Hoeveel toeren stationair 1.0 TSI 95pk

Beste leden,

Ik heb aan vraagje aan de 1.0 TSI rijders. Hoeveel toeren draait jullie blokje bij stationair?

Mijn Polo uit 2017 1.0 TSI 95pk Bluemotion komt nooit onder de 1000 RPM. Ik vind dit echt niet fijn.
Ik heb 14 april een afspraak bij de dealer staan en die zegt dat zo hoort. Dit lijkt mij echter heel sterk. Als ik de auto bijvoorbeeld laat uitrollen in zijn 4 is het net of de cruise control aan staat en rijd dan rond de 50km per uur zonder het gas aan te raken. Iemand anders ervaring mee?

Mvg
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Hangt van een aantal variabelen af natuurlijk, als de motor koud is of anderszins zwaar belast wordt door de dynamo of airco, is het heel normaal dat hij tussen de 1.000 en 1.100 toeren aanhoudt hoor

Hij komt er nooit onder de 1000 ook niet met warme motor en alles uit. Ik begrijp dat als de motor koud is dat die dan boven de 1000 komt maar niet als die warm is met niets aan. Wellicht nog meer ervaringen op het forum dan hoor ik het graag.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Mijne draait stationair (stilstaand) zo rond de 950, maar hij blijft gewoon rollen in welke versnelling dan ook.
Zelfs in zijn vijfde versnelling blijft hij gewoon rollen (rond de 50 km per uur).
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
De 3 cylinders lopen altijd hoger stationair, 1000 is wel minimaal voor die blokken en is dus normaal inderdaad. Dit omdat een 3 cylinder al erg in onbalans is en op een lager toerental je dit veel erger zou merken in de vorm van trillingen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!