Homi's Polo R-line Edition (2014)
Homi's Polo R-line Edition (2014)

HoMi's Polo R-line Edition (6R/2014)

Polo 1.2 TSI R-Line Edition 105 PK
Merk
Volkswagen
Model
Polo 1.2 TSI 4 cilinder (6R)
Uitvoering
R-Line Edition
Kleur
Diep zwart parelmoer metallic
Bouwjaar
4 maart 2014
Heeft een dealer zelf keuze?
Ze volgen (denk ik) richtlijnen van PON.

Misschien willen ze een uitzondering maken voor een goede klant maar verder zal PON beslissen.

Ik bedoel daarmee niks met betrekking tot coulance, meer klant gerichtheid en service tot de klant. Is absoluut ruk. Bel maar eens een keer voor de grap en stel een moeilijke vraag; je gaat 4x doorverbonden worden en uiteindelijk gaat iemand met een slome chef werkplaats spreken die het zelf ook allemaal niet meer weet.

Was overigens ook ruk toen het nog Hegeman(?) heette.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
zijm in nijmegen staat over het algemeen niet bekend als een goede dealer.. zelf ook veel negatieve ervaringen mee gehad...

Hoe durf je als Volkswagen dealer 134 euro te vragen voor een diagnose van een distributieketting...

Had ongeveer een half jaar geleden interesse in een Polo GTI AW die bij Zijm Nijmegen stond. Gebeld
of ie er nog was: ja, die is er nog. Mooi, ik kom er aan. Aangekomen: waar staat de Polo GTI AW ? Die
is er niet. Even bellen met de werkplaats...
Nee, daar is ie ook niet. Ja, snap er niks van maar hij is hier niet... Maar ik noteer uw telefoonnummer
en dan bellen we u als ie er wel weer is. Nooit meer iets gehoord...
 
Grote beurt begin december 2020 bij 74.836 km.

Distributieketting en waterpomp vandaag vervangen bij 75.618 km.

Geen coulance bij Zijm Nijmegen omdat de ratel van de ketting niet
langer duurt dan 3 seconden (richtlijn Volkswagen). Bij mij duurt de
ratel iets langer dan 2 seconden... Dan maar zelf de ketting betalen
en weer met een gerust hart elke dag in de Polo rijden... Een diagnose
stellen voor een distributieketting kost tegenwoordig 134 euro bij Zijm
Nijmegen.
Heb ik maar niet gedaan...
Ketting laten vervangen door een Bosch Car Service garage.
Werkelijk waar en triest van Zijm, je doet altijd je onderhoud daar en geen enkel coulance. en moeilijk doen om een paar milliseconden.... Geen woorden voor.
 
Volkswagen  Polo  - 
Ik bedoel daarmee niks met betrekking tot coulance, meer klant gerichtheid en service tot de klant. Is absoluut ruk. Bel maar eens een keer voor de grap en stel een moeilijke vraag; je gaat 4x doorverbonden worden en uiteindelijk gaat iemand met een slome chef werkplaats spreken die het zelf ook allemaal niet meer weet.

Was overigens ook ruk toen het nog Hegeman(?) heette.

Klopt @dov , was eerst Hegeman.
 
Onderhoud deed ik niet via Zijm Nijmegen. Dat doe ik via een Bosch Car Service garage. Maar voor de coulance regeling ging het via hun...
Ja Idd. Maar je gaat toch niet akkoord met 1 sec verschil? Dit is een dure seconde. Als de dealer hiermee bij mij kwam aanzetten ging ik lachen en pakte me spullen en vertrok!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja Idd. Maar je gaat toch niet akkoord met 1 sec verschil? Dit is een dure seconde. Als de dealer hiermee bij mij kwam aanzetten ging ik lachen en pakte me spullen en vertrok!

Het is een richtlijn van Volkswagen Nederland die drie seconden regel.
De ratel was bij een koude start flink aanwezig en ik was bang dat ie
een keer zou breken. Dus dan maar zelf uit eigen zak betalen bij een
andere garage. Rij nu wel weer met een heel fijn gevoel in mijn Polo !
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Hoe durf je als Volkswagen dealer 134 euro te vragen voor een diagnose van een distributieketting...

