Het op slot doen van een open deur.

Hallo forum leden.

Ik heb deze week een vw polo classic 6kv2 sedan aangeschaft waar nog wat kleine dingen aan moeten gebeuren.
1 van de dingen is het slot wat niet meer werkt, het slot pennetje achter het cilinder was afgebroken en deze heb
ik besteld bij de dealer zodat ik deze snel weer kan maken.
Toch kwam ik ook nog een ander probleem tegen, hier wil ik graag wat info over hebben.

Als de deur open staat is het makkelijk om de knop in te drukken zodat wanneer de deur dicht gaat deze meteen op slot staat.
Echter werkt dit alleen als de deur al dicht is, wanneer de deur open is werkt dit niet.
Het vreemde is dat het aan de bestuurderskant wel werkt. Als de deur dan open is druk ik de knop in om de deur al op slot te doen en wanneer ik
de deur dicht doe is deze dan ook op slot.
Dit wil ik graag omwisselen en ik heb het idee dat dit aan het mechanisme te veranderen is, maar wil vooraf weten of dit echt zo is en hoe ik dit moet doen.
Hoe zorg ik er voor dat de bijrijders kant op slot kan met een open deur en hoe zorg ik dat de bestuurderskant dit niet meer kan.

Iemand die hier meer over weet?
 
Volkswagen  Polo Classic 6KV2 Sedan  1.6 
nee zit m niet in de sloten dit heb ik al geprobeerd maar de sloten zelf zijn identiek. zit m echt in het mechanisme. anders haal ik ze er eens uit en dan kijk ik even waar het aan zou kunnen liggen en waar de beveiliging dan in zit. want het hoort normaal andersom te zijn. denk niet dat ik de mechanismen andersom kan zetten want die zijn inderdaad spiegelbeeld. Als er verder geen reactie komt zal ik dat het weekend wel even uit zoeken hoe dit zit en hoe ik dit aan kan passen, want dit is een beetje vaag..
 
Volkswagen  Polo Classic 6KV2 Sedan  1.6 
Ik heb het mechanisme even uit de bijrijders deur gehad om te kijken waarom deze niet op slot wou en ben weer van alles te weten gekomen.
De reden dat ik m niet op slot krijg is omdat er een geel palletje open schiet als de deur open staat waardoor het knopje van het slot niet naar beneden kan.
Echter kom ik er amper bij met gereedschap dus heb ik het gele palletje er niet uit kunnen krijgen.
Vreemd is dat de bestuurders deur wel gewoon op slot kan als deze open is.
Zou hier dan het palletje van stuk wezen? Deze er ook maar eens uit halen en nakijken.

Wel heb ik ontdekt dat mijn auto centrale vergrendeling heeft, vacuüm. Echter werkt dit dus niet. Dus ik mag ook meteen op zoek waarom dit niet werkt en het proberen
te maken. vreemde is dat ik gewoon in het vacuüm slangetje kon blazen, dus lijkt het me dat er ergens een lek zit. word even uitzoeken dus.

Iemand nog enig idee hoe ik dat gele palletje kan verwijderen?
 
Volkswagen  Polo Classic 6KV2 Sedan  1.6 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!