[howto][6r][verlichting] 6C achterlichten in 6R

geschatte tijd:
2.5 uur

benodigdheden:
achterlichten
stekkers
elektriciteitsstang(waarmee je de stekkertjes dichtknijpt)
soldeerpen + soldeer
krimpkous
platte schroevendraaier
minimaal 10x 10cm draad (1mm tot 2,5mm dikte)

--------------------------------------------------Bruto -------------Netto --------------btw
Achterlichten 6c normaal:
6c0945095F euro--------------------------------------75.40-------------------60.32 ----------------72.99
6c0945096F euro--------------------------------------75.40-------------------60.32 ----------------72.99

stekker polo 6r (mannetje)2x:
191 972 716 euro ------------------------------------ 4.00--------------------3.40 ------------------4.11
191 972 716 euro ------------------------------------ 4.00 -------------------3.40 ------------------4.11

Mini stekker :
N 103 190 05(10x) -----------------------------------0.43--------------------3.44 ------------------4.16

Stekker achterlicht 6c (vrouwtje)2x:
1S0 972 706 -------------------------------------------1.59 ------------------1.35 ------------------1.63
1S0 972 706 -------------------------------------------1.59 ------------------1.35 ------------------1.63

Mini Stekker :
A 018 545 86 26(10x): -------------------------------0.45--------------------4.50-----------------4.50


Totaal: ----------------------------------------170.78(206,64) ----138.08 --------------166.12

uitleg tabel:
bruto = inkoopprijs van volkswagen
netto = na kortingen koper(als je bijv. bij een garage werkt)
btw = nettoprijs + btw = afrekenprijs

krijg je op de brutoprijs minder korting, kan het zijn dat je meer dan die 166,12 euro moet betalen.(bijv 206,64 euro. dan heb je geen korting)


achterlichten polo 6r 6c2.jpg

montage:
op deze manier moet het aangesloten worden. dit zou niet heel moeilijk moeten zijn.
maak eerst alle kabeltjes(10x 10cm) met aan 1 kant het ene mini stekkertje. deze knijp je dicht.
daarna aan de andere kant van de kabeltjes de mini stekkers erop knijpen.
zitten ze allemaal redelijk vast, soldeer je ze nog goed vast. hiermee maak je een goede verbinding, die niet zomaar losgaat.
aan 1 kant kan je 5 kabels in 1 grote stekker steken. daarna kan je er vast een krimpkous omheen doen. (als je klaar bent met alle stekkers, kan je hem verhitten met een aansteker. dan houd hij mooi alle kabels bij elkaar)
hierna zorg je eerst dat je de massa goed heb aangesloten in de stekkers.
daarna ga je pas de verlichting aansluiting. handig is ook om telkens te testen of die het doet. anders kan je aan het eind alles weer loshalen.
er zitten 6 aansluitingen op de lamp, alleen 5 hoeven er maar aangesloten te worden.

in de nieuwe 6c lampen zit een 16w lamp in plaats van 5w (als stadslicht). deze straalt iets meer licht uit. voor de apk is dit geen probleem. of ome agent dit hindelijk vind kan ik nog niet zeggen.
zelf vind ik het erg meevallen. mocht je dit niet weten zou je het denk niet eens zien. het verschil met remlicht is ook duidelijk zichtbaar.

onderdeelnummers zelf controleren. 1 van de 2 heb ik niet bij vw besteld. maar ben met de grote stekker bij een elektrozaak langs geweest. omdat ik het juist onderdeelnummer nog niet wist.
dit zou hem wel moeten zijn:

N 103 190 05(10x)
A 018 545 86 26(10x)

enjoy:

20140809_100931.jpg

20140809_094849.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Uniqpolo
Ik heb alle onderdelen besteld om de stekkers te maken behalve de: A 018 545 86 26. Deze werd iet herkend door de dealer??? Iemand een idee waar ik die kan vinden? De N 103 190 05 heb ik wel kunnen bestellen.
d05ab01e1259e903ac0879ed597bf98c.jpg


Die lijken wel in de grote stekker (6R) te passen maar niet in die van de kleine (6C).
 
Zojuist langs een electro speciaalzaak geweest, die had die (junior) micro power timer wel maar die leek niet te gaan passen in de kleine (6C) stekker. ik had de stekker ook meegenomen zodat hij ernaar kon kijken en die gaf aan dat het niet zou passen, ik heb zelf geprobeerd maar dat zou denk ik echt proppen/forceren zijn waardoor er misschien wel iets stuk zou gaan.

Daarnaast dacht ik even de stekkers op de 6C lampen te passen en kijken of het ging meer hij lijkt te blokkeren, ik heb een paar foto's gemaakt waar die blokkeert, was dit bij jullie ook het geval?

1. is het balkje wat ik bedoel in de 6C lamp
2. is waar die stekker achter moet vallen

1.jpg

2.jpg
 
Kleine tip, loop ff langs de inbouw afdeling van de vw. Heb een oud collega die daar ook werkt en daar hebben ze bakken vol van die dingen. Ik krijg altijd handen vol van hem mee als ik weer een hobby project heb.
Ahh nice klinkt goed.

Enig idee waar ik de inbouw afdeling kan vinden in Eindhoven? ik kom niet zo heel vaak bij de dealer en de rest van die onderdelen heb ik wel gewoon bij de dealer kunnen bestellen, behalve die vrouwtjes stekkers...

Of ga jij toevallig binnenkort langs die vriend van je daar? :mrgreen::mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!