Item pictogram

[HOW-TO][Polo 6R][VCDS] Aanpassen pedaal respons (rem-> alle polo's) (xds-> gt(i))

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Gewoonjan submitted a new resource:

[HOW-TO][6R][VAGCOM] Aanpassen pedaal respons (rem-> alle polo's) (xds-> gt(i)) - [HOW-TO][6R][VAGCOM] Aanpassen pedaal respons (rem-> alle polo's) (xds-> gt(i))

Open vcds
Ga naar het standaard scherm waar alle modules staan
Selecteer 03 ABS Brakes
Kies optie 10 adaptation

Channel 09 Brake Assist
Er zijn 3 settings, bij mij was de standaard setting 0 (aangegeven als small bij mij)
0 - small (standaard setting)
1 - center
2 - hard

Let op: de how-to waarvan ik het vandaan heb (weet de bron niet meer) stelt dat 0 center zou zijn en 1 small. Blijkbaar kunnen de aangegeven waarden dus verschillen tussen polo's

Ikzelf heb de waarde van 0...

Read more about this resource...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Potverdorie! Dat is eigenlijk het enige waar ik bij deze Polo niet zo tevreden over ben: ik vind dat ik veel te hard moet trappen voor een beetje vertraging.
Eens informeren of de dealer dit voor mij kan/wil veranderen. Bedankt voor de tip.
 
Potverdorie! Dat is eigenlijk het enige waar ik bij deze Polo niet zo tevreden over ben: ik vind dat ik veel te hard moet trappen voor een beetje vertraging.
Eens informeren of de dealer dit voor mij kan/wil veranderen. Bedankt voor de tip.

Geen probleem;)
Wat ikzelf merk is dat het eerste stukje van de pedaalweg niet/nauwlijks is veranderd, maar daarna merk ik wel dat het pedaal harder aanvoelt.
Maargoed, ik ben geen enthousiaste rijder (eerder een rustige die op de weg niet opvalt), maar ik ben benieuwd wat jij ervan vindt:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb de remmen zojuist gecodeerd en zal morgen eens kijken naar het verschil. Ookal heb ik een DSG, ik heb geen byte 36 voor de XDS, misschien dat een GTI eigenaar hiernaar kan kijken.
 
Ik heb de remmen zojuist gecodeerd en zal morgen eens kijken naar het verschil. Ookal heb ik een DSG, ik heb geen byte 36 voor de XDS, misschien dat een GTI eigenaar hiernaar kan kijken.

Had iets interessants gevonden voor de Yeti, schijnt ook te werken op een superb 2 en octavia 2, dus ga 't eens proberen op m'n polo :mrgreen:
Mocht het werken, dan is het XDS aan te zetten op andere auto's. Mocht het niet werken, dan blijft XDS vooralsnog alleen voor de GT en GTI ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Mn bcm bleek de codering niet te accepteren, dus helaas :(

Hier een fotootje van de melding die ik kreeg:
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1365513301213.jpg
    uploadfromtaptalk1365513301213.jpg
    62.7 KB · Weergaven: 445
VW  6R  1.2TDI 
Zo heb ondertussen de nieuwe VCDS Module binnengekregen, vandaag de XDS op Strong geconfigureerd, Lijkt wel een stukje agressiever door de bocht te willen. Iemand een idee hoe Comming-home te configureren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag na nog wat zoekwerk op de 1.2 TSI de XDS optie aangezet
Was bij mijn polo iig niet zo ff een vinkje aanzetten.
Het werkt niet bij alle ABS modules, de volgende modules ondersteunen het iig:

6R0 907 379 AK HW: 6R0 907 379 AF Component: ESP8.2i front H05 0001
6R0 907 379 AF HW: 6R0 907 379 AF Component: ESP8.2i front H05 0005
6R0 907 379 BC HW: 6R0 907 379 AF Component: ESP8.2i front H05 0002

En door het aanvinken van bit 3 in byte 17 werkt het ook bij ESP9.0i front H02 0002

6R0 907 379 R HW: 6R0 907 379 R Component: ESP8.2i front H04 0002 is een pechvogel daar werkt het niet en zal het ook niet werken.!!!

Heb je een van de wel werkende modules en toch geen toegang tot kanaal 36 dan kan je volgende optie nog proberen (en dat werkte bij mij iig):
via longcoding byte 16 en dan bit 2 van 0 naar 1 veranderen.
Vervolgens zal dan als het goed is bij byte 17 de waarde veranderen van 13 naar 17
En voila toegang tot kanaal 36 en dan kan je de XDS settings veranderen
 
Vanavond heb ik op m'n 1.6 TDI XDS ook aangezet. Net als hierboven moest ik ook bit 2 van byte 16 naar 1 veranderen. Vervolgens heb ik XDS op 2 gezet. Misschien wel aardig om te vermelden, want het is net weer een andere combi dan eerder beschreven:
6R0 907 379 AJ HW: 6R0 907 379 AF Component: ESP8.2i front H05 0001

Weet iemand overigens of XDS op strong (2) zetten nog enig nadelig effect heeft?
 
Net XDS ook even aangezet, zo even mooi kijken of er een merkbaar verschil is :)
Overigens, ik zag bij kanaal 36 ook nog dat ik een optie 3 had? Deze zei in vcds eveneens 'strong', eerst maar eens optie 2 'strong' proberen en kijken wat dat is, maar ben benieuwd of jullie dit ook hebben ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!