Halogeen lamp wit

V

Verwijderd lid 8124

Beste lezers,

Ik zou graag voor de uitstraling van mijn auto nieuwe halogeen lampen willen kopen. Graag een witte kleur.

Echter, adviseerde xenonlamp.nl Diamond Vision 5000k H7, alleen is deze niet geschikt voor de openbare weg.

Wat is nou verstandig en in hoe verre wordt hierop gecontroleerd? Hoeveel auto's hebben verkeerde lichten, wat niet toegestaan is?

Ik hoor graag welk product jullie adviseren om te gebruiken, zonder een hele kit in te laten bouwen.
Ik zat te denken om h7 diamond vision voor dimlicht en stadslicht een led lampje te kopen.
 
Beste lezers,

Ik zou graag voor de uitstraling van mijn auto nieuwe halogeen lampen willen kopen. Graag een witte kleur.

Echter, adviseerde xenonlamp.nl Diamond Vision 5000k H7, alleen is deze niet geschikt voor de openbare weg.

Wat is nou verstandig en in hoe verre wordt hierop gecontroleerd? Hoeveel auto's hebben verkeerde lichten, wat niet toegestaan is?

Ik hoor graag welk product jullie adviseren om te gebruiken, zonder een hele kit in te laten bouwen.
Ik zat te denken om h7 diamond vision voor dimlicht en stadslicht een led lampje te kopen.
Ze contoleren dus echt heel streng. Ik werd 3 weken terug voor een grote controle aan de kant gehaald. De politie wilde maar niet geloven dat mijn ORIGINELE Bi-Xenon koplampen OEM en origineel zijn. Koppig hebben ze een mannetje van de RDW erbij gehaald en na een aantal stappen uitgevoerd te hebben was hij ervan overtuigd dat het allemaal wel goed was. Kortom ze controleren wel heel streng, beetje te streng eigenlijk. Aan de andere kant was dit voor het eerst in 3/4 jaar dat in deze auto aan de kant ben gehaald door de politie voor vanwege mijn koplampen.

En, doe er geen H7 "diamondvision" in die lampen werken of 65w ofzo ipv 50w. je lamp zal van binnen smelten en de units zullen dof worden.

Gewoon OEM bi-xenon kopen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze contoleren dus echt heel streng. Ik werd 3 weken terug voor een grote controle aan de kant gehaald. De politie wilde maar niet geloven dat mijn ORIGINELE Bi-Xenon koplampen OEM en origineel zijn. Koppig hebben ze een mannetje van de RDW erbij gehaald en na een aantal stappen uitgevoerd te hebben was hij ervan overtuigd dat het allemaal wel goed was. Kortom ze controleren wel heel streng, beetje te streng eigenlijk. Aan de andere kant was dit voor het eerst in 3/4 jaar dat in deze auto aan de kant ben gehaald door de politie voor vanwege mijn koplampen.

En, doe er geen H7 "diamondvision" in die lampen werken of 65w ofzo ipv 50w. je lamp zal van binnen smelten en de units zullen dof worden.

Gewoon OEM bi-xenon kopen ;)
Die lampen heb ik niet en is heel duur.
https://www.philips.com.au/c-p/12972DVS2/diamondvision-halogen/overview
Hier staat 55w
Het gaat mij erom, dat mijn licht gewoon wit is wellicht dat whitevision dan iets is, aangezien dit ook toegestaan is..
 
WIT zal het zeker niet worden. Het zal altijd geel blijven, het is immers halogeen, hooguit iets minder geel. Die philips diamondvision moet je dan gewoon plaatsen niemand die daarvan omkijkt, de politie zal het niet eens opvallen. Die diamonvision had mijn zwager in zijn megane, zijn opzich wel redelijk wit, minder geel dan de meeste halogenen lampen.

Ik dacht dat je had over die "5000k!!! XENON LOOK" china troep. Die werken vaak met 65watt en smelten je hele koplamp incl kabels door.
 
Ter aanvulling van mijn kant:, ik vind de standaard verlichting van mijn Polo 6R Highline (2010) ook te gelig. Ik ben van plan om de H7 te vervangen voor of Osram Nightbraker of die van Philips Ultra Vision, maar wel gewoon halogeen. Deze geven meer wit licht.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Ik heb nog H7 Philips Diamond Vision liggen. Glaasje is blauw en licht is wel witter.
Ik had ze via Engeland besteld, waren ze 25euro, ipv rond de 50 hier in NL toen.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Ik heb hier nog Philips Whitevision H7 liggen met 20 branduren. Zijn witter dan standaard, uiteraard niet helemaal wit en mogen gewoon.

Als iemand interesse heeft stuur maar PM. Heb 2 setjes.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Ik heb de Osram Cool Blue Intense (H4), welke me prima bevalt. Een stuk witter dan de standaard halogeenlampen en hebben een hogere lichtopbrengst. Ook zijn ze gewoon toegestaan op de openbare weg. Ze zijn nu in de aanbieding bij xenonlamp: https://www.xenonlamp.nl/osram-cool-blue-intense

PS. ik heb ook direct uit dezelfde serie de stadslichten (5w5) vervangen, welke ook een stuk witter zijn dan de standaard halogeenlampjes. Prima combi zo :).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Een poosje gereden met Osram Cool Blue Intense in H7 koplampen. Zeker de moeite waard, een stuk witter dan gewone H7. Gewoon toegestaan. Wel even de koplampen af laten stellen weer.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Waarom was het nodig om de koplampen opnieuw af te stellen? de lampjes kunnen toch maar op 1 manier gemonteerd worden, mijn inzien verandert er dan niets aan het lichtbeeld.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!