Homi's Polo R-line Edition (2014)
Homi's Polo R-line Edition (2014)

HoMi's Polo R-line Edition (6R/2014)

Polo 1.2 TSI R-Line Edition 105 PK
Merk
Volkswagen
Model
Polo 1.2 TSI 4 cilinder (6R)
Uitvoering
R-Line Edition
Kleur
Diep zwart parelmoer metallic
Bouwjaar
4 maart 2014
Ik ben bang dat onderdelen sneller slijten en dus de levensduur van je
Polo verkorten...
Ja dat wel, lekker man joh. Zal echt wel mee vallen hoeveel sneller iets slijt, je moet hem uiteraard even netjes rustig warm jagen voordat je gaat jagen. Denk dat als alles echt zoveel sneller zal slijten je wel diverse verhalen over had gehoord, ook hier. Denk dat vagtechniek in dit geval daar ook wel rekening mee houdt met de marges toch?! Anders zou niemand meer chippen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ja dat wel, lekker man joh. Zal echt wel mee vallen hoeveel sneller iets slijt, je moet hem uiteraard even netjes rustig warm jagen voordat je gaat jagen. Denk dat als alles echt zoveel sneller zal slijten je wel diverse verhalen over had gehoord, ook hier. Denk dat vagtechniek in dit geval daar ook wel rekening mee houdt met de marges toch?! Anders zou niemand meer chippen.


Er is meer vermogen en die belasten dezelfde onderdelen meer...
 
Gelukkig kan de pano open ;)
Maarja ok dat is zo, maar denk niet dat het zoveel sneller dan normaal is.


Vermogen en koppel stijgen met ruim 25 %. Onderdelen worden dus zwaarder belast. Maar ja, hoe
vaak spreek je dat extra vermogen aan... Ga je elk stoplichtsprintje aan of gebruik je het extra
vermogen om even oma snel in te halen die 71 rijdt op een 80 km weg... Iedereen gaat anders om
met dat extra vermogen dus moeilijk in te schatten hoe snel onderdelen slijten met chiptuning...
 
Ik denk dat de slijtage mee zal vallen. Het is immers maar 135pk en geen 200+. En het is maar net hoe gek je zelf doet natuurlijk. Je merk helemaal niets van het extra vermogen tot je het zelf aanspreekt. Als je het alleen zou gebruiken met inhalen op de snelweg....dan denk ik dat de slijtage nihil is...daar je dan vanuit je 5 of 6de versnelling de vermogen aan kan spreken om even snel in te halen. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Het is wel een groot verschil tussen wel of niet chippen qua rij genot.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
Dat....en dat je langer door kan trekken in toeren zonder dat die in gaat houden omdat ze af fabriek geknepen worden.
Ik kijk al weer uit naar het ritje naar the gym zo ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!