H7 - H4 Swap !?

Hallo luitjes,

Het volgende punt loop ik tegenaan bij mijn 6R. Ik was laatst even alle verlichting aan het checken en na het vervangen
van een aantal lampjes brandde alles weer. Nu testte ik groot-licht met dim-licht ingeschakeld. Wat schetste mijn verbazing:
de dimlichten gingen uit zodra ik groot licht inschakelde...(dit hoort uiteraard niet zo).
Nu maakte ik een paar weken later de auto schoon en merkte op dat de auto in het verleden een keer voorschade heeft
gehad wat overigens erg netjes is gerepareerd.
Ik heb het vermoeden dat er bij deze schade de koplampunits zijn vervangen en dat er eerst H4 in zat. Dit zou denk ik verklaren dat de dimlichten nu met de H7 lampen uitgaan, toch ??

Het zal vrij eenvoudig zijn om e.e.a. met de laptop om te schakelen zodat het goed functioneert, maar ik vind persoonlijk de
H4 koplampunits er leuker uitzien als de H7's die ik nu dus heb. Ombouwen zou dus ook een optie zijn met als gevolg dat er
niks hoeft worden omgeschakeld via VAGCOM oid.

Mijn vraag aan de kenners: Kan iemand mijn vermoeden bevestigen en zijn de stekkeraansluitingen van een H7 en H4 unit
hetzelfde ? Dit zou dan plug-and-play moeten zijn en mijn verlichting zou weer goed moeten werken..

Zoja, heeft iemand nog een nette set H4 units te koop ?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Gr
Fred
 
De aansluiting op de lampen is inderdaad identiek. De schakeling is alleen anders en kan in de meeste gevallen worden gewijzigd met VCDS.

Ik heb zelf van H4 naar H7 omgebouwd. H7 geeft veel meer licht, indien goed afgesteld en helemaal grootlicht, als alles goed functioneert heb je 2 lampen gecombineerd tot 1 grote lichtbundel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ik heb H4 koplampen en snap niet waarom je liever H7 zou willen. Bij mij is het juist omgekeerd :sweatsmile:
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
De aansluiting op de lampen is inderdaad identiek. De schakeling is alleen anders en kan in de meeste gevallen worden gewijzigd met VCDS.

Ik heb zelf van H4 naar H7 omgebouwd. H7 geeft veel meer licht, indien goed afgesteld en helemaal grootlicht, als alles goed functioneert heb je 2 lampen gecombineerd tot 1 grote lichtbundel.

Dit dus, ik ben ook van H4 naar H7 gegaan, wereld van verschil.

Ik heb H4 koplampen en snap niet waarom je liever H7 zou willen. Bij mij is het juist omgekeerd :sweatsmile:

Veel meer lichtopbrengst. Heel handig als je 's nachts buiten de stad aan het rijden bent.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Zover bij mij bekend gaat inderdaad bij H4 dimlicht uit wanneer groot licht aan.
En als je bij google kijkt (afbeeldingen) en je kijkt bij H4 en H7 zie je de verschillen.
H4 heeft 3 aansluitingen en H7 twee.
Dan nog even ter info: H4 is de voorloper van H7.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hallo luitjes,

Het volgende punt loop ik tegenaan bij mijn 6R. Ik was laatst even alle verlichting aan het checken en na het vervangen
van een aantal lampjes brandde alles weer. Nu testte ik groot-licht met dim-licht ingeschakeld. Wat schetste mijn verbazing:
de dimlichten gingen uit zodra ik groot licht inschakelde...(dit hoort uiteraard niet zo).
Nu maakte ik een paar weken later de auto schoon en merkte op dat de auto in het verleden een keer voorschade heeft
gehad wat overigens erg netjes is gerepareerd.
Ik heb het vermoeden dat er bij deze schade de koplampunits zijn vervangen en dat er eerst H4 in zat. Dit zou denk ik verklaren dat de dimlichten nu met de H7 lampen uitgaan, toch ??

Het zal vrij eenvoudig zijn om e.e.a. met de laptop om te schakelen zodat het goed functioneert, maar ik vind persoonlijk de
H4 koplampunits er leuker uitzien als de H7's die ik nu dus heb. Ombouwen zou dus ook een optie zijn met als gevolg dat er
niks hoeft worden omgeschakeld via VAGCOM oid.

Mijn vraag aan de kenners: Kan iemand mijn vermoeden bevestigen en zijn de stekkeraansluitingen van een H7 en H4 unit
hetzelfde ? Dit zou dan plug-and-play moeten zijn en mijn verlichting zou weer goed moeten werken..

Zoja, heeft iemand nog een nette set H4 units te koop ?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Gr
Fred

Wil wel ruilen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!