij weinig van want Zuid Afrika zit tot vrijdag 17 april in totale lock down. Heel vervelend deze onzekerheid. Mijne zou eind Juni 2020 geleverd moeten worden maar ik zie het somber in. Heeft jouw dealer je al nieuwe informatie gegeven? Groetjes, Pien
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Dit staat op de website van Volkswagen Zuid Afrika, ik weet alleen niet of dit invloed heeft op onze auto's:

Dear valued Volkswagen customers,
South African President, Cyril Ramaphosa, provided a detailed framework with regards to South Africa's response to the COVID-19 pandemic and as such instituted a 21-day nationwide lockdown.
In effort to support the President's call and bolster efforts to flatten the COVID-19 curve, please take note of the following arrangements during the 21 day lockdown (Friday, 27 March - Friday, 17 April):

  • No private vehicle sales and servicing will take place at Volkswagen dealerships. All Volkswagen dealerships will be closed during the lockdown period except those that will be on standby to assist with essential services, such as roadside assistance and repairing of emergency vehicles.
  • As an essential service, roadside assistance will continue to operate. This will be done remotely and at a reduced capacity. In the event of a breakdown, technicians will not be dispatched for on-site assistance, but will be available for telephonic advice regarding fuel, battery or tyre changes. In the event of towing, privatelyowned vehicles will be towed directly to the customer's home or to one of the dealerships that will be on standby accept towed-in vehicles. Roadside Assistance Contact Details: Volkswagen Alert: 0860 434 737 or +27 41 994 5615 (for cross border).
  • The Customer Interaction Centre (CIC) will be also be available to assist with queries sent through Volkswagen South Africa's various social media platforms, at a limited capacity.
Thank you for your understanding during this difficult time in our country. Please stay safe and stay home so that we can journey together again.
Volkswagen South Africa.
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Hi! Grappig we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn polo wordt ook in Zuid Afrika gemaakt en dealer gaf ook aan dat er tot nu toe geen impact was op de levertijd door het corona virus. Deze week zou het productieproces zijn, ik geloof er alleen nog vrij weinig van want Zuid Afrika zit tot vrijdag 17 april in totale lock down. Heel vervelend deze onzekerheid. Mijne zou eind Juni 2020 geleverd moeten worden maar ik zie het somber in. Heeft jouw dealer je al nieuwe informatie gegeven? Groetjes, Pien

Hi! Ik reageer even via mijn nieuwe account hier. Toevallig idd. Deze onzekerheid is erg vervelend. Toen ik op het nieuws las dat alle Europese fabrieken dicht gingen, gaf mijn dealer ook nog aan dat er geen impact was op de productie. Na een paar dagen ontving ik toch een mailtje van hem dat alle niet definitief ingeplande bestellingen (waaronder die van mij) waarschijnlijk een vertraging van ca. 6 weken oplopen.

Als jouw bestelling dus al definitief ingepland was heb je misschien nog geluk, maar wil geen valse hoop geven!

De mijne is rond 18 februari besteld. Op moment van bestellen was de productieweek 28 (6-12 juli) en de afleverdatum 25 juli. Ik lees hier en daar dat transport vanuit Zuid Afrika minimaal 6 weken is, dus krijg dan mijn twijfels of de mijne misschien toch niet in Spanje gemaakt word.

Toen ik tijdens de lockdown in maart vroeg naar de status, was de productieweek ineens verminderd met 10 weken (prod. week 18), de vertraging nog niet meegerekend.

Ik had gelezen dat de fabriek in Spanje, waar ze ook de Polo produceren rond 20 april weer open gaat. Wellicht dat er dan ook meerdere fabrieken volgen, maar Zuid Afrika sloeg de deuren als laatste dicht, dus vermoed dat die ook als laatst open gaat.

Zelf houd ik het nieuws van VW in de gaten, ik zoek dan op 'volkswagen production' onder Nieuws op Google. Je krijgt welliswaar artikelen in het Engels maar hier is soms ook info van de fabriek in Zuid Afrika in opgenomen.

Verder op volkswagen-newsroom.com staat ook een en ander over het coronavirus en sluiting van de fabrieken.

Ikzelf wacht voor nu de verwachtte 6 weken vertraging af (tot. ong. 5 mei) en kijk of ik nog nieuwe berichten van mijn dealer ontvang. Ik houd er ernstig rekening mee dat mijn Polo i.p.v. juli in September of oktober geleverd kan worden. Van het ergste uitgaan voorkomt in iedergeval teleurstelling :)
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Pienv
Hi! Ik reageer even via mijn nieuwe account hier. Toevallig idd. Deze onzekerheid is erg vervelend. Toen ik op het nieuws las dat alle Europese fabrieken dicht gingen, gaf mijn dealer ook nog aan dat er geen impact was op de productie. Na een paar dagen ontving ik toch een mailtje van hem dat alle niet definitief ingeplande bestellingen (waaronder die van mij) waarschijnlijk een vertraging van ca. 6 weken oplopen.

