Hulp gevraagd aanschaf Polo cross.

Goededag, bij deze vraag ik jullie hulp voor wat betreft de aanschaf van een cross polo. Ik zoek iets tussen de 10 en 15k. Ik ben niet heel erg thuis in de VW scene want kom van een BMW 3 touring af die ik wil verkopen. de cross polo lijkt me een goed zittende zuinige wagen die net iets meer is als een boodschapenwagen en daardoor geschikt voor een gezin met 2 kleine kinderen.

ik zoek nu op de bekende sites of duitse naar een crosspolo, 2015, 1,2tsi met automaat, de reden dat ik dat doe is dat ik het idee heb dat het 6c model vanaf 2014 net iets mooier is afgewerkt. Nu kom ik van een bmw m-sport editie af en die heeft een eigenlijk alle goede opties die ik wel heel graag ook ook op de cross polo zou willen hebben. die opties zijn xenon, cruise control, mf stuur, android op de navigatie zodat je flitsmeister en google maps kan syncen. zwarte hemel zou mooi zijn.

wat zeggen jullie moet ik echt vanaf 2015 blijven zoeken omdat de nieuwere luxer zijn of kan ik ook een 2012 model zoeken( ik kan die wel vinden met een km stand rond de 100k in wit, zwart of grijs onder de 10.000 euro) en de eventuele opties die er niet opzitten retrofitten? Ik ben zelf vrij handig, heb een bedrijfje in klassiekers modificeren dus kan het meeste wel. Ik heb al wel wat opties zoals xenonlampen en android scherm/radio voorbij zien komen alleen ik heb er geen ervaring mee. het liefste zou ik op iets van 13.000 uitkomen totaal met dan minimaal xenon en cruise control.

Hoor het graag, wat jullie ideeën zijn.
 
BMW  E91 318i M-sport  N43 143PK 
Een zwarte hemel ga je nooit vinden op de Cross Polo. Die zit alleen op de sport pakketten (R-Line, GTi en BlueGT).
Andere opties zou ik hem niet per se op laten staan. Achteraf kun je op een Polo van type 6R of 6C veel inbouwen zoals een MF stuur, xenon en de zwarte hemel.
Maar dat is een tak van sport waar ik zelf erg bedreven in ben en dat is heel persoonlijk. Ik heb er geen problemen mee om een kale auto te kopen en vervolgens alles aan te verbouwen.

Ik zou persoonlijk wel voor een 6C gaan. Qua DSG bak en infotainment gewoon een grote upgrade.
Die zijn wat duurder... maar wel mooier. Qua uiterlijk aan de buitenkant overigens op de achterlichten na helemaal hetzelfde!
 
