[How-to] Polo 6R Achterlichten aan bij DRL zonder nordic setting

iichel

Exclusive lid
12,859
4
8,074
283
Nordic setting zet de achterlichten altijd aan bij DRL, de downside is dat de koplampen op stadslicht gaan.
Dus de stadslichten gaan aan bij halogeen en het lijkt alsof je met je mistlampen aan rijdt.
Bij Xenon/LED gaan de LEDs dimmen.

Met deze oplossing heb je dat probleem niet. :)
 

Bijlagen

  • 4e8138d5-8f02-4b99-bd90-75c8fe194d09.jpg
    4e8138d5-8f02-4b99-bd90-75c8fe194d09.jpg
    207.7 KB · Weergaven: 270
  • Leuk
Waarderingen: HJV en Ruiter91
Hallo iichel, ik kom uit Zierikzee maar ik ben regelmatig in het midden van het land. Omgeving Utrecht en vanaf morgen de hele week in Tiel. Een stukje rijden is voor mij verder geen probleem.
Het gaat om een Polo 6R high-line van 2012 in R-line uitvoering. Met origineel xenon met Led DRL. De achterlichten heb ik vervangen met Polo 6C Gti achterlichten, met zo'n zwart vlak aan de zijkant.

Ik zou graag mijn achterlichten laten branden op DRL. Of de Led's op 100% bij stadslicht in plaats gedimd.

Mvg. Andre
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Bij DRL zijn de Leds fel, bij stadslicht dimmen ze.
Als ik de Nordic setting aanzet via VCDS is dat helaas ook, dus Leds dimmen zoals bij stadslicht. Alleen dan op stand 0.

Ik heb nog nergens op internet of via VCDS kunnen ontdekken hoe je de "brightness" van de Leds kan aanpassen.
Het lijkt me wel dat het 'ergens' moet kunnen.
Ik dacht uit de topic titel te begrijpen, dat met jouw aanpassing, de Leds wel op 100% blijven branden in combinatie met de achterlichten op DRL.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Okay
Ik ben opzich aardig handig met elektronica, durf alleen niet zo goed om een goede kabelboom te verbouwen, tenzij ik 100% hoe het moet worden gedaan. Daarom laat ik het liever doen door iemand die het waarschijnlijk vlot weer voor elkaar heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
2x 191972716 = 12 euro
2x 1J0972706 = 12 euro
1x relais houder voor 2 relaisjes of 2x enkel relais houder = 14 euro
2x relais = 5 euro
Kabels, terminals, tape = 10 euro
Half tot 1 uur werk = 20 euro
----+
73 euro

Installatie zal erg eenvoudig zijn, deze klik je tussen het achterlicht en de stekker ervan (in jouw geval tussen de stekker van de 6R achterlichten en de adapters). Daarnaast 1 kabel naar de zekeringenkast leiden, inbouw schat ik op max 1 uur werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Andre 6R 1.6 TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!