Als jouw bestelling dus al definitief ingepland was heb je misschien nog geluk, maar wil geen valse hoop geven!

De mijne is rond 18 februari besteld. Op moment van bestellen was de productieweek 28 (6-12 juli) en de afleverdatum 25 juli. Ik lees hier en daar dat transport vanuit Zuid Afrika minimaal 6 weken is, dus krijg dan mijn twijfels of de mijne misschien toch niet in Spanje gemaakt word.

Toen ik tijdens de lockdown in maart vroeg naar de status, was de productieweek ineens verminderd met 10 weken (prod. week 18), de vertraging nog niet meegerekend.

Ik had gelezen dat de fabriek in Spanje, waar ze ook de Polo produceren rond 20 april weer open gaat. Wellicht dat er dan ook meerdere fabrieken volgen, maar Zuid Afrika sloeg de deuren als laatste dicht, dus vermoed dat die ook als laatst open gaat.

Zelf houd ik het nieuws van VW in de gaten, ik zoek dan op 'volkswagen production' onder Nieuws op Google. Je krijgt welliswaar artikelen in het Engels maar hier is soms ook info van de fabriek in Zuid Afrika in opgenomen.

Verder op volkswagen-newsroom.com staat ook een en ander over het coronavirus en sluiting van de fabrieken.

Ikzelf wacht voor nu de verwachtte 6 weken vertraging af (tot. ong. 5 mei) en kijk of ik nog nieuwe berichten van mijn dealer ontvang. Ik houd er ernstig rekening mee dat mijn Polo i.p.v. juli in September of oktober geleverd kan worden. Van het ergste uitgaan voorkomt in iedergeval teleurstelling :)
Thanks voor alle info en sites! Ik dacht dat ik de enige was die 24/7 op google keek of VW Zuid Afrika site voor updates. Ik ben zelfs zover gegaan om de fysieke garage in Zuid Afrika op te zoeken om te kijken of ze open waren. Niet dat ik daar veel aan heb.

Heb je zelf geen portaal waar je aflever updates over je auto krijgt? Ik heb honeymoonnet van A Point Amsterdam en daar staat dat de productie in Zuid Afrika is. Wellicht heeft jouw dealer ook zo een systeem.

Weet je toevallig wanner Zuid Afrika zijn deuren sloot? Ik zou liever productie in Zuid Afrika willen dan in Spanje op dit moment. Zou mij verbazen als Spanje 20 April weer op kan gaan, een familielid woont in Spanje en hij gaf aan dat het nog steeds chaos is daar.

Mijn auto is op 21 januari besteld, kort daarna heb ik nog stoelverwarming toegevoegd als extra optie dat was het enige wat ik toen niet heb gevraagd maar toen heel graag wilde hebben in een nieuwe auto. Kort daarna werd de bestelling volgens A Point definitief want ik kon daarna niks anders meer aan de bestelde auto toevoegen. Er staat in het honeymoonnet dat de productieweek deze week is. Nog 74 dagen en dan zou de auto dan officieel geleverd moeten worden. N.a.v van je vorige bericht denk ik toch dat ik de dealer morgen even ga bellen. Dat zou wat zijn zeg levering pas in September of Oktober... ik vond 6 maanden zoals gepland al verschrikkelijk lang. :rolleyes: Het is dat ik een auto heb besteld waar naar mijn mening geen standaard features op zitten, anders was ik lekker voor een bestaande VW Polo gegaan waar minder features op zitten. Helaas ben ik nu al verliefd op de auto en ja dat zeg ik echt als meisje zijnde Stick Out TongueBig Grin
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Thanks voor alle info en sites! Ik dacht dat ik de enige was die 24/7 op google keek of VW Zuid Afrika site voor updates. Ik ben zelfs zover gegaan om de fysieke garage in Zuid Afrika op te zoeken om te kijken of ze open waren. Niet dat ik daar veel aan heb.

Heb je zelf geen portaal waar je aflever updates over je auto krijgt? Ik heb honeymoonnet van A Point Amsterdam en daar staat dat de productie in Zuid Afrika is. Wellicht heeft jouw dealer ook zo een systeem.

Weet je toevallig wanner Zuid Afrika zijn deuren sloot? Ik zou liever productie in Zuid Afrika willen dan in Spanje op dit moment. Zou mij verbazen als Spanje 20 April weer op kan gaan, een familielid woont in Spanje en hij gaf aan dat het nog steeds chaos is daar.