@HoMi Algehele staat van de auto. Kijken of rondom alle naden kloppen, wat de afstand van de kieren betreft. Motor controleren op vloeistof lekkages, er op, er langs en er onder. Daarvoor hoef je niet perse een brug te hebben. Vaak kan je door de velgen heen de dikte van de remblokken zien, de remschijf nakijken of er diepe groeven inzitten of een dikke buitenste rand. Dat duit op slijtage. Trilt de auto niet tijdens het rijden en/of remmen bij bijv. 100 km/h. Juist bij hogere snelheden zal je dat als eerste merken. Wat voor merk banden zitten er onder, en in welke staat zijn ze. Kijk dan niet alleen naar het profiel maar ook de DOT code. Dat voor en achter misschien van merk verschillen, lijkt mij geen probleem, maar als er 3 merken onder zitten, vind ik dat niet positief. Is het kenteken bekend van beide auto's? Trek die dan na op de site van het RDW, je kan dan zien of het een import auto is, hoeveel BPM er is betaald. Bij een NL geleverde auto, kan je zien of de km. stand volgens NAP kloppend is. 100% garantie zal je nooit hebben, maar het is het nakijken waard. Je kan bij het RDW ook zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Auto's waar de verkoper het kenteken niet zichtbaar hebben, word ik achterdochtig van, ik zou er dan om vragen en dan ook of er een "1tje of hoger op staat". Hoeft geen probleem te zijn als het zo is, maar je kan het maar beter van te voren weten. Met een lakdikte meter de lak opmeten, zodat je weet of er delen zijn overgespoten. Dat geldt alleen voor plaatwerk, niet voor kunststof. Mocht je geen lakdikte meter hebben en de mijne willen lenen, stuur mij dan een PB. Kijken of er een onderhoudshistorie van de auto's bekend is, verdiep je daar ook in, of die klopt. Wat km. standen, interval en data betreft. Succes! Houd je ons op de hoogte?
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, Shaan en dov
@HoMi Algehele staat van de auto. Kijken of rondom alle naden kloppen, wat de afstand van de kieren betreft. Motor controleren op vloeistof lekkages, er op, er langs en er onder. Daarvoor hoef je niet perse een brug te hebben. Vaak kan je door de velgen heen de dikte van de remblokken zien, de remschijf nakijken of er diepe groeven inzitten of een dikke buitenste rand. Dat duit op slijtage. Trilt de auto niet tijdens het rijden en/of remmen bij bijv. 100 km/h. Juist bij hogere snelheden zal je dat als eerste merken. Wat voor merk banden zitten er onder, en in welke staat zijn ze. Kijk dan niet alleen naar het profiel maar ook de DOT code. Dat voor en achter misschien van merk verschillen, lijkt mij geen probleem, maar als er 3 merken onder zitten, vind ik dat niet positief. Is het kenteken bekend van beide auto's? Trek die dan na op de site van het RDW, je kan dan zien of het een import auto is, hoeveel BPM er is betaald. Bij een NL geleverde auto, kan je zien of de km. stand volgens NAP kloppend is. 100% garantie zal je nooit hebben, maar het is het nakijken waard. Je kan bij het RDW ook zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Auto's waar de verkoper het kenteken niet zichtbaar hebben, word ik achterdochtig van, ik zou er dan om vragen en dan ook of er een "1tje of hoger op staat". Hoeft geen probleem te zijn als het zo is, maar je kan het maar beter van te voren weten. Met een lakdikte meter de lak opmeten, zodat je weet of er delen zijn overgespoten. Dat geldt alleen voor plaatwerk, niet voor kunststof. Mocht je geen lakdikte meter hebben en de mijne willen lenen, stuur mij dan een PB. Kijken of er een onderhoudshistorie van de auto's bekend is, verdiep je daar ook in, of die klopt. Wat km. standen, interval en data betreft. Succes! Houd je ons op de hoogte?

Super bedankt Sal ! Houd jullie op de hoogte !
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik zou sws voor de TSI gaan en dan de 105 pk versie die heeft 6 versnellingen, is makkelijk te chippen naar 140-150 pk.

Enige wat ik zou meenemen in het budget is de ketting preventief vervangen, mocht dat nog niet gedaan zijn.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
En de riem van de 1.4 16V, moet die om de 200.000 vervangen worden ongeveer ?
Wel fijn om te lezen dat het een betrouwbaar blok is. Deze is van 2012, heeft 127.000
op de teller en is 1.200 goedkoper...

Moet om de 5 jaar. Ik heb mijne vorig jaar laten vervangen en mijn 1.4 fsi (rline) komt binnenkort te kooop
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Volgens mijn 90.000 controleren of 5 jaar.
Hierna elk jaar controle.

Maar ik heb er zat gezien, en verhalen gehoord waar de looprol/waterpomp kapot gaat of het riempje tussen de nokkenassen breek.

Wij adviseerde altijd toen ik bij de Skoda werkte(zelfde motoren) bij de 90k vervangen, Of 5 jaar.
Verder zijn het super degelijk motoren.

Paar minpunten zijn kantelende zuigers (bij geluid in de motor) schijnt verder geen kwaad te kunnen.
Bobines komt wel eens voor.
Traag Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Volgens mijn 90.000 controleren of 5 jaar.
Hierna elk jaar controle.

Maar ik heb er zat gezien, en verhalen gehoord waar de looprol/waterpomp kapot gaat of het riempje tussen de nokkenassen breek.

Wij adviseerde altijd toen ik bij de Skoda werkte(zelfde motoren) bij de 90k vervangen, Of 5 jaar.
Verder zijn het super degelijk motoren.

Paar minpunten zijn kantelende zuigers (bij geluid in de motor) schijnt verder geen kwaad te kunnen.
Bobines komt wel eens voor.
Traag Stick Out Tongue

Bedankt Robin. Hij is geen snelheidsmonster maar vind de Cross Polo een super mooie auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!