hoe bodemplaat verwijderen?

Hallo,
Ik doe al een aantal jaar wat klein onderhoud aan onze Polo's. Deze namiddag wou ik de oliefilter + olie vervangen van onze Polo VI (bouwjaar 2019). Is de eerste keer dat ik aan deze nieuwe auto werk . Ik dacht dit even te doen in een uurtje maar liep al snel vast doordat ik de bodemplaat niet verwijderd krijg. BIj dit nieuwe model zijn er een aantal torx schroeven die ik zonder problemen kon losdraaien. Achteraan de bodemplaat (meer naar het midden van de auto) hangt de bodemplaat echter ook nog vast door 2 "doppen". Geen idee of dit schroeven zijn of speciale doppen: ze zitten alvast muurvast. Ik zie nergens hoe ik deze moet losmaken.
Heeft iemand een idee hoe ik deze los kan maken?
Bij onze Touran vliegt die bodemplaat er zo van onder....stom dat het hier niet lukt.

Mvg
Koen
 
Volkswagen  Polo VI  1.0 65 pK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!