Hoofdmenu instrumentenpaneel niet beschikbaar

Sinds 2 dagen in het trotse bezit van een peppergrey kleurige 5 deurs 2013 1.2 TSI Highline DSG BMT met 152.000 km op de teller (ik heb nog geen foto’s gemaakt…). Een juweel van een auto (zeker icm de DSG) en lekker zuinig! Wat een verschil met de Polo uit 2002 die ik ingeruild heb, de ontwikkelingen hebben duidelijk niet stilgestaan…


Maar 1 ding begrijp ik niet:

Volgens het instructieboekje zou het hoofdmenu in het instrumentenpaneel op te roepen moeten zijn door de ruitenwisserhendel tuimelschakelaar langer ingedrukt te houden (ik heb geen multifunctiestuurwiel).

Wat ik ook probeer, ik krijg niet de menustructuur te voorschijn in het instrumentenpaneel die in het instructieboekje verder wordt uitgelegd.


In eerste instantie was ik benieuwd wat de servicemelding aangeeft voor de volgende beurt (welke km stand en welke datum) nadat de afleverbeurt is uitgevoerd door de vakgarage bij aflevering. Maar ja, als het hoofdmenu en submenu “Instellingen” niet beschikbaar zijn, wordt dat lastig....

Ook andere instellingen kan ik dus niet bereiken voor eventuele aanpassingen.

Ook de toets in het instrumentenpaneel naast de toerenteller (2e methode voor opvragen servicemelding volgens boekje) geeft niet het steeksleutelsymbool voor deze gegevens. Deze knop kan bij mijn auto alleen de klok aanpassen en gebruikt worden om mph te tonen ipv het totaal aantal km.


Vragen:

Klopt het dat het hoofdmenu en submenu's niet beschibaar zijn in dit type Polo? Ik las al ergens iets dat dit alleen bij de GTI kan? Dat is toch te gek voor woorden? Waarom staat dat dan niet in het instructieboekje vraag ik me af….

Als dit toch klopt, zijn de beschreven submenu items van het instructieboekje op te vragen (en aan te passen) met OBD Eleven? Ik heb een ODB Eleven, maar heb nog niet gekeken of dit mogelijk is. Heeft iemand daar ervaring mee en kan die ze hier delen?

Hoe vraag je dan wel de servicemelding op zonder VAG-COM / ODB Eleven te gebruiken?
 

Bijlagen

  • upload_2018-10-21_23-35-6.png
    upload_2018-10-21_23-35-6.png
    167 bytes · Weergaven: 37
  • upload_2018-10-21_23-35-45.png
    upload_2018-10-21_23-35-45.png
    167 bytes · Weergaven: 28
  • upload_2018-10-21_23-35-47.png
    upload_2018-10-21_23-35-47.png
    167 bytes · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo 1.2 TSI 105 pk DSG Highline BlueMotion Technology  1.2 TSI 105 pk 
gefeliciteerd met je nieuwe auto. in ieder geval is het zeker niet in elke auto beschikbaar. Daarnaast is het instructieboekje voor alle auto's en niet speciaal alleen voor die van jouw. Daarom staat er nog veel meer in dan jij op jouw auto zal hebben. Ze gaan niet voor elke auto uitvoering enz een boekje maken.

Dit is niet aan te passen met vcds/vcp of OBDE

Je onderhoudsinterval enz zal je ook niet terug vinden alleen op te zoeken in module 17 en adaptie
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!