Hulp in regio Rotterdam

Beste mypolo leden,

Sinds 2018 ben ik bezitter van de vw polo bm 2010 1.2 tdi. Altijd netjes onderhouden. Met inmiddels 112500 op de km stand.
Nu ervaar ik enkele problemen mbt storinyen, waarbij ik opzoek ben naar een expert in de regio Rotterdam, die mij kan vertellen wat het probleem is en hoe/waar ik dit kan oplossen.

Probleemomschrijving:

Tot mijn grote spijt de auto laten chiptunen en de EGR uit laten schakelen. Bij het wegrijden merkte ik niet bijzonder veel verschil in het rijgedrag van de auto. Nu ben ik een leek en weet ik niet zeker of deze chiptuner gedaan heeft wat hij zegt te doen. Ik merkte een dag daarna dat er een soort van trilgevoel in mijn auto zat bij hoge snelheden.
2 dagen later krijg ik voor het eerst (terwijl ik dit daarvoor NOOOIT heb gehad- zie toegevoegd bestand)..

Terug naar de chiptuner en die leest het uit, wist de storing (naar zijn zeggen) en ik rijd tot op heden zonder lampjes rond. Toch zit het rijgedrag van de auto mij niet lekker.. (zie de storingen in de bijlage20190727_131124.jpg20190727_131124.jpgIMG-20190727-WA0003.jpeg)

Concrete vraag:
Wie kan mij helpen met echte vagcom apparatuur bij het opsporen van het mogelijke probleem en eventuele oplossing?
 
Jamal1987!  Volkswagen polo  1.2 tdi 75PK 
Hoi Jami.
1. Waarschijnlijk roetfilter verstopt.
2. Heb je een Duitse of een Nederlandse auto.
3. Mischien als je een Duitse auto hebt dat de teller is teruggedraaid.
4. Als het een Nederlandse auto is heeft ie alleen korte stukjes gelopen.
En dat is nog slechter voor een diesel als hoge stand!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jamalski
Hoi Jami.
1. Waarschijnlijk roetfilter verstopt.
2. Heb je een Duitse of een Nederlandse auto.
3. Mischien als je een Duitse auto hebt dat de teller is teruggedraaid.
4. Als het een Nederlandse auto is heeft ie alleen korte stukjes gelopen.
En dat is nog slechter voor een diesel als hoge stand!

Dank je wel voor je reactie.
Nee Nederlandse auto en ik heb er zelf 60000 in gereden en ik rijd juist iedere dag snelweg.
Minimaal 50 km snelweg.
 
Jamal1987!  Volkswagen polo  1.2 tdi 75PK 
Ik denk eerder dat je verschildruk sensor kapot is.
Deze dit links in de motorruimte net achter je brandstof filter.
Er zitten 2 slangen aan 1 naar niks, en die andere naar een pijpje op het roetfilter.

@Franklin Polo6R
Je bent wel drastische met je antwoorden.
Deze storing heb ik bij heeeeel veel 1.2 tdi gezien.
Zelde een vol roetfilter.

Nieuwe sensor en de leerwaardes van de sensor wissen en 80% kans die die weer goed is
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamalski
Ik denk eerder dat je verschildruk sensor kapot is.
Deze dit links in de motorruimte net achter je brandstof filter.
Er zitten 2 slangen aan 1 naar niks, en die andere naar een pijpje op het roetfilter.

@Franklin Polo6R
Je bent wel drastische met je antwoorden.
Deze storing heb ik bij heeeeel veel 1.2 tdi gezien.
Zelde een vol roetfilter.

Nieuwe sensor en de leerwaardes van de sensor wissen en 80% kans die die weer goed is

Enorm bedankt voor je reactie!.Ik ga het proberen en laat het snel weten. Eerst zo een sensor aanschaffen. Kom er snel op terug..
 
Jamal1987!  Volkswagen polo  1.2 tdi 75PK 
Ik zou die storing wel redelijk serieus nemen, want als die de waardes van je roetfilter niet kan lezen dan regeneert die dus ook niet en loopt alles straks vol.
Vroeger toen ik me roetfilter nog had, was die sensor ook is kapot gegaan maar toen had ik wel een andere p-melding.
z.s.m. vervangen dus en niet teveel rijden.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Jamalski
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!