H&R Verlagingsveren 6R 35/55mm

Nushia

Bekend lid
405
255
60
Dag mensen,

Met een week tijd zal mijn Polo 6R (hopelijk) eindelijk afgeleverd worden, nu irriteer ik me al kapot bij het aanzicht van de originele hoogte van de wagen.
Daarom zat ik dus te denken aan H&R verlagingsveren 35/55 mm, met de vraag wie er hier ervaring mee heeft en graag foto's?

Uiteindelijk komt de 6R plat op z'n pens te liggen maar tot die tijd zou ik het 't liefst toch ietsje lager willen rijden.

Comfort is geen punt gezien ik met mijn 9N maximaal laag gereden heb op een schroefset en daardoor wel wat gewend ben
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Waarom nu geld uitgeven aan verlagings veren?
Dan kan je toch beter gelijk een schroefsetje nemen ?

5.5cm op originele dempers is te veel verlaging

Ik heb dus voorheen op een schroefset gereden, leuk, maar mijn 6R komt op lucht te staan.
Alleen is airride voorlopig nog niet van toepassing gezien het nogal een klap geld kost en ik liever eerst wat kleinere cosmetische aanpassingen verricht.

Bovendien kost een fatsoenlijk schroefset ook nogal en dat vind ik tegenover air een te grote geldverspilling dan verlagingsveren voor een periode van een half jaar ofzo
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Toevallig heb ik nog H&R veren liggen. 35/55mm, aslast tot 960 voor, achter moet ik even kijken.

Vaak is het bij de 6R zo dat de dempers op/lek zijn wat een niet geheel comfortabel resultaat geeft (en zelfs gevaarlijk op hogere snelheden)
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Toevallig heb ik nog H&R veren liggen. 35/55mm, aslast tot 960 voor, achter moet ik even kijken.

Vaak is het bij de 6R zo dat de dempers op/lek zijn wat een niet geheel comfortabel resultaat geeft (en zelfs gevaarlijk op hogere snelheden)

Heb je met die veren op originele dempers gereden? Zo ja hoe was jouw ervaring daarbij.
Wellicht dat ik anders voor de 25/40mm ga, maar het liefst zo laag mogelijk op veren en rij gedrag dan aanpassen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
De vering is prima, alleen de dempers waren bij mij op. Krijg je een soort dein effect van, dat de auto nadeint bij ieder bultje e.d.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
De vering is prima, alleen de dempers waren bij mij op. Krijg je een soort dein effect van, dat de auto nadeint bij ieder bultje e.d.

In dat geval denk ik dan toch voor de 35/50 te gaan.
En dat effect ken ik ja. Vorig jaar de pech gehad dat ik de 9N kocht met versleten schokbrekers voor, dat merk je inderdaad heel goed ja.

@mausie Die eene drempel in mijn directe omgeving? Zo hoog is deze niet eens! :)
Alleen mijn buurtbewoners vonden het schijt irritant om achter mijn verlaagde auto te rijden. Want er zou maar eens een mongool zich aan de 30km/h houden ipv met 50 eroverheen te vlammen.
Nou oké ik ging er met 20 overheen op schroefset, anders had mijn Cupra lip eronder te lijden haha
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
ree altijd laag met elke auto zo plat mogelijk nu met de 6r gewoon orginele vering wel 18 inch eronder
rijd heerlijk denk geen verlaging voor mij

voorheen air schroefset niks was te gek eerlijk is eerlijk voor de looks zeker mooi maar dit rijd beter
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!