Voorstellen igor1980

Hoi allemaal.

Ik ben Tobias (igor voor maatjes ) en ik ben eigenlijk uit pure noodzaak in het bezit gekomen van een polo 6n1 uit 1995, met een verpulverend sterke 1,3 motor in het vooronder, dikke armen kwekend onbekrachtigd stuurhuis , super dikke slingers om de ramen te openen , luxe pinnetjes in de deur om de spiegels (manueel )van binnenuit te verstellen.
Plofzakjes voorin en een dikke spoiler op de klep met een derde remlicht , uiteraard werkt die niet .

Ik ben ben eigenlijk een lekker oldskool man met dito auto's en ben een groot liefhebber van de mk2 golf /jetta .

Maar aangezien mijn trouwe oude dame na 33 jaar nogal wat onderhoud verdiend moest ik wat hebben om naar t werk te komen , en ik ben geen liefhebber van nieuw of jong spul .

Dus daarom deze polo ( liefkozend zwelgje genoemd )

Ja ouwe lul , zeg t maar hoor .

Maar zwelgje zoals de Amerikanen zo mooi zeggen ( Is grown on me ) , ik ben er gekker mee als gedacht , en hij brengt mij bijzonder plezierig elke dag naar t werk , +- 30 km enkele reis .

Dus ben ik toch maar aan t sleutelen gegaan, net als met de mk2's.

Modificaties en reparaties tot nu vanaf januari dit jaar .

Grote beurt inclusief flush en conditioner (kroon), carterventilatie schoongemaakt , nieuwe bougies.

Alle keeringen van de bak vervangen en frisse olie er op ( zwak puntje bij deze bakken ).
Bak zelf schakeld trouwens echt kraakvrij en boterzacht

Op g60 staal gezet (lekker oldskool )
Hoodbra er op .
Interieur fijn opgefrist .

To do:

Koppeling en drukgroep vervangen (ivm een razend en krakend druklager)

Heb een setje roest en deuk vrije voorschermen en dikke bumper gescoord dus dat komt er ook op .

Alle waterstopppen bodem controleren en ontdoen van roest , en opnieuw in de bitumen zetten .

Dorpel heeft 2 nare plekken , dus ffkes nieuwe bestellen en de slechte plekken repareren/lassen ..

En dan pas verder met t optische.

Wil proberen of ik sideskirts van een mk3 golf passend kan krijgen op de dorpels .

Koplampen/knippers smoken .

3e Remlicht repareren.

B stijl voorzien van zwarte of antraciet folie zodat hij wat platter oogt .

Ietsje verlagen , denk enkel veren (tis een werkpaard he ).

......

En dan zie ik nog wel even wat wat me te binnen schiet , moet wel smaakvol blijven .
Dus geen sjonnie blafpijp of zo iets .

Word vervolgd.

Greetz igor en zwelgje
 

Bijlagen

  • 20210610_191802.jpg
    20210610_191802.jpg
    11.1 MB · Weergaven: 30
Volkswagen  Polo 6n1  1,3 ADX 
Mooi verhaal en wees welkom!

Heb zelf een vijftal jaren in een 6n 1.6 75 pk gereden en het enige echte minpunt vond ik de lekkage. Het was een 6n automaat uit '99 die reed als een zonnetje, maar helaas sijpelde het water bij de passagierskant naar binnen bij regen. Na wel een jaar of drie tevergeefs gepoogd te hebben het lek boven water te krijgen - menig monteur heeft zich er over gebogen - heb ik ingezien dat het een gebed zonder einde was en de auto verkocht. Anders had ik 'm nu nog gehad zo goed beviel ie. Daarna nog een 6n gekocht met hetzelfde euvel maar dan aan de bestuurderskant. Daar heb ik me niet over gebogen en de auto direct verkocht. Daarna een 6n2 aangeschaft die ook lek was want er lag water onder het reservewiel. Toen die ook verkocht en een 9n gescoord en dit is werkelijk mijn eerste droge Polo (althans, heb 'nog' geen water gevonden). Menigeen verklaarde me voor gek dat ik weer een Polo kocht na al die waterpolo's.

Hopelijk is jouw 6n droog, want dat is een bekend euvel bij dit type.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heey solopolo .

Bedankt voor je reactie.

Die van mij was idd ook zijkant in de slechte wintermaanden.

Ik heb t deurpaneel er uit gehaald toen om een rammel en een zuur lopend raammechanisme op te lossen.

Toen maar meteen de kapotte folie in de deur helemaal verwijderd en zelf een nieuwe gemaakt van laminaat ondervloer folie .

Achter de klink een bolling in gemaakt met de föhn zodat t mooi past en toen met bison dubbelzijdig tape een nieuwe plakrand gemaakt.
Toen an de binnenkant van t tape een mooie kitrand mer carrosserie kit gemaakt en alles weer autistisch gemonteerd.

Nu nog steeds waterdicht .

Greetz
 
Volkswagen  Polo 6n1  1,3 ADX 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Zo ongeveer heb ik de deur toen ook waterdicht gekregen, maar het sijpelde via elders toch weer naar binnen. Heb van alles gedaan en laten doen, tot aan de voorruit er opnieuw in laten zetten. De betreffende monteur wist zeker dat dit het euvel was, maar helaas trok het water zich daar niks van aan en vond diens weg wederom naar binnen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb je de paravan al open gehad . Want die zit vaak verstopt met vuil , blaadjes enz .
Ffkes de wissers er af , kunssttof plaat weghalen en goed uitblazen met compressor. Gaatjes doorprikken
Sopje er door , goed droogblazen.
Daarna lekker in de harde wax zetten .

Water kiest de weg van de minste weerstand , dus dan loopt t weg zoals t hoort .

Greetz20210610_191746.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6n1  1,3 ADX 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Welkom Tobias mooie introductie. Heb je ook foto's van de Golf mk II? Oh ja die hoodbra snap ik echt niet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
Dat bedoel ik, gewoon afstand houden of zoals ik doe snel inhalen.
Mijn inziens wegen de kosten van een keer motorkap en bumper overspuiten niet op tegen het jarenlang voor l*l rijden met een hoodbra.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  • Haha
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!