Mijn auto is op 21 januari besteld, kort daarna heb ik nog stoelverwarming toegevoegd als extra optie dat was het enige wat ik toen niet heb gevraagd maar toen heel graag wilde hebben in een nieuwe auto. Kort daarna werd de bestelling volgens A Point definitief want ik kon daarna niks anders meer aan de bestelde auto toevoegen. Er staat in het honeymoonnet dat de productieweek deze week is. Nog 74 dagen en dan zou de auto dan officieel geleverd moeten worden. N.a.v van je vorige bericht denk ik toch dat ik de dealer morgen even ga bellen. Dat zou wat zijn zeg levering pas in September of Oktober... ik vond 6 maanden zoals gepland al verschrikkelijk lang. :rolleyes: Het is dat ik een auto heb besteld waar naar mijn mening geen standaard features op zitten, anders was ik lekker voor een bestaande VW Polo gegaan waar minder features op zitten. Helaas ben ik nu al verliefd op de auto en ja dat zeg ik echt als meisje zijnde Stick Out TongueBig Grin

Ik houd het zelf toch liever bij een online zoektocht dan een bezoekje aan Zuid Afrika haha.. Ik geef toe dat ik zelf ook best veel kijk of er nieuws is, maar het beste is om dat zo min mogelijk te doen en het gewoon op zich te laten wachten, al zeg ik het zelf..

Zag laatst ook een post van iemand anders over levertijd, ook iets met Honeymoonnet inderdaad. De link daarvoor is <naam dealer>.honeymoonnet.nl. Met mijn naam van de dealer kom ik ook op de site alleen heb niet een volledige link naar dat portaal dus zie verder niks. Maar feit dat die site bestaat lijkt mij dat mijn dealer het wellicht ook gebruikt, kan dat wel eens navragen. Is voor mezelf ook veel handiger, hoef ik niet elke keer mijn dealer lastig te vallen.
Heb wel een vermoeden dat omdat ik een private lease bestelling heb ik misschien niet in dat portaal mag, aangezien ik niet de eigenaar van de auto wordt.

Ik denk niet dat je uit moet gaan van de datum die in Honeymoonnet staat. Zou kunnen dat die datum nog niet geupdated is. Het beste is dan om aan je dealer na te vragen of dit leidend is.

Dit is het nieuwsartikel over de opening in Spanje: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-heropent-polo-fabriek-in-spanje/
Een gefaseerde opstart dus.

Ik weet niet wanneer ZA de deuren gesloten heeft. Het laatste nieuws dat ik vernomen had was dat ze juist open bleven ondanks de sluitingen in Europa: https://www.fin24.com/Companies/Ind...but-sa-plant-still-fully-operational-20200317

Maar een paar dagen daarna sloot BMW in ZA de deuren, en nu de lockdown is VW ook neem ik aan.

Overigens, mijn bestelling was ook definitief, dat ik niets meer kon veranderen, maar dan is deze nog niet definitief ingepland op een vaste productiedatum geloof ik. In mijn geval is het al die tijd een verwachtte datum geweest, en blijkbaar kunnen in normale omstandigheden verwachtte productie datums soms ook 1-2 maanden afwijken, als ik de verhalen van anderen mag geloven:tearsofjoy:

Ik kan ook niet wachten totdat ik mijn auto heb, maar probeer mijn enthousiasme wel te bewaren voor het moment dat ie geleverd word :)

Het zijn gewoon onzekere tijden, en het is allemaal afwachten. Straks in juli ook de BPM stijging, en VW weet ook niet of zij hierop gaan inspelen met de prijs omdat het slecht gaat met de auto markt etc.. Bij vragen vooral contact opnemen met je dealer, die heeft er verstand van, ik deel alleen wat ik zelf gelezen heb en zelf meemaak op dit moment.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik houd het zelf toch liever bij een online zoektocht dan een bezoekje aan Zuid Afrika haha.. Ik geef toe dat ik zelf ook best veel kijk of er nieuws is, maar het beste is om dat zo min mogelijk te doen en het gewoon op zich te laten wachten, al zeg ik het zelf..

Zag laatst ook een post van iemand anders over levertijd, ook iets met Honeymoonnet inderdaad. De link daarvoor is <naam dealer>.honeymoonnet.nl. Met mijn naam van de dealer kom ik ook op de site alleen heb niet een volledige link naar dat portaal dus zie verder niks. Maar feit dat die site bestaat lijkt mij dat mijn dealer het wellicht ook gebruikt, kan dat wel eens navragen. Is voor mezelf ook veel handiger, hoef ik niet elke keer mijn dealer lastig te vallen.
Heb wel een vermoeden dat omdat ik een private lease bestelling heb ik misschien niet in dat portaal mag, aangezien ik niet de eigenaar van de auto wordt.