Had ongeveer een half jaar geleden interesse in een Polo GTI AW die bij Zijm Nijmegen stond. Gebeld
of ie er nog was: ja, die is er nog. Mooi, ik kom er aan. Aangekomen: waar staat de Polo GTI AW ? Die
is er niet. Even bellen met de werkplaats...
Nee, daar is ie ook niet. Ja, snap er niks van maar hij is hier niet... Maar ik noteer uw telefoonnummer
en dan bellen we u als ie er wel weer is. Nooit meer iets gehoord...
mocht je de polo weg willen doen heb ik er wel interesse in Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Bedankt voor je interesse, houd ik in gedachte ! Ben nog in de oriënterende fase en heb
absoluut geen haast maar ben wel erg kritisch qua opties. Vind overigens de nieuwe Audi
A1 en de Seat Leon ook erg leuk...
zijn allebei leuke auto's idd. Ik heb de tijd tot eind feb, laat maar weten als dat uit komt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
mail.jpg
Een tijdje terug bracht ik de Polo voor een beurt naar "mijn mannetje" die als monteur bij de VW dealer werkt. Hij vertelde me dat de ketting aan vervanging toe was. Ik stuurde vervolgens een mail naar deze officiële VW dealer, met daarin de opmerkingen dat door een monteur van deze dealer was geconstateerd dat de ketting vervangen diende te worden, dat inmiddels alom bekend is dat de ketting van deze motoren van mindere kwaliteit is en dat hierom een coulanceregeling van toepassing zou zijn. Mijn vraag was natuurlijk of ik voor die coulanceregeling in aanmerking kwam... Het nietszeggend antwoord kreeg ik in bovenstaande mail...
Er volgde meer mailverkeer, maar de strekking van de antwoorden bleef hetzelfde. Omdat het een gebed zonder eind begon te worden, heb ik de handdoek maar in de ring gegooid en de ketting door mijn monteur laten vervangen.
Weet je wat ik triest vind? VW heeft in 2020 weer de meeste auto's verkocht en veel klanten rijden een VW, omdat het een VW is! Kom dan, zeker omdat die ketting een gebleken inferieur product is, je klanten gewoon tegemoet, zonder je eerst in allerlei bochten te wringen om er onderuit te komen!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
mail.jpg
Een tijdje terug bracht ik de Polo voor een beurt naar "mijn mannetje" die als monteur bij de VW dealer werkt. Hij vertelde me dat de ketting aan vervanging toe was. Ik stuurde vervolgens een mail naar deze officiële VW dealer, met daarin de opmerkingen dat door een monteur van deze dealer was geconstateerd dat de ketting vervangen diende te worden, dat inmiddels alom bekend is dat de ketting van deze motoren van mindere kwaliteit is en dat hierom een coulanceregeling van toepassing zou zijn. Mijn vraag was natuurlijk of ik voor die coulanceregeling in aanmerking kwam... Het nietszeggend antwoord kreeg ik in bovenstaande mail...
Er volgde meer mailverkeer, maar de strekking van de antwoorden bleef hetzelfde. Omdat het een gebed zonder eind begon te worden, heb ik de handdoek maar in de ring gegooid en de ketting door mijn monteur laten vervangen.
Weet je wat ik triest vind? VW heeft in 2020 weer de meeste auto's verkocht en veel klanten rijden een VW, omdat het een VW is! Kom dan, zeker omdat die ketting een gebleken inferieur product is, je klanten gewoon tegemoet, zonder je eerst in allerlei bochten te wringen om er onderuit te komen!


Ik weet wel ongeveer hoe je je voelt. Erg frustrerend dit. Maar wel bakken met geld uitgeven
voor reclames op de radio.
 
Hey HoMi,

Nette polo! Ik zie dat je uit de buurt komt en actief lid bent hier op het forum, aangezien je foto's erop hebt staan op plekken die ik herken uit duizenden ;)

Ik had een vraagje: heb jij de mogelijkheid om te kunnen coderen? Zo ja, zou ik graag met je in contact willen komen!

Hoor graag van je

Groetjes Jeroen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk 
Hey HoMi,

Nette polo! Ik zie dat je uit de buurt komt en actief lid bent hier op het forum, aangezien je foto's erop hebt staan op plekken die ik herken uit duizenden ;)

Ik had een vraagje: heb jij de mogelijkheid om te kunnen coderen? Zo ja, zou ik graag met je in contact willen komen!

Hoor graag van je

Groetjes Jeroen

Heej Jeroen,

Bedankt maar ik kan helaas niet coderen. Maar even oproep doen hier. Tja, die plek in Linden kent iedereen inderdaad ;)

Groetjes,

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: ThaJeroen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!