Help?

Hallo,

Ten eerste wil ik mij voorstellen, want ik ben nieuw hier. Mijn naam is Saskia, 35 jaar en eigenaresse van een polo uit 2002 1.4 16v. Ik ben niet een algehele leek wat auto"s betreft want zowel mijn vader als mijn broer zijn auto monteur. Maar ben zelf dus absoluut geen automonteur. Nu blijkt dus dat ik 2 dingetjes heb met mijn auto die zowel mijn vader als mijn broer niet kunnen oplossen... En voordat ik naar een dure garage ga
Is er misschien hier iemand die deze probleempjes herkend naar aanleiding van mijn verhaal en mij toch ergens mee kan helpen? Dit wagentje rijd namelijk verder heerlijk en aangezien ik bijna een 2e kindje krijg wil ik deze liever niet weg doen.

Als 1e begon na een tijdje het rode olielampje te branden, dit is nagekeken en het ligt niet aan de oliedruk sensor en ook niet aan het oliepeil sensor, hoogstwaarschijnlijk is het een elektronisch probleem in het dashboard, maar dat is ook nagekeken en daar was ook niks mis mee... Mijn broer heeft er een nieuw lampje voor mij ingezet waar ik op kan vertrouwen en deze gaat gek genoeg alleen branden als de motorwarm is en ik met afremmen en terug schakelen onder ongeveer 1000 toeren kom, zodra ik weer opschakel en gas bij geef is het weer in orde. Dus op alleen die momenten is de oliedruk/oliepeil te laag...

Mijn 2e dingetje begon pas vorige week, ik startte de auto na een dag werken, hij loopt niet lekker, op 3 poten zoals dat wel genoemd word, met moeite en veel gas bijgeven kan ik weg komen, ook komt er een heerlijke blauwe wolk uit mijn uitlaat. Ik kom weg maar als ik een paar minuten later mijn collega afzet valt de motor al pruttelend en protesterend uit en krijg ik m niet meer aan de praat. Na zeker 5 minuten gewacht te hebben heb ik hem weer kunnen starten en wederom met veel gas geven kan ik wegrijden, al hopend dat ik nergens voor een stoplicht of een rotonde hoef te wachten ( ik moest nog 20 km rijden voor ik thuis ben) Gelukkig maar 1 stoplicht gehad waar ik moest wachten maar daar heb ik constant veel gas moeten geven om maar niet stil te vallen......
De bougies zijn al vernieuwd, heb schone olie en een schoon filter gehad, oliepeil is prima en oliedruksensor is nieuw. Ook heb ik 5 in 1 olie stabilisator erin gedaan om de olie wat dikker te krijgen ivm te laag oliedruk/oliepeil.
Is er hier misschien iemand die mij aub ergens mee kan helpen?
 
volkswagen  polo  1.4 16v 
Lastig voor jou diagnostiseren, het probleem is waarschijnlijk groter dan het doet lijken.

Is jouw vader of broer in het bezit van een VAGCOM kabel? (VCDS) Of ken je iemand in de buurt die dit heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Welkom, altijd lastig een diagnose stellen aan de hand van een stuk tekst.
Mischien kun je een filmpje maken en uploaden zo krijgen we beter inzicht in het probleem.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Klinkt in ieder geval een een gebrek aan olie druk. Bij warme motor is de olie dunner, weinig toeren is wat minder druk van de pomp.

Daarnaast betekent een blauwe walm uit de uitlaat dat je in ieder ook olie aan het verbranden bent.

Als je broer al zoveel dingen heeft gemaakt/controleerd, heeft ie niet ook de daadwerkelijke oliedruk gemeten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Klinkt in ieder geval een een gebrek aan olie druk. Bij warme motor is de olie dunner, weinig toeren is wat minder druk van de pomp.

Daarnaast betekent een blauwe walm uit de uitlaat dat je in ieder ook olie aan het verbranden bent.

Als je broer al zoveel dingen heeft gemaakt/controleerd, heeft ie niet ook de daadwerkelijke oliedruk gemeten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heeft echt alles gemeten wat er te meten viel.....
 
volkswagen  polo  1.4 16v 
Van het oliegedeelte heb ik geen verstand, maar aangezien je auto zo slecht start, misschien begint de accu leeg te raken.
Dit gebeurde ook bij mijn auto... hij startte eerst moeilijker en op een gegeven moment niet meer. Zelfs niet met startkabels van goeie kwaliteit.
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
Welkom. Je geeft aan dat de bougies zijn vervangen, maar hoe zagen de oude eruit? Als 1 van de 4 zwarter (koolaanslag) had is dat waarschijnlijk de cilinder die niet altijd mee doet.
Daarnaast heeft het 1.4 16V blok een reputatie als het gaat om kantelende zuigers. Dat geeft een ratelend geluid maar als de klachten erger worden ook een hoger olieverbruik omdat de olie boven de zuiger kan komen.
En aangezien olie moeilijker verbrand dan benzine kan de auto ook weer slechter gaan lopen (wat dus evt te zien is aan de bougie).

Wellicht een cilinder lektest en een compressie test uitkomst kan bieden het probleem te lokaliseren.

Als het kantelende zuigers zijn zit er trouwens niet anders op dan het onderblok te vervangen.....
 
heeft die na het laatste probleem ook gekeken? mbt 3 cil lopen?
bobines gaan nog wel is kapot.

Ik zou eigenlijk zelf maar is naar de olie pomp kijken of het filter oid vol zit.(dus even carter er af)
Ook zou ik de auto eerst is goed uitlezen en even de eventuele storings codes hier plaatsen.
auto is uitgelezen, nagevraagd. Geen enkele storingscodes, dat is het probleem nou juist
 
volkswagen  polo  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!