Hulp nodig! advies! tunen polo 6c/r

Goedenavond Polo liefhebbers.

Ik wil mijn 2017 Polo 6C laten chiptunen.
Het betreft een nieuw model uit april dit jaar, heeft een 1.0 TSI 95PK motortje.
Ik heb al flink het WWW af zitten struinen naar tuners die dit doen en al hun beloftes die ze maken.

Bij de meeste krijg ik 140PK te horen, en ja het is allemaal leuk die PK'tjes... maar ik wil gewoon dat kleine beetje meer hebben(het zijn al best pittige motortjes).
Nou ben ik bij EQ Performance uitgekomen(iemand ervaring mee?), zij beloven 25PK(120 totaal) en 40nm (200 totaal) koppel er bij.
Dat klinkt voor mij perfect, ik wil de motor namelijk niet tot het uiterste pushen, en ik weet ook niet hoeveel koppel een polo aan kan.

Daarbij komt ook nog eens dat die 120 dichter bij het 115PK motortje komt qua PK's, de motoren zelf zijn identiek aan elkaar, om die reden (minimale kans op schade) kies ik voor 'maar' 120PK.

Jullie mogen mij als leek behandelen, op die manier is het voor mij het meest duidelijk wat jullie er van vinden.

Ik ben hier overigens nieuw, dus welkom iedereen!

Kleine edit; heb er net 11k mee gereden.




En dan nog iets ongerelateerds, ik zoek nieuwe velgen... ik heb mijn oog laten vallen op de Mallory of Syenit velgen van VW zelf.
De Syenit is 16" en de Mallory 17'' , heb nu de standaard Buenos Aires 15'' velgen.
(zie link)
https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...chtmetalen-zomerset-mallory?o=score&q=mallory

https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...6-inch-lichtmetalen-zomerset-syenit-antraciet

Welke vinden jullie mooier, ik kom er namelijk niet uit.
Vind ze beide erg strak, rijcomfort is an sich best belangrijk...dus misschien is het in dat opzicht beter om voor de 16'' Syenit te gaan.
Maar enlighten me met jullie meningen!
 

Bijlagen

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    177.7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C (2017)  1.0 TSI 95PK 
Aangezien je er al wel wat kilometers mee gereden hebt zie ik er niet veel kwaad in. De 'is tunen slecht' vraag is al zo oud als de auto zelf.

Wat ik op persoonlijke noot aanraad is gewoon naar een gerenommeerde VAG tuner gaan. Wat er zo in me opkomt zijn JD engineering, JB autoservice, VAG techniek, van Vught tuning.

140pk/liter is niet belachelijk veel voor een turbo benzine motor. Je mist alleen tov de 1.2 TSI 4cyl wat koppel.

Maar misschien ben ik iets teveel gefocusd op koppel ipv pks. Max vermogen haal je pas erg hoog in de toeren (5000-6000). Je rijdt vaak meer in de band 1500-3000. Koppel is wat je achterin je stoel drukt.

'power is what sells a car. Torque is what drives you'.
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en mikerosauer
Ik heb die van mij bij CTC tuning laten chippen.
Zijn nu 3mnd en 9000 km verder en heb tot op heden geen problemen gehad.
Die van mij is ivm RvS uitlaat vanaf de turbo en een openluchtfilter stage 2 gechipt.
Zit nu op 145 pk.

Mijn voorkeur zou naar de Mallory uitgaan trouwens :)

Welkom en veel plezier met jou polo


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Als het zelfde type motor ook is uitgebracht in 115pk zou je veel hoger moeten kunnen terwijl het veilig blijft.
De 115pk versie is natuurlijk ook nog veilig afgesteld door vw om garanties te kunnen geven.
Ik zou naar JE engineering of VAG techniek gaan en hen laten doen wat zij aan raden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Lekker naar JDEngineering gaan, meerdere auto's daar laten doen nu en altijd perfecte service/ controles etc. bij het tunen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Tunen is, zeker bij de gerenommeerde chippers, geen bijster riskante onderneming. Ze kunnen je ongetwijfeld goed adviseren over wat je precies wilt en wat verantwoord is. Het is niet slecht, maar de auto wordt vanzelfsprekend meer belast als je het vermogen aanspreekt.

'power is what sells a car. Torque is what drives you'.

Het een en ander zijn natuurlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vermogen is wat telt; dit geeft immers aan hoeveel werk er wordt verzet in een bepaald tijdsbestek. Een auto met veel koppel heeft relatief meer vermogen in een lager toerenbereik, en dit is wat we ervaren als de duw in de rug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Het een en ander zijn natuurlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vermogen is wat telt; dit geeft immers aan hoeveel werk er wordt verzet in een bepaald tijdsbestek. Een auto met veel koppel heeft relatief meer vermogen in een lager toerenbereik, en dit is wat we ervaren als de duw in de rug.
koppel * hoeksnelheid (rpm) * constante = vermogen
je kunt al het vermogen in de wereld hebben maar als je niet het daarbij horende koppel hebt, val je gewoon stil. basic natuurkunde Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
Kijk, feedback!
JD is van Jordi Dost toch?
Die naam kom ik overal tegen dus ik denk dat ik bij hen maar even ga informeren.

Bedankt voor het advies/meningen, hier kan ik wat mee.
In de tussentijd mag het altijd aangevuld worden.

Gr.
Niels.
 
Volkswagen  Polo 6C (2017)  1.0 TSI 95PK 
Kijk, feedback!
JD is van Jordi Dost toch?
Die naam kom ik overal tegen dus ik denk dat ik bij hen maar even ga informeren.

Bedankt voor het advies/meningen, hier kan ik wat mee.
In de tussentijd mag het altijd aangevuld worden.

Gr.
Niels.

JDCustoms = Jordy Dost
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!