[HOW-TO][6R] Dimlicht uit in stand 0

David97

Bekend lid
974
524
133
Comfortline, Highline Polo's en hoger met H7 lampunit hebben geen aparte dagrijverlichting. (DRL)
In de 0 stand van de lichtschakelaar branden de dimlichten, stadslichten en achterlichten.

Voor de duidelijkheid: Het gaat dus om de unit met H7 lampen. En NIET de unit met H4! Deze zitten over het algemeen in de Trendline en Bluemotion Polo's.

vw_volkswagen_polo_6r_koplamp_h7_h4[1].jpg

In deze How-To kun je indien je niet in het bezit bent van VCDS, of ODIS toch de dimlichten uitschakelen, alleen blijven de stadslichten wel branden.

Geschatte tijdsduur:
5 minuten. (Indien geen VCDS/ ODIS)
15 minuten. (Indien bezit van VCDS / ODIS)

Benodigdheden:
- Platte schroevendraaier
- VCDS / ODIS (Optioneel)

Werkwijze:
1. Verwijder eerst de lichtschakelaar.
- Dit doe je eenvoudig door hem in de 0 stand te zetten.
- Druk de draaiende deel van de schakelaar in.
- Terwijl je hem ingedrukt heb, draai je hem naar rechts. In de stand van de stadslichten.
- Trek nu de schakelaar eruit.

Schakelaar 3.jpg

2. Nu je de schakelaar eruit hebt, moet je de stekker achterop de schakelaar losklikken. Dit doe je door aan beide kanten van de stekker die "borgklipjes" (of hoe je ze ook wilt noemen) in te drukken. Waardoor je de stekker los kan halen.

3. De stekker is los. Nou is het de bedoeling dat je de dagrijverlichting uit gaat schakelen.
Dit doe je door het contactpinnetje van de dagrijverlichting (DRL) te verbuigen. In het Duits heet dagrijverlichting "Tagfahrlicht" met als afkorting TFL.
In het schema hieronder staat hij op positie 3. Let goed op dat je de schakelaar niet op z'n op houd.

schakelaar-pinout[1].jpg

Pin 3.jpg

Door deze pin plat te buigen zal de dimlichten niet meer branden in de 0 stand.

4. Druk nu de stekker weer achter op de schakelaar, en plaats de schakelaar weer terug.

Je bent nu klaar indien je niet in het bezit ben van VCDS / ODIS!

5. Druk ook connector van pin 6 plat. Deze is voor de kentekenverlichting achter.

- Via VCDS:
  1. [09-Boordnet]
  2. [Hercoderen-07] longcoding
  3. [Byte 12] [Bit 0] uitzetten ('Parking Lights ON with Terminal 15 ON')
  4. Save
- Via ODIS:
  1. Lees via Diagnose de auto uit
  2. 09 [Centrale Comfortmodule]
  3. Interactieve functies
  4. Stadslicht aan bij contact 15 in / uitschakelen
20171224_213058[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik zou eerder de terminals verwijderen of de kabels doorknippen dan de pinnen plat drukken.

Op heel veel autos is pin 6 niet eens bezet.

Dit werkt alleen op auto's zonder start stop systeem. Op auto's met start stop systeem moet je met vcds dit uitschakelen.

Let wel op dat bij auto's die toegelaten zijn na 01-01-2011 DRL verplicht is.
 
Als we toch bezig zijn.
Ik zit met mijn xenon, zodra ik de auto wil starten gaan deze aan zelfs als de schakelaar op 0 staat (uit)

De eerste klik is dan mijn ledjes en de volgende klik is dan weer mijn xenon aan.

Kan ik dit handmatig aanpassen of moet ik weer langs die prutsers van car-tronic
 
Volkswagen  Polo 6r & Polo 6c  1.4 1.2 
Dat kan op de manier uitgelegd in de 1e post

Nee ik wil niks buigen of breken aan me schakelaar.
Ik las ooit eens dat je bepaalde serie handelingen moest doen met je contact en lichtschakelaar maar kan dit niet meer terug vinden.
Maar bedankt iichel

Ps: heb mijn stekkers en achterlichten kunnen fixen. Nog bedankt voor je hulp
 
Volkswagen  Polo 6r & Polo 6c  1.4 1.2 
Nee ik wil niks buigen of breken aan me schakelaar.
Ik las ooit eens dat je bepaalde serie handelingen moest doen met je contact en lichtschakelaar maar kan dit niet meer terug vinden.
Maar bedankt iichel

Ps: heb mijn stekkers en achterlichten kunnen fixen. Nog bedankt voor je hulp

Ja dat heb ik ook gelezen. Weet ook niet helemaal precies meer hoe het ging, maar het ging iets van:
1. Richtingaanwijzer naar links of rechts + grootlicht
2. Contact aanzetten
3. Knipperlicht aantal keren laten knipperen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Weet er iemand dan of het mogelijk is? Heb orgineel xenon, wanneer de schakelaar op 0 staat gaat alles aan. Ik heb de pin gebogen zoals verteld bij de eerste post, maar dan gaat alleen de xenon lamp uit, de stadslichten, achterlichten en de kentekenverlichting staan aan. Ik wil dat wanneer de schakelaar op 0 staat alleen de ledjes voorin fel branden en niet op stadslicht stand. Is dat mogelijk?

Bedankt alvast voor de hulp en info;)(y)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.6 TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!