Ik denk niet dat je uit moet gaan van de datum die in Honeymoonnet staat. Zou kunnen dat die datum nog niet geupdated is. Het beste is dan om aan je dealer na te vragen of dit leidend is.

Dit is het nieuwsartikel over de opening in Spanje: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/volkswagen-heropent-polo-fabriek-in-spanje/
Een gefaseerde opstart dus.

Ik weet niet wanneer ZA de deuren gesloten heeft. Het laatste nieuws dat ik vernomen had was dat ze juist open bleven ondanks de sluitingen in Europa: https://www.fin24.com/Companies/Ind...but-sa-plant-still-fully-operational-20200317

Maar een paar dagen daarna sloot BMW in ZA de deuren, en nu de lockdown is VW ook neem ik aan.

Overigens, mijn bestelling was ook definitief, dat ik niets meer kon veranderen, maar dan is deze nog niet definitief ingepland op een vaste productiedatum geloof ik. In mijn geval is het al die tijd een verwachtte datum geweest, en blijkbaar kunnen in normale omstandigheden verwachtte productie datums soms ook 1-2 maanden afwijken, als ik de verhalen van anderen mag geloven:tearsofjoy:

Ik kan ook niet wachten totdat ik mijn auto heb, maar probeer mijn enthousiasme wel te bewaren voor het moment dat ie geleverd word :)

Het zijn gewoon onzekere tijden, en het is allemaal afwachten. Straks in juli ook de BPM stijging, en VW weet ook niet of zij hierop gaan inspelen met de prijs omdat het slecht gaat met de auto markt etc.. Bij vragen vooral contact opnemen met je dealer, die heeft er verstand van, ik deel alleen wat ik zelf gelezen heb en zelf meemaak op dit moment.
Hey Kelvin,
Ik had vanmiddag mijn dealer gesproken. Ik dacht ik geef je voor de zekerheid even feedback wellicht is het voor jou ook relevant. De dealer had eigenlijk nog geen nieuwe informatie, behalve dat VW Zuid Afrika gesloten is tot 17 april en al vanaf 26 maart en daarna weer gekeken zal worden hoe en wat. De dealer gaf aan dat 6-8 weken vertraging de mooiste uitkomst zou zijn, alhoewel hij dat niet verwacht. Dus eigenlijk weten we nog niks. Alleen in mijn geval dat het productie proces nog niet gaat plaatsvinden en de status in het honeymoonnet ook nog niet aangepast zal worden aangezien alles stil staat op het moment... grr wat vervelend de onzekerheid. Laten we hopen op de beste scenario voor beide auto's.
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Hey Kelvin,
Ik had vanmiddag mijn dealer gesproken. Ik dacht ik geef je voor de zekerheid even feedback wellicht is het voor jou ook relevant. De dealer had eigenlijk nog geen nieuwe informatie, behalve dat VW Zuid Afrika gesloten is tot 17 april en al vanaf 26 maart en daarna weer gekeken zal worden hoe en wat. De dealer gaf aan dat 6-8 weken vertraging de mooiste uitkomst zou zijn, alhoewel hij dat niet verwacht. Dus eigenlijk weten we nog niks. Alleen in mijn geval dat het productie proces nog niet gaat plaatsvinden en de status in het honeymoonnet ook nog niet aangepast zal worden aangezien alles stil staat op het moment... grr wat vervelend de onzekerheid. Laten we hopen op de beste scenario voor beide auto's.

Hmm.. dit is inderdaad niet wat je hoopt te horen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Dankje voor de update!
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hi,

Ik heb eind februari een Polo besteld. Mijn leverdatum is veranderd van eind juli naar 6 september. Maar dat zal dan nog wel langer duren als ik dit zo lees :eek:
Heb wel een zeldzaam bakkie dalijk, want die 1.5 tsi is niet meer leverbaar zag ik. Wachten maar waard :)
 
Volkswagen  AW  150 
  • Leuk
Waarderingen: nsg en Pienv
Hi,

Ik heb eind februari een Polo besteld. Mijn leverdatum is veranderd van eind juli naar 6 september. Maar dat zal dan nog wel langer duren als ik dit zo lees :eek:
Heb wel een zeldzaam bakkie dalijk, want die 1.5 tsi is niet meer leverbaar zag ik. Wachten maar waard :)

Mijne stond ook op eind juli, zelf 18 februari besteld. Verder niks vernomen dat deze al verzet was (zonder vertraging), productieweek was bij mij zelfs ineens 10 weken eerder. Ik merk dat die datums erg kunnen variëren.

Ik hoop voor je dat je hem alsnog 'snel' kunt krijgen! Ik wacht zelf nog een paar weken, als ik na de corona- vertraging tijd nog niets gehoord heb zal ik de dealer vragen voor de actuele productieweek.. ben er bang voor haha..